نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی:توسعه کنونی شبکه حمل‌و‌نقل در هیچ دوره‌‌ای سابقه ندارد
نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی:توسعه کنونی شبکه حمل‌و‌نقل در هیچ دوره‌‌ای سابقه ندارد

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از توجه وزیر راه و شهرسازی برای توسعه شبکه حمل و نقل در کشور، گفت: توسعه این شبکه در دوره کنونی، قابل مقایسه با هیچ دوره دیگری نیست. یوسف داوودی با اشاره به مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده این شهرستان، گفت: ۴۰ روستا و ۳۰۰۰ واحد مسکونی […]

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از توجه وزیر راه و شهرسازی برای توسعه شبکه حمل و نقل در کشور، گفت: توسعه این شبکه در دوره کنونی، قابل مقایسه با هیچ دوره دیگری نیست.
یوسف داوودی با اشاره به مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده این شهرستان، گفت: ۴۰ روستا و ۳۰۰۰ واحد مسکونی این شهرستان از زلزله آسیب‌دیده‌اند که نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.
وی با اشاره به این‌که در روزهای گذشته، گروه‌ها و مسئولان مختلفی در مناطق زلزله‌زده حاضر شده‌اند و تلاش‌ فراوانی برای کمک به مردم به کار بسته‌اند، افزود: آنچه در این مدت درخشش قابل‌توجهی داشت، حضور وزیر راه و شهرسازی در این مناطق و بازدید نزدیک از تعداد زیادی از روستاهای شهرستان سراب بود؛ به‌طوری‌که وی از کاروان معاون اول رئیس‌جمهوری جدا شد و به‌صورت زمینی از حدود ۱۰ روستایی که کسی به آن‌ها سر نزده بود، بدون اطلاع قبلی بازدید کرد. داوودی، با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از روستاهای تیرشاب، دونیق، هروان، هولیق، هریز، محسن‌آباد، جهیزدان، احمدآباد، ابرقان و بافتان که در مسیر گسل قرار داشتند، بازدید و با حوصله با مردم گفت‌وگو کرد تا در جریان مشکلات آنان قرار گیرد.

توسعه کم‌نظیر شبکه حمل‌و‌نقل در کشور
وی گفت: در هیچ دورانی، چه قبل و چه بعد از انقلاب، خدماتی را که اسلامی در این مدت کوتاه در وزارت راه و شهرسازی انجام داده است، مشاهده نمی‌کنید؛ برای مثال راه‌های شهرستان سراب در حدود ۲۰۰ کیلومتر است و معمولاً در طول یک سال کمتر از ۱۰ کیلومتر از روکش این جاده‌ها ترمیم می‌شود؛ درحالی‌که در مدت کوتاه حضور اسلامی در وزارت راه و شهرسازی، تنها در شهرستان سراب روکش نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر آسفالت ترمیم‌شده که کاری بی‌نظیر است. وی با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی در شهرستان سراب پیش از حضور اسلامی سالانه بین یک تا دو کیلومتر بود، افزود: پس از حضور وی، این عدد به ۱۰ کیلومتر در طول یک سال رسیده و این عملکرد در شرایط مالی کنونی کشور بی‌نظیر است. همچنین در این مدت شاهد سرعت‌عمل بسیار خوب در تکمیل راه‌آهن تبریز-باکو و قطعات باقی‌مانده هستیم که بخش عمده آن به دلیل مدیریت بسیار خوب و اشراف وزیر راه و شهرسازی به مسائل ریلی است.

سفر وزیر به مناطق زلزله‌زده تشریفاتی نبود
داوودی با بیان این‌که در هیچ زمانی در تاریخ کشورمان توسعه راه‌های فرعی، اصلی. بزرگراهی و آزادراهی را به‌اندازه طول دوران مسئولیت اسلامی، شاهد نبوده‌ایم، گفت: خود او نیز تخصص بسیار خوبی در مسائل جاده‌ای و ریلی دارد و باید قدردان تلاش‌های وی برای توسعه راه‌های کشور در شرایط نامناسب مالی کنونی بود. به‌ویژه که در زمانی که وضعیت مالی و بودجه عمرانی کشور به‌مراتب بهتر از شرایط کنونی بود، شاهد یک‌دهم این اقدامات بودیم.
وی در خصوص سفر اسلامی به مناطق زلزله‌زده شهرستان سراب گفت: این سفر به‌هیچ‌عنوان تشریفاتی نبود؛ بلکه سفر کاری قوی و مناسبی بود که در آن از راه‌های روستایی و اصلی و بزرگراهی و آسیب‌هایی که به واحدهای مسکونی وارد شده بود، بازدید و دستورات لازم صادر شد؛ جالب آن‌که اسلامی حتی از اداره‌های زیرمجموعه این وزارتخانه که در مسیر قرار داشت نیز بازدید کرد.