مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل گفت: هزینه نگهداری راههای استان اردبیل یکهزار میلیارد تومان برآورد شده است. کلیمالله وثوقی، اظهار کرد: ارزش راههای استان اردبیل ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ۴ درصد این میزان برای نگهداری و توسعه راههای استان اردبیل هزینه میشود در حالی که ۲۰ درصد کل ارزش […]
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل گفت: هزینه نگهداری راههای استان اردبیل یکهزار میلیارد تومان برآورد شده است.
کلیمالله وثوقی، اظهار کرد: ارزش راههای استان اردبیل ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ۴ درصد این میزان برای نگهداری و توسعه راههای استان اردبیل هزینه میشود در حالی که ۲۰ درصد کل ارزش راهها باید در این بخش تأمین و در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: نمکپاشی مداوم همراه با وضعیت جوی استان، برف و یخبندان بیشترین خسارت را به جادههای استان وارد کرده و به نوعی استهلاک محورهای مواصلاتی را رقم میزند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل به برقراری ۱۷۰ کیلومتر سیستم روشنایی در جادههای استان به ویژه مناطق برفگیر، مهآلود و کولاکگیر اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا توسعه سیستم روشنایی را در مسیر شمال به جنوب استان شاهد باشیم تا مانند محور شرق و غرب بتوانند از جادهای ایمن بهرهمند شوند.
وثوقی افزود: ۱۰ کیلومتر سیستم روشنایی در محور اردبیل به سمت مشگینشهر و مغان و ۱۱ کیلومتر در محور اردبیل – سرچم در حال اجراست که با هزینهای ۲۰ میلیارد تومان توسط پیمانکاران اجرایی شده و امیدواریم به سرعت به مجموع راههای ایمن استان افزوده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با بهرهبرداری از این مسیرها کل محورهای دارای سیستم روشنایی در استان به ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.
وثوقی در مورد آخرین وضعیت راههای روستایی نیز اضافه کرد: در استان اردبیل بیش از ۵ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت و مابقی شوسه و خاکی هستند.
وی بیان کرد: ۵۲ درصد راههای روستایی استان اردبیل از آسفالت مناسب بهرهمند هستند که عمده این روستاها با جمعیتی بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار هستند.
وثوقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۴۰ روستای بالای ۵۰ خانوار به طول ۱۷۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در اولویت قرار دارد که با تأمین اعتبار در سفر اخیر رئیس جمهور به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان قرار است طرح آسفالت این مسیرها به انجام برسد.
وی تصریح کرد: ما در استان اردبیل به ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آسفالت راههای روستایی با اولویت روستاهای بالای ۵۰ خانوار نیاز داریم که انتظار میرود این منابع در سالهای آینده به تدریج تأمین شود.
وثوقی عمر آسفالت عمده راههای روستایی را بالای ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: قطعاً در این زمینه نیز نیازمند اصلاح و بازسازی هستیم تا در تردد هموطنان در این مسیرها مشکلی به وجود نیاید.
وی محور اردبیل – ارجستان را از محورهای روستایی با ارتقا یک درجه به راه فرعی اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است تا این مسیر به عنوان محور گردشگری مورد مرمت، تعریض و بهسازی قرار گیرد.
وثوقی در مورد فعالیت پایانه مرزی بیلهسوار نیز خاطر نشان کرد: به طور میانگین روزانه ۲۵۶ دستگاه خودرو از این پایانه تردد میکنند که صادرات ۲۷۶ هزار تنی و واردات ۶ هزار و ۳۰۰ تنی در ۷ ماه امسال به ثبت رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل در مورد جابجایی مسافران نیز اضافه کرد: با توافق کشور آذربایجان روزانه ۲ دستگاه اتوبوس در این مسیر تردد میکنند که امکان جابجایی ۸۰ مسافر نیز از این طریق فراهم شده است.
در نشست با يک شرکت ايتاليايي بررسي شد؛
نوسازي سيستم رادار مرکز کنترل ترافيک هوايي و تجهيز سيستمهاي سختافزاري و نرمافزاري ناوبري
جلسه بررسي پيشنهادات شرکت ايتاليايي بهمنظور تجهيز سامانههاي کمکناوبري شرکت فرودگاهها با حضور راهبر معاونت عمليات هوانوردي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ اين جلسه با حضور نمايندگان يک شرکت ايتاليايي از یک سو و محمد اميراني عضو هيات مديره و راهبر عمليات هوانوردي، اميرحسين صادقچه مديرکل کنترل ترافيک هوايي، سيامک بهنام مديرکل ارتباطات و ناوبري هوايي، موسي مشازميني مديرکل تدارکات و تامين تجهيزات و همچنين بياتي، مشاور معاون عمليات هوانوردي از سوی ديگر برگزار شد.
محمد اميراني در اين نشست، با بیان اینکه ايران از همکاري با اين شرکت استقبال ميکند، گفت: شرکت فرودگاهها همواره سعي بر آن داشته با شرکتهاي معتبر و پيشرو در صنعت هوايي و تجهيزات ناوبري در تعامل و همکاري باشد و اميدواريم اين همکاري به درستي تحقق يابد.
نوسازي حوزه ناوبري شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران محور این نشست و از پيشنهادات شرکت ايتاليايي بود که در حوزههاي مختلف نوسازي سيستم رادار مرکز کنترل و ساير حوزهها و همچنين راهکارهاي سختافزاري و نرمافزاري مرتبط با حوزه ناوبري شرکت فرودگاهها مطرح شد.
اين در حالي است که پيشنهادات خوبي هم در حوزه سايبر سکيوريتي و امنيت سايبري حوزه ATM يا مديريت ترافيک هوايي مطرح شد که بر اين اساس، مقرر شد شرکت مذکور جزئيات آن را جهت بررسي در اختيار شرکت فرودگاهها قرار دهد.
در طول اين جلسه و پس از بحث و بررسي جزئيات فني، جهت همکاري شرکت ایتاليايي با ايران، مقرر شد این شرکت بعد از رايزني با دولت کشور خود، در زمينه چگونگي مقابله با مسائل تحريمي ايران، همکاريهاي لازم انجام شود.
پيشنهاد اين شرکت نيز به طور مشخص بحث روزآوري تجهيزات ناوبري ايران بود که مقرر شد هيچکدام از بخشهاي تجهيزات، از قطعات تکنولوژي آمريکايي يا تکنولوژيهاي مرتبط با تحريم نباشد و از نظر قانوني مشکلي براي تجارت با ايران ايجاد نکند.