هوش مصنوعی خدمات سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ را روزآمد می‌کند
هوش مصنوعی خدمات سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ را روزآمد می‌کند
معاون توسعه فناوری و هوشمندسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ظرفیت هوش مصنوعی به منظور بهبود خدمات‌رسانی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ (وب‌سایت، اپلیکیشن و سامانه تلفنی) به کاربران استفاده می‌‎شود.

منصور فخاران با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور توسعه و به‌روزرسانی اپلیکیشن و سایت ۱۴۱، از ایجاد تغییرات در نمایش اخبار، بازطراحی نسخه نرم افزار کاربری(اپ)، ایجاد داشبورد و پنل اختصاصی برای هر کاربر با هدف مدیریت درخواست‌ها، شکایات و شخصی سازی برخی امکانات و همچنین نسخه آزمایشی استانی در این سامانه جامع اطلاع‌رسانی خبر داد.
وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت توسعه کمی و کیفی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۷۰۰ سامانه فعال بوده و راه‌اندازی ۲۸۰۰ سامانه دیگر نیز در دست اقدام است.
معاون توسعه فناوری و هوشمندسازی خاطرنشان کرد: در این راستا، توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری مرکز مدیریت راه‌های کشور شامل سامانه‌های داپ، ثبت سوانح و حوادث جاده‌ای، مدیریت ناوگان راهداری، ترددشماری برخط و … در دستور کار قرار دارد.
فخاران تاکید کرد: همچنین برنامه‌ریزی و امکان‌سنجی به منظور هوشمندسازی احصاء تخلفات فرار بارنامه از طریق به کارگیری خروجی سامانه‌های توزین در حال حرکت و پردازش تصویر سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور از طریق سامانه جریمه هوشمند فرار بارنامه اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین به منظور داده‌کاوی عملیات حمل و نقل جاده‌ای، سامانه داپ بازطراحی و ساختار دریافت اطلاعات از منابع مختلف ایجاد خواهد شد.