هدف گذاری برای افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر
هدف گذاری برای افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر

  معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از هدف‌گذاری افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر خبر داد. فرهاد منتصر کوهساری درباره اهداف توسعه‌ای که برای بنادر کشور و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، اطهارداشت: امروزه بنادر به عنوان دروازه‌های اصلی ورود و خروج […]

 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از هدف‌گذاری افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر خبر داد.
فرهاد منتصر کوهساری درباره اهداف توسعه‌ای که برای بنادر کشور و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، اطهارداشت: امروزه بنادر به عنوان دروازه‌های اصلی ورود و خروج کالا به کشورها محسوب می‌شوند و عملکرد مناسب و کارایی بالای آنها می‌تواند در شکوفایی تولید و اقتصاد آن کشور نقش بسیار تعیین کننده‌ای ایفا کند. وی ادامه داد: در این میان دسترسی بنادر به شبکه حمل و نقل ترکیبی و ارتقاء زیرساخت‌های حمل و نقل مناسب در پسکرانه‌ها، نقش بسزایی در تسهیل و تسریع عملیات ایفا می‌کند و در حقیقت لازمه کارایی بالای بنادر؛ وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت بالا برای پشتیبانی کامل از تولید در سطح کشور است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: امروزه استفاده از ظرفیت‌های لجستیکی بنادر و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در پسکرانه‌های بنادر به عنوان یک فرآیند کلی در پیشرفت اقتصاد و توسعه فعالیت‌های تولیدی در کشورها مدنظر قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: پارک‌های لجستیکی در پسکرانه بنادر به عنوان فضای متصل، با هدف توانایی جذب مراکز اقتصادی و سرمایه‌گذاری حوزه محلی، منطقه‌ای، جهانی و همچنین ارائه خدمات ارزش افزوده در حمایت از تولید ملی در کشور و رفع موانع موجود در بخش تولید، نقش اساسی را بر عهده دارند.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، کوهساری با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با ایجاد فضای وسیع در سرمایه‌گذاری و لحاظ مشوق‌‌های لازم در بنادر برای سرمایه گذاران و همچنین طرح‌های تولیدی و تبدیلی در نظر دارد تا در جهت افزایش جذب سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی از اعتبار ۱۶۰ به ۱۶۵ هزار میلیارد ریالی برسد، گفت: سازمان بنادر در جهت توانمندی سازی سرمایه‌گذاری در مقابل تغییرات، مخاطرات و تهدیدهای داخلی و خارجی، بازنگری برخی از قراردادهای سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار داده است.

معاون برنامه‌ریزی نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها
و ناوبری هوايی ایران:
خدمات شناسه‌دار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ شد
معاون برنامه‌ریزی نظارت و امور اقتصادی از ابلاغ فهرست خدمات شناسه‌دار شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران توسط سازمان اموراداری واستخدامی کشور خبر داد.
احمد مظر گفت: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حوزه‌های مختلف شرکت و دستور و تاکید مدیرعامل و پیگیری و تعاملات موثر با سازمان اداری و استخدامی، فهرست خدمات شناسه‌دار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تدوین و به همه مدیران فرودگاهی و ستادی ابلاغ شده است. وی اظهار داشت: این اقدام در راستای در اجرای تکلیف قانونی مندرج در تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مبنی بر پیاده‌سازی نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و ضرورت به روزرسانی و انطباق خدمات و زیرخدمات شرکت با شاخص‌های مورد تایید سازمان اداری استخدامی کشور صورت گرفته است.
ایران‌ایر وارد فضای بلاک‌چین شد
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به‌منظور حرکت در مسیر اقتصاد دیجیتال و برای استفاده از فناوری بلاک‌چین در صنعت هوانوردی و گردشکری در قراردادی با یک شرکت داخلی، قصد دارد با انتشار توکن بلیت «هما» تحت عنوان هماتیک، تحولی در سیستم فروش صنعت هوایی کشور ایجاد کند.
به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، برای توسعه خدمات نوین در مسیر تحول دیجیتال و حرکت به‌سوی اقتصاد دیجیتالی، فناوری بلاک‌چین را با کمک یک شرکت داخلی را به خدمت گرفت تا برای نخستین بار در جهان، نسل فناورانه بلیت‌های پرواز را بر بستر توکن صادر کند.
یکی از مشکلات فروش بلیت هواپیما، مسائل پیش‌بینی نشده برای اشخاص بوده که همین موضوع باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی دقیق برای سفرهای چند ماه آینده و خرید بلیت زودهنگام بسیار دشوار باشد؛ از سوی دیگر، مسافران هواپیما ترجیح می‌دهند تا بلیت پرواز خود را قبل از نزدیک شدن به ایام تعطیلات یا مناسبت‌ها که احتمال زیادی برای کمیاب شدن بلیت وجود دارد، خریداری کنند اما در سیستم فروش بلیت، قابلیت خرید بلیت باز به‌معنای بلیت بدون‌ زمان وجود ندارد که توکن هماتیک با هدف رفع چالش‌های بیان شده، طراحی شده است. شهروندان در آینده نزدیک با استفاده از توکن هماتیک می‌توانند تجربه‌ای نوین از خرید بلیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» را داشته باشند؛ در واقع با استفاده از این توکن برای کلاس‌ پروازهای اکونومی، قابلیت خرید بلیت بدون زمان براساس مسافت هوایی وجود دارد که با این خدمت، مسافران می‌توانند مستقل از شهر مبدا و مقصد، این توکن را از قبل و به مرور زمان خریداری و متناسب با مسافت پروازهای خود استفاده کنند؛ همچنین قابلیت مبادله این توکن با سایر مسافران نیز وجود دارد. در فرآیند محاسبه هزینه پرواز با توکن هماتیک، میزان مسافت هوایی دو شهر یا به اصطلاح ناتیکال مایل بین دو شهر استفاده می‌شود. هر واحد از این توکن، برابر منافع استفاده از یک صندلی در پرواز اکونومی به مسافت ۱۰۰ ناتیکال مایل بوده؛ به طور مثال، مسافران برای خرید بلیت در مسیر تهران-مشهد که مسافت آن ۴۱۰ ناتیکال مایل است، باید ۴.۱ توکن برای دریافت بلیت پرداخت کنند؛ همچنین در مسیرهای کمتر از ۲۵۰ ناتیکال مایل، حداقل ۲.۵ توکن به‌منظور صدور بلیت پرواز دریافت می‌شود.
به عبارت دیگر توکن هماتیک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحولی در فرآیند صدور بلیت، انقلابی در صنعت هوانوردی ایران به‌شمار می‌رود.

در جشنواره روابط عمومی برتر استان صورت پذيرفت؛
كسب رتبه برتر توسط روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران
رئیس روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: در آیین اختتامیه در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر که با حضور مدیران ارشد استان برگزار شد، اداره روابط عمومی این اداره کل موفق به كسب رتبه برتر در حوزه تولیدات سمعی و بصری گرديد.
رضا افضلی اظهار داشت: جشنواره روابط عمومی برتر استان همزمان با بزرگداشت روز روابط عمومی در محل استانداری مازندران با هدف پویایی و شکوفایی هنر و دانش روابط عمومی‌های استان برگزار شد.
وي افزود: نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر مازندران در بخش‌های مطالعات اجتماعی، انتشارات، ارتباط الکترونیک، تبلیغات، ارتباط رسانه‌ای، فرهنگ سازی درحوزه فعالیت‌های سازمانی برای آگاه سازی افکارعمومی داوری شد كه در اين ميان روابط عمومی اين اداره كل با ارائه آثار خود در بخش تولیدات سمعی و بصری در جشنواره مذكور شركت نمود و پس از داوری و ارزيابی صورت گرفته توسط كارشناسان و متخصصان اين امر موفق به كسب رتبه برتر گرديد.
افضلی افزود: علاوه بر این موفقیت از سوی دبیرخانه جشنواره مذکور، از نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به عنوان مدیر برتر حامی روابط عمومی نیز تجلیل و قدردانی شد.
رئیس روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در خاتمه تصريح كرد: كسب اين رتبه مرهون تلاش، همراهي و همكاری همه عزيزان به ویژه هدايت و پشتيبانی عباسعلی نجفی مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، معاونين و كليه همكاران زحمتكش در تمامی بخشها و قسمتهای مختلف اين اداره كل و ادارات تا بعه بوده كه اميدواريم با حمايت همه جانبه همه عزيزان و مسئولين در استمرار اين حركت، شاهد موفقيت هاي پياپی و چشمگيری باشيم.