نمی‌توان با تضاد در روایت، برنده جنگ روایت‌ها شد
نمی‌توان با تضاد در روایت، برنده جنگ روایت‌ها شد
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: روایت اخراج اساتید دانشگاه از سوی دشمن روایتی بود که با تکیه بر این‌ نکته که ما دنبال پاکسازی دانشگاه‌ها از اساتید منتقد هستیم مطرح شد و در کنار آن نوعی سیاه نمایی از وضعیت علمی کشور ارائه دادند.

سرویس سیاسی جمله- رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: روایت اخراج اساتید دانشگاه از سوی دشمن روایتی بود که با تکیه بر این‌ نکته که ما دنبال پاکسازی دانشگاه‌ها از اساتید منتقد هستیم مطرح شد و در کنار آن نوعی سیاه نمایی از وضعیت علمی کشور ارائه دادند.
تکذیب خبر اخراج برخی از اساتید در حالی توسط آقای خلجی تکذیب شده که وزرات کشور در بیانیه‌ای با تایید این اتفاق دلایل آن را مشکلات علمی و امنیتی برخی از اساتید دانسته بود.به گزارش جمله، این گونه تضادها در اظهارات مسئولان دولت سیگنال خوبی به افکار عمومی نمی‌دهد. نمونه این تضادها را پیشتر در ماجرای بازگشت گشت های حجاب هم دیده بودیم. آنجا که معاون زنان رئیس جمهور اعلام کرد بازگشت گشت‌ها ربطی به دولت ندارد، اما روزنامه کیهان فردای این اتفاق با انتقاد از خانم خزعلی اعتراض کرد که چرا اجر دولت را در اجرای قانون ضایع می‌کنید. این بدان معنا بود که رئیس جمهور در جریان مستقیم بازگشت گشت‌های اخلاقی بود اما گویا نمی‌خواست این ماجرا به نام او نوشته شود.حالا این اتفاق درباره اساتید دانشگاه نیز تکرار شده است. عده‌ای نظیر آقای خلجی کلا منکر این اتفاق شده و آن را نقشه دشمن می‌دانند، اما برخی در دل خود دولت آن را تایید کرده و آن را نتیجه رفتار خارج از قانون و البته برخورد قانونی دولت دانسته‌اند.
تضادها البته مخصوص به مسائل فرهنگی نیست و شکل بارز آن را در دو سال گذشته در حوزه اقتصاد هم دیده‌ایم. نمونه‌هایی نظیر گرانی مسکن، خودرو، کمبود دارو و نرخ تورم توسط افراد مختلف در دولت به شکل‌های متفاوتی ارائه می‌شود گ معلوم است که دولت صدای مشترکی ندارد یا پیش از اعمال یک سیاست وجوه مختلف را در نظر نمی‌گیرد.
خلجی که که دیروز در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: دشمن دروغی را در خصوص مسائل مختلف آنقدر تکرار می‌کند تا برای مردم باورپذیر شود . دشمن دنبال این است که تا امید مردم را ناامید کند به همین جهت راهبرد اصلی دشمن نگران کردن و ایجاد ناامیدی و عصبانیت در بین مردم است ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا ایمان و امید مردم را تقویت نماییم.این اظهارات دقیقا به معنای رد خبر اخراج اساتید است چراکه آن را به دروغهای تکراری دشمن نسبت داده و این درحالی است که نام و نشان اساتیدی که به دلایل مختلف از ادامه کار بازمانده‌اند معلوم است و به راحتی می‌توان راستی آزمایی کرد که آیا این خبر حقیقت دارد یا برساخته رسانه‌ای دشمنان است.
در اینکه دشمنان جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای تخریب آن دریغ نمی‌کنند شکی نیست، اما این دلیل نمی‌شود که هر اتفاق منفی و انتقاد آفرینی را به پای آنها بنویسیم و خود را کاملا از صحنه خارج کنیم.دولت اگر می‌خواهد در برابر فشارهای رسانه‌ای دشمنانش ایستادگی کند باید به یک صدای واحد در شفاف سازی و اطلاع رسانی دست یابد، اما تا وقتی که صداهای مختلف و گاها متضاد از درون دولت شنیده می‌شود، نمی‌توان در جنگ روایت‌ها توقع پیروزی تمام و کمال داشت.

  • نویسنده : ارسالی از سرویس سیاسی