شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید هوش مصنوعی و شبکههای اجتماعی چگونه میتوانند نحوه ارائه خدمات به مشتریان را بهبود بخشیده و میزان هزینهها را کاهش دهند. در ادامه مطلب به توضیح این روند پرداختهایم؛ با ما همراه باشید. هوش مصنوعی و زبان یادگیری ماشین، تعدادی زیادی از صنایع را متحول میکند. سوال […]
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید هوش مصنوعی و شبکههای اجتماعی چگونه میتوانند نحوه ارائه خدمات به مشتریان را بهبود بخشیده و میزان هزینهها را کاهش دهند. در ادامه مطلب به توضیح این روند پرداختهایم؛ با ما همراه باشید. هوش مصنوعی و زبان یادگیری ماشین، تعدادی زیادی از صنایع را متحول میکند. سوال اینجاست که نفوذ هوش مصنوعی به رسانههای اجتماعی چگونه میتواند موجب ارائه خدمات کارآمد تر و ارزانتر به مشتریان شود؟
در حال حاضر، ما شاهد پیشرفتهای بسیار بزرگی در یادگیری زبان ماشین و هوش مصنوعی هستیم. همچنین بسیاری از کسب و کارها در حال تحقیق درباره این موضوع هستند که در زمان پیادهسازی هوش مصنوعی و بسیاری از ملزومات آن، چه راهکارهایی برای آنها مفید و کدامیک غیر ضروری و اضافی هستند.
از سوی دیگر میزان استفاده از اپلیکیشنهای پیامرسان در کسب و کارهای مختلف روز به روز در حال افزایش است و این در حالی است که چند سال پیش این تعداد بسیار کمتر از آن چیزی است که امروزه شاهد آن هستیم و هماکنون استفاده از این اپلیکیشنها در سراسر جهان بسیار فراگیر شده است و طی چند سال آینده شاهد یک تغییر چشمگیر در این حوزه خواهیم بود.
حال به نظر شما چه چیزی باعث این جهش بزرگ شده است تا استفاده از مکالمههای مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار کارآمدتر شوند؟
مطمئنا بزرگترین اشتباه کاربران این بود که در ابتدا سعی داشتند تا چتبوتهای کاملا مستقل را برای بهبود ارائه خدمات خود طراحی کنند. بنابراین آنها سعی کردند رباتهایی را ایجاد کنند که بتوانند تمام مکالمههای بین مشتری و کسب و کار آنها را حفظ کند؛ اما واقعیت این است که حتی امروزه نیز با پیشرفتهترین ابزار هوش مصنوعی و تکنولوژیهای یادگیری زبان ماشین، باز هم هیچ رباتی قادر به اداره کامل پیچیدگیهای وضعیت خدمات مشتری به خصوص برای یک کسب و کار بزرگ نیست.بنابراین افرادی که سعی داشتند این رباتها را طراحی کنند، به سرعت متوجه شدند طولانی شدن روند ارتباط با مشتری به راحتی آنها را خسته میکند و مشکلات زیادی را بر ای کسب و کار آنها به وجود میآورد؛ از این رو تغییر رویکرد در این زمینه بهترین گزینه برای انتخاب بود.
به عبارت بهتر با ترکیب اتوماسیون با عوامل انسانی کسب و کارها میتوانند یک تجربه واقعا یکپارچه را ایجاد کنند؛ در واقع شما هرگز به دنبال ایجاد موقعیتی نیستید که مشتری را ناامید کند، اما به جای آن، هر کمیت اتوماتیک که شما به خدمات خود اضافه میکنید، سرعت پاسخدهی و در کنار آن میزان کارآیی را افزایش میدهد.
بنابراین استفاده از این مدل میتواند یک تجربه بهتر را به همراه کاهش هزینههای ارائه خدمات به مشتریان؛ بدون هر گونه خستگی برای آنها را فراهم کند و این همان اتفاق مهمی است که در حال حاضر رخ داده است.
طی چند سال گذشته، تغییرات بزرگی در زمینه یادگیری عمیق زبان ماشین رخ داده است و قطعا پیشرفتهای حاصل شده بهطور ناگهانی اتفاق نیافتادهاند؛ همچنین آنچه که ما در آینده شاهد آن هستیم، لزوما ایجاد تغییر زیاد در رباتهایی که میتوانند با مشتریان صحبت کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند نخواهد بود؛ اما اغلب کسب و کارها باید به نحوه اتوماتیک کردن بسیاری از کارهایی که تا پیش از این توسط یک عامل انسانی در پشت صحنه انجام میشد، بپردازند.
به عنوان مثال، میتوان زمانی را تصور کرد که تمام فرآیندها از گفتگوهای انجام شده گرفته تا جمعآوری اطلاعات و قرار دادن آنها در یک سیستم CRM، همگی بهطور خودکار انجام شوند.