نماینده کارگران بر ریاست «کمیسیون اجتماعی»
نماینده کارگران بر ریاست «کمیسیون اجتماعی»
در نشست روز گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم اعضای هیأت رییسه این کمیسیون برای اجلاسیه اول مشخص شدند. در جریان این نشست «علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندورود به‌عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد.

در این نشست همچنین محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آباد کتول به‌ترتیب به‌عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.
کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس است. بر اساس ماده ۴۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این کمیسیون برای انجام وظایف محوله در محدوده امور اداری و استخدامی، کار، اشتغال، روابط کار و تعاون تشکیل می‌گردد و به‌نوعی می‌توان گفت یکی از کمیسون‌های مهم و محوری «خانه ملت» است.
علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود که روز گذشته به ریاست این کمیسیون انتخاب شد، از جمله نمایندگانی است که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز در این کمیسیون عضویت داشت و اتفاقاً ازجمله اعضای فعال آن به شمار می‌رفت.
بابایی کارنامی همچنین چندین سال مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مازندران بود و معاونت فرمانداری مرکز استان را به عهده داشت و از همه این تجربیات و سوابق مهم‌تر، چون خود خاستگاه کارگری داشته از زمان ورود خود به مجلس، اهتمام ویژه‌ای به کارگران داشت و در صحن علنی مجلس نیز به‌طور نمادین، لباس کارگری بر تن می‌کرده و جزو معدود نمایندگانی است که بیشترین اخطارها و تذکرها را در خصوص حق و حقوق کارگران، روابط کار، دفاع از جایگاه تعاونی‌ها و موضوع اشتغال در خانه ملت طرح کرد.
نماینده ساری و میاندورود همچنین به‌واسطه همین حمایت‌ها موفق به جلب اعتماد قاطبه مردم در انتخابات جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ شد و برای دومین بار وارد خانه ملت گردید اما تمرکز و تلاش خود را بر مشکلات کارگران و چالش‌های حوزه کارگری گذاشت.
حضور چنین فردی که خاستگاه و سابقه کارگری دارد و مدافع حق و حقوق آنان است در قامت رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ظرفیت و فرصتی بزرگ برای خدمت به این صنف شریف است به‌ویژه این‌که رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر محور شعارهای سالانه خود را بر تولید قرار دادند و چه کسی است که نداند کارگران، نیروی پیش‌برنده تولید در هر کشوری هستند ؟
باور ما این است که این اتفاق، هم برای کارگران و تولید و هم برای این کمیسیون مهم مجلس شورای اسلامی، فرصتی مغتنم است و امیدواریم با حضور نماینده کارگران در این جایگاه، شاهد برداشتن گام‌های مهم تقنینی برای رشد و اعتلای جامعه شریف کارگری، جهش تولید و همچنین توجه بیشتر به تعاونی‌ها و رفع مشکل اشتغال در سراسر کشور باشیم.