همایش فصلی مدیران بیمه دی برگزار شد
همایش فصلی مدیران بیمه دی برگزار شد

همایش فصلی مدیران بیمه دی با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران ستاد و شعب سراسر کشور به صورت وبینار و با عنوان «منحنی دوم» برگزار شد. در این همایش محمدرضا كشاورز مدیرعامل بیمه دی با اشاره به توفیقات و تحقق اهداف شرکت در سال گذشته این موفقیت را مرهون تلاش همه ارکان شرکت دانست و عنوان […]


همایش فصلی مدیران بیمه دی با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران ستاد و شعب سراسر کشور به صورت وبینار و با عنوان «منحنی دوم» برگزار شد.
در این همایش محمدرضا كشاورز مدیرعامل بیمه دی با اشاره به توفیقات و تحقق اهداف شرکت در سال گذشته این موفقیت را مرهون تلاش همه ارکان شرکت دانست و عنوان كرد: امیدوار هستیم تا پایان سال برنامه ریزی های انجام شده برای تحقق بودجه با پیروی از الگوهای سودآورانه و صرفه جویانه به ثمر بنشیند. توجه به مباحث نوین صنعت بیمه باید در برنامه ها قرار گیرد چرا که قرار گرفتن در جریان اطلاعات روز و بهره گیری از آن با نگاه به بیمه داری نوین می تواند شرکت را پویاتر از همیشه نشان دهد.
وی افزود: باید توجه داشت، توفیقاتی که به دست آورده ایم نباید مانع تلاش و کاهش شتاب حرکتی شرکت شود، امید می رود در گام دوم رشد شرکت با تمرکز بر خدمات محوری، ارائه محصولات متمایز و بهره گیری از بیمه داری نوین بر بستر دیجیتال بتوانیم چشم اندازهای آتی خود را محقق نماییم. چرا که خدمات محوری می تواند ضامن خوبی برای تحقق اهداف سازمان ها باشد.
كشاورز در پایان خاطر نشان کرد: همه اهداف متعالی شرکت با «برنامه ریزی دقیق و اقدام» می تواند قابل دست یابی باشد. از همه مدیران و کارشناسان انتظار دارم با جدیت و تلاش در این راستا گام بردارند.
در ادامه این همایش معاونین و مدیران شرکت طی سخنان خود به بررسی عملکرد و نتایج، و مرور اهداف و برنامه های پیش رو پرداختند.

سود ۳۸٫۲ درصدی بیمه‌گذاران عمر و پس‌انداز بیمه آسیا
شرکت بیمه آسیا به عنوان بزرگ ترین بیمه غیردولتی موفق شد تا یکی از بالاترین نرخ سود مشارکت در منافع را برای بیمه‌گذاران عمر و پس انداز این شرکت به میزان ۳۸٫۲ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ کسب کند.
تحقق این میزان سود مشارکت در منافع نشان از سیاست‌گذاری صحیح مدیران بیمه آسیا در راستای صیانت از حقوق بیمه‌گذاران به ویژه از منظر سرمایه‌گذاری از منابع و سرمایه بیمه‌گذاران عمر و پس انداز است. اتفاقی که نشان می‌دهد که پیوستن به جمع بیمه‌گذاران زندگی بیمه آسیا نه تنها گزینه بهتر و جذابتری نسبت به سود سپرده‌های بانکی، بلکه راه مطمئن‌تر برای پوشش ریسک‌های تورمی در ایران است.
این شرکت به عنوان مبتکر و طراح بیمه‌های عمر و پس انداز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نخستین شرکت ارائه دهنده بیمه‌های زندگی است و با سابقه طولانی و البته برنامه‌های متنوع و متمایز در سال‌های اخیر موفق به جذب سهم قابل توجهی از بازار شده و سود مطمئن و بالا را نصیب بیمه‌گذاران خود کرده است.
ثمره پشتوانه مالی مطمئن، سطح توانگری مطلوب و یک، برای سال‌های متمادی، بهره‌مندی از نیروی انسانی خبره و کارآمد و بهره گیری از توان نمایندگان باسابقه و فعال بیمه آسیا همین است که اکنون بیمه‌گذاران عمر و پس‌انداز این شرکت نتیجه سرمایه‌گذاری مطلوب خود را با دریافت ۳۸٫۲ درصدی سود قطعی مشارکت در منافع مشاهده می‌کنند و این سود به حساب اندوخته آنها واریز شده است.
بر اساس آیین نامه ۶۸ شورای عالی بیمه مربوط به بیمه‌های زندگی و مستمری شرکت‌های بیمه مکلف هستند در انواع بیمه‌‏های زندگی جز در بیمه‌های خطر فوت زمانی، بیمه‌گذاران بیمه‏های زندگی خود را در حداقل ۸۵ درصد منافع حاصل از مجموع معاملات بیمه‌های مذکور سهیم کنند. همچنین شرکت‌های بیمه باید پس از تعیین منافع قابل تقسیم در آخر هر سال، سهم هر یک از بیمه‌گذاران از منافع یادشده را بر حسب توافق با بیمه‌گذار به عنوان حق بیمه یکجا برای افزایش سرمایه بیمه‌نامه یا افزایش ذخایر ریاضی منظور و یا به صورت نقدی پرداخت کنند.
بیمه آسیا هم همانند سال‌های گذشته در راستای اجرای آیین‌نامه ۶۸ شورای عالی بیمه اعلام کرد که سود قطعی بیمه‌گزاران عمر و پس‌انداز این شرکت به میزان ۳۸٫۲ درصد محاسبه و به حساب اندوخته آنها منظور شده است.

سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه آرمان برای دومین سال متوالی
با تاییدیه بیمه مرکزی ج.ا.ا توانگری مالی شرکت بیمه آرمان برای دو سال متوالی با نسبت ۲۴۳ درصد در سطح یک قرار گرفت.
با تاییدیه بیمه مرکزی ج.ا.ا توانگری مالی شرکت بیمه آرمان برای دو سال متوالی با نسبت ۲۴۳ درصد در سطح یک قرار گرفت.
طبق ارزیابی و کنترل انجام شده صورت های مالی سال ۱۳۹۹، بیمه آرمان با کسب نسبت ۲۴۳ درصد در سطح یک توانگری مالی برای سال ۱۴۰۰ و وضعیت مطلوب قرار گرفت.
بر اساس این گزارش در متن نامه بیمه مرکزی ج.ا.ا آمده است:
در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، براساس صورت های مالی سال ۱۳۹۹ و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات جداول پیوست، به استحضار می رساند، نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال ۱۴۰۰ معادل ۲۴۳ درصد(سطح یک)، مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
گفتنی است شرکت هایی که در سطح یک توانگری قرار دارند، از توانایی کافی جهت ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند و یکی از اقدامات فنی در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی یک شرکت بیمه است.