هت‌تریک ریزشی بورس
هت‌تریک ریزشی بورس
در معاملات روز یکشنبه 18 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 13 هزار و 612 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 88 هزار و 39 واحد رسید.

اين یعنی برای سومین روز معاملاتی متوالی شاخص کل بورس تهران ریزش کرده است.
شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۲۷۱ واحدی در رقم ۶۶۱ هزار و ۴۲۴ واحدی ایستاد.
شاخص کل فرابورس ۴ واحد افت کرد به رقم ۲۱ هزار و ۲۵۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۱۵۰ واحد به سطح ۱۱۴ هزار و ۱۷۹ واحد رسید. نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارس، اخابر و وتجارت نمادهای سبزپوشی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.
در فرابورس نیز نمادهای حسینا، خاور و ارفع بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و نمادهای زاگرس، وسپهر و انتخاب بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. خبر جنجالی بازار سرمایه اما اين بود که در پی استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس، شورای عالی بورس با این استعفا موافقت کرد و بورس تهران تا تعیین رییس جدید یک هفته‌ای بدون رئیس به کار خود ادامه خواهد داد.
بر اساس گزارش اکوایران ایران خودرویی‌ها در تلاش هستند تا با فروش زیر مجموعه‌های خود و همچنین دریافت وجه بابت پیش‌فروش خودرو، خود را از زیان ایجاد شده رها کنند و چند روزی است که در بازار مورد توجه معامله‌گران نیز قرار گرفته‌اند. بازار بعد از چند هفته خرید گروه فلزات اساسی به سراغ گروه خودرویی آمده است تا برترین ارزش معاملاتی مجددا به گروه خودرویی اختصاص پیدا کند.
اما قیمت دلار هرات که روز شنبه با کاهش به مرز حمایت ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود در معاملات پشت خط به کاهش خود ادامه داد و به کف کانال ۵۹ هزار تومان رسید. در این هفته نتیجه نشست شورای حکام زیر نظر معامله‌گران دلار خواهد بود. همزمان دلار تهران در روز جاری منفی شد و نیمه کانال ۵۹ هزار تومان را از دست داد اما تتر رنج شد.
قیمت درهم امروز ۳۰ تومان کم شد ولی حباب درهم در محدوده ۳۵۰ تومان قرار گرفت. در روز جاری قیمت اقلام سکه و طلا نسبت به روز پنجشنبه کاهش یافت ولی حباب سکه امامی رشد کرد و در محدوده ۱۹ درصد قرار گرفت.