نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع واکسن «فخرا» دریافت کرد
نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع واکسن «فخرا» دریافت کرد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با حضور در مجموعه ورزشی سازمان صنایع دفاع نخستین دوز واکسن«فخرا» را دریافت کرد. به گزارش وزارت دفاع، حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور پس از تزریق واکسن تمام ایرانی «فخرا» در مجموعه تربیت بدنی سازمان صنایع دفاع گفت: این واکسن با تلاش و مجاهدت شبانه روزی دانشمندان و متخصصان […]

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با حضور در مجموعه ورزشی سازمان صنایع دفاع نخستین دوز واکسن«فخرا» را دریافت کرد.
به گزارش وزارت دفاع، حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور پس از تزریق واکسن تمام ایرانی «فخرا» در مجموعه تربیت بدنی سازمان صنایع دفاع گفت: این واکسن با تلاش و مجاهدت شبانه روزی دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع در مجموعه «سپند» به ثمر نشسته است.
وی افزود: واکسن «فخرا» مزین به نام دانشمندِ شهید هسته ای و دفاعی، دکتر فخری زاده است که با اثر بخشی بسیار بالا مایه فخر و مباهات ایران اسلامی می باشد.
حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه واکسن فخرا یک واکسن بومی و تمام ایرانی با رعایت تمام استانداردهای لازم است گفت: با توجه به صدور مجوز مصرف عمومی واکسن «فخرا» از سوی وزارت بهداشت، افرادی که هنوز به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشده اند با اطمینان می گوییم که « فخرا » را تزریق نمایند.
انتخاب استانداران استان مرکزی و قم در جلسه هیات دولت
در جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله رئیسی، استانداران منتخب استان های مرکزی و قم از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.
اعضای دولت پس از بررسی برنامه ها و سوابق اجرایی و مدیریتی استانداران پیشنهادی وزارت کشور، آقایان فرزاد مخلص الائمه و سید محمدتقی شاهچراغی را به ترتیب به عنوان استانداران مرکزی و قم تعیین کردند.

گروسی: بازرسی در ایران همانند پرواز در ابرهای متراکم است
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازرسی‌های این آژانس در ایران را به «پرواز در ابرهای متراکم» تشبیه کرد.
به گزارش ای بی سی نیوز، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در رابطه با توانایی‌های نظارتی این آژانس در ایران گفت: می‌توانم بگویم که ما درحال پرواز در آسمان با ابرهای متراکم هستیم. ما داریم پرواز می‌کنیم و می‌توانیم به این شیوه ادامه دهیم اما نه برای مدت زمان طولانی.
وی به آسوشیتدپرس گفت که امیدوار است به‌ زودی به ایران بازگردد و «و دیدارهای رو در روی رده بالایی داشته باشد».
گروسی در حاشیه نشست گلاسکو گفت: همانقدری که این مسئله در جهت منافع بین‌المللی است، در منافع آن‌ها نیز می‌باشد چراکه که اگر بخواهند در قصد خود مبنی بر پیشبرد برنامه هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی جدی شوند باید ضمانت‌هایی در این زمینه ارائه دهند.
وی‌ ادامه داد: باید بالاخره در یک زمان با شرایط وفق پیدا کنند وگرنه در شرایط نامطمئنی خواهیم بود. امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تشریح وضعیت نظارتی آژانس در دولت رئیسی گفت: با تغییر دولت ما شاهد افزایش تدابیر امنیتی دقیق پیرامون تاسیسات‌شان بوده‌ایم و گاهی اوقات این مسئله به این منجر شده است که لحظات سختی‌ را در بازرسی‌های‌مان داشته باشیم.
گروسی در انتها گفت: ما درحال بررسی خیلی خیلی دقیق این مسئله هستیم. من هیج‌گاه بازرسانم را در خطر قرار نخواهم داد.

انتقال ۶ زندانی ایرانی از تایلند به کشور
سفارت کشورمان در بانکوک اعلام کرد که ۶ زندانی ایرانی در تایلند برای گذراندن ادامه محکومیت به کشور منتقل شدند.
در راستای اجرای بیست و سومین دور از اجرای موافقت نامه انتقال محکومین به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و دولت تایلند و با همکاری وزارت امور خارجه و دادگستری دو کشور، شش زندانی ایرانی که از چندسال قبل در زندان‌های تایلند به سر می‌بردند برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.
مخالفت مجلس با نظارت شفاف بر عملکرد نمایندگان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مخالفت کردند.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز (چهارشنبه) مجلس گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص کلیات طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را بررسی کرده و در نهایت با کلیات این طرح مخالفت کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از آغاز رای‌گیری در خصوص کلیات این طرح بیان کرد: همه می‌دانند که هیچ کدام از نمایندگان مجلس با اصل موضوع نظارت بر رفتار نمایندگان مخالفتی ندارند و به تاکیدات مقام معظم رهبری و توقع مردم آگاه هستند. با توجه به نظر هیات رئیسه در صورت تصویب کلیات، این طرح به صورت دوشوری بررسی خواهد شد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شد
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به انتصاب ذبیح‌الله خدائیان به سمت ریاست سازمان بازرسی کل کشور گفت: حسن بابایی، معاون رییس کل دادگستری استان تهران به سمت ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد.
به گزارش قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه، امروز در جریان مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به انتصاب ذبیح‌الله خدائیان به سمت ریاست سازمان بازرسی کل کشور گفت: حسن بابایی، معاون رییس کل دادگستری استان تهران به سمت ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد.