همسو با دولت کار و فعالیت
همسو با دولت کار و فعالیت
بانک مسکن به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، در راستای اجرای مسئولیت های محوله در پیشبرد نهضت ملی مسکن و حمایت از اقشار مختلف جامعه، طرح های ویژه مشتریان را آغاز کرد.

گروه اقتصادی جمله – بانک مسکن به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، در راستای اجرای مسئولیت های محوله در پیشبرد نهضت ملی مسکن و حمایت از اقشار مختلف جامعه، طرح های ویژه مشتریان را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی و کاهش مبلغ اقساط و نرخ سود تسهیلات پروژه‌های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن با حمایت دولت و رعایت ضوابط و بخشنامه های قانونی بانک مرکزی در دستور کار و اجرا قرار گرفته است.
همچنین بانک مسکن با تاکید بر خدمتگزاری به مردم و اجرای برنامه های دولت در برنامه های حمایتی با افزایش شعب پاسخگو در ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری، سهم بسزایی را در حمایت از اقشار مختلف جامعه ایفا خواهد کرد.
بخشودگی جرائم اقساط معوق مشتریان نیز در قالب طرح کوشش و رسیدگی مجدد در امور حقوقی و دعاوی مرتبط با وصول مطالبات از جمله اقدامات بانک مسکن در ایام مبارک دهه فجر بود که به مشتریان ارائه شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. بانک مسکن همچنین به مناسبت این ایام، گزارشی از عملکرد و خدمات خود در حوزه‌های مختلف منتشر کرد که در ادامه به مرور آن‌ها می‌پردازیم.

پرداخت بیش از ۶۴هزار فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ باشد و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده اند؛ پرداخت می شود.
حداقل این تسهیلات برای هر یک از متقاضیان مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله بوده و برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان است.
همچنین سقف تسهیلات ازدواج برای افرادی که شرایط مفاد ماده ۵۰ قانون خدمات ایثارگران را دارند دو برابر در نظر گرفته شده است.
زوج های متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بعد از ثبت نام در سامانه ازدواج بانک مرکزی و دریافت پیامک تعیین شعبه می توانند برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به آن شعبه مراجعه کنند. شعبه متقاضیان برای دریافت تسهیلات ازدواج بر اساس اولویت تاریخ ثبت نام تعیین و از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی می شود.

پرداخت بیش از ۲۹ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری
بانک مسکن در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده هایی که از سال ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند شده اند؛ از محل حساب های پس انداز و جاری قرض الحسنه، تسهیلات قرض الحسنه تولد فرزند پرداخت می کند.
تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ترتیب فرزند اول تا پنجم مبلغ ۳۰۰میلیون ریال تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و بازپرداخت آن بعد از گذشت ۶ ماه از دریافت تسهیلات ۳ تا ۷ سال در نظرگرفته شده است.
این تسهیلات به خانواده هایی که تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته و فرزند آنها در داخل کشور متولد شده باشد پرداخت می شود.
متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری می‌توانند در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام و بعد از دریافت پیامک اطلاع رسانی به شعبه مورد نظر برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

اختصاص بیش از ۳۵۳ هزار فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان
بانک مسکن طی این مدت تعداد ۳۵۳ هزار و ۳۹۷ فقره تسهیلات جعاله به مبلغ ۲۶۷ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.
سقف تسهیلات جعاله یا تعمیر واحد مسکونی بانک مسکن ۱۶۰۰میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه است که به افرادی که قصد تعمیر واحد مسکونی خود را دارند ختصاص پیدا می کند.
متقاضیان می توانند به صورت جداگانه و یا همراه با دریافت تسهیلات خرید واحد مسکونی از این تسهیلات استفاده کنند.

دریافت تسهیلات ۲۰ هزار متقاضی ساخت و نوسازی واحدهای فرسوده
۲۰ هزار متقاضی ساخت و نوسازی واحدهای فرسوده از سوی بانک مسکن تسهیلات دریافت کردند
در راستای توجه به نوسازی بافت فرسوده و با هدف افزایش عرضه مسکن به بازار، به ۲۰ هزار متقاضی ۵۶ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال تسهیلات ساخت واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری اعطا کرد.پرداخت این رقم تسهیلات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به ثبت رسیده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به یارانه بگیران از سوی بانک مسکن
از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به یارانه بگیران از سوی بانک مسکن و به منظور سفر به عتبات عالیات به مبلغ ۵۸۴ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال رسید.

افزایش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی
این بانک در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود با اعطای تسهیلات قرض الحسنه الشتغالزایی تاکنون رقم ۲۵هزار و ۹۷۶ میلیون ریال را به متقاضیان پرداخت کرده است.توانمندسازی مددجویان نهادهایی چون کمیته امداد و بهزیستی همواره در اولویت و کانون توجه سیاست‌گذاری‌ مدیران ارشد بانک مسکن قرار دارد و بانک مسکن در راستای مسوولیت اجتماعی خود و علیرغم کمبود منابع مالی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی را در اولویت قرار داده و در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام می‌رساند.
پرداخت ۱۷ هزار و ۷۵۵میلیارد ریال برای مسکن ایثارگران و خانواده شهدا
پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن برای ایثارگران و خانواده معزز شهدا به ۱۷ هزارو ۷۵۵ میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون توسط بانک مسکن افزایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در راستای اجرای مصوبه دولت در خصوص سقف‌های جدید تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا در شهرهای مختلف، بانک مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون موفق به پرداخت ۱۷ هزارو ۷۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۶ هزار و ۳۲۲ نفر از متقاضیان گروه هدف شد.

اختصاص بیش از ۳۰هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن
بانک مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰هزار و ۵۵۱ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ بیش از ۱۴هزار و ۲ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
بخش عمده ی تسهیلات پرداختی در این بخش مربوط به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن در چارچوب ضوابط تعیین شده در قانون بودجه به مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره ) و سازمان بهزیستی بوده است.
همچنین تسهیلات پیش بینی شده ای نیز در قالب ودیعه مسکن در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به متقاضیان پرداخت شده است.

تامین مالی احداث بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی توسط بانک مسکن
تسهیلات تخصیصی به این واحدهای مسکونی نزدیک به ۱۳۸ همت است که بانک مسکن تامین مالی آن را برعهده گرفته است.
سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت بانک مسکن برای هر واحد در شهرهای بزرگ ۵۵۰ میلیون تومان ، مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت ۴۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۴۰۰ میلیون تومان است و چنانچه سازندگان حرفه ای از فناوریهای نوین در ساخت استفاده کنند؛ می توانند در این مناطق به ترتیب تا سقف ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان به ازای ساخت هر واحد مسکونی از بانک مسکن تسهیلات دریافت کنند.

قدردانی از مدیرعامل بانک مسکن برای پاسخگویی به مطالبات مردمی
همزمان با ایام مبارک دهه فجر معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از مدیرعامل بانک مسکن به دلیل اهتمام در پاسخگویی به مطالبات مردمی قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، متن پیام قدردانی قاسم یکله معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن به شرح زیر است:
به فرموده معمار بزرگ انقلاب «وقتی حکومت حکومت عادلانه شد، حکومت در خدمت مردم شد، سایه این حکومت بر قلوب مردم است؛ و یک همچو حکومتی می‌ تواند حکومت کند» لذا اهتمام به رفع حوائج مردم و رسیدگی به مطالبات ایشان از اوجب واجبات در حکومت اسلامی است.
برادر گرامی جناب آقای دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل محترم بانک مسکن ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، از آنجایی که در حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردمی واصله به دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی ما را همراهی فرمودید کمال تشکر را داشته، از خداوند متعال افزونی برکت این گره گشایی را در زندگیتان خواستارم و امیدوارم همواره در راه ترویج و تبین آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره) پر تلاش باشیم.

  • نویسنده : ارسالی از سرویس اقتصادی