وداع در آخرین اوج
وداع در آخرین اوج
شهادت سید ابراهیم رییسی به همراه هیأت همراه در جایی دور از شهر و روستا و آبادی، بی‌شباهت با شهادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبود که دور از شهر و خانه، در جبهه‌های حق علیه باطل در خون خود می‌غلتیدند تا مردم در آسایش زندگی کنند.

مهدی روحی مدیر مسئول، شهادت سید ابراهیم رییسی به همراه هیأت همراه در جایی دور از شهر و روستا و آبادی، بی‌شباهت با شهادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبود که دور از شهر و خانه، در جبهه‌های حق علیه باطل در خون خود می‌غلتیدند تا مردم در آسایش زندگی کنند.
اگر آن‌روز میدان نبرد، جبهه‌های جنگ بود و ملاک حضور و نقش‌آفرینی، تفنگ در دست گرفتن و به خاکریز دشمن زدن، جبهه‌ای که رییسی در آن مانند یک فرمانده میدان، عمل می‌کرد، جبهه توسعه و ساخت کشور بود.
سید ابراهیم رییسی در حدود سه سالی که از ریاست‌جمهوری‌اش گذشته بود، مانند برخی مدیران در اتاق کار خود در تهران ننشست و هر روز و هر شب، در تدارک کار مردم بود اما آنچه که صفت مردمی را برای دولت وی مناسب و رسا جلوه می‌داد این بود که حدود ۵۰ سفر استانی رفت و به دورترین شهرها و روستاها، پای گذاشت و با مردم مختلف نشست و با توجه به این‌که این ابتکار را از دوران ریاست بر قوه قضاییه، آغاز کرده بود، درحقیقت به دائره‌المعارفی ارزشمند از ظرفیت‌ها و چالش‌های کشور تبدیل شده بود.
در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی «علی رضوانی» خبرنگار صدا و سیما از وی پرسید آیا مرخصی هم می‌رود و مرحوم آیت‌الله رییسی با مکثی معنی‌دار گفت من خیلی اهل مرخصی و استراحت نیستم.
مرحوم آیت‌الله رییسی در دوران صدارت بر قوه قضاییه و مجریه، از همه استان‌ها دیدار کرد و در هر زمانی که برای مردم در شهر و استانی، مشکلی پیش آمد، در جمع آنان حضور پیدا کرد و تلاش کرد هم به درد دل مردم گوش کنند و هم مشکلات را تدبیر کند.
در یکی از همین برنامه‌ها به خاطر داریم که آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بهمن ۱۴۰۰ بلافاصله پس از بازگشت از سفر دو روزه روسیه، برای بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان عازم این استان شد. این سفر رییس‌جمهور با واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است و کاربران با عبارت «فرق می‌کنه کی رییس‌جمهور باشه» این اقدام ارزشمند آیت‌الله رئیسی را تحسین کردند.
در آخرین نمونه از این شوق خدمت نیز شاهد بودیم پس از یک سفر دوروزه مهم به استان مازندران با برنامه‌های فشرده، به شمال غرب کشور و در آذربایجان شرقی رفت تا سد دوستی ایران و جمهوری آذربایجان را افتتاح کند و همان‌جا ضمن دیداری با الهام علی‌اف رییس‌جمهوری آذربایجان، تلاش کرد زمینه‌های کدورتی که بین تهران و باکو ایجاد شده بود را پاک و اجازه ندهد کشورهای متخاصم از این کدورت سوءاستفاده کنند.
مرحوم شهید سید ابراهیم رییسی در حالی در مسیر خدمت، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد که هنوز یکسال از عمر دولتش باقی مانده بود و انتظار می‌رفت در انتخابات ۱۴۰۴ نیز مجدداً از سوی مردم انتخاب شود ضمن این‌که منتخب مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود اما اراده خدا بر این تعلق گرفت که در اوج، پرواز ابدی خود را انجام دهد و در جوار رحمت حق، بیارامد.
ما برای وی و همراهانش که در مسیر خدمت به خلق و رضایت خداوند به شهادت رسیدند از خدای مهربان، آمرزش مسئلت داریم و برای کشور عزیزمان نیز امیدواریم در انتخاباتی که به‌زودی برگزار خواهد شد، فردی از جنس سید ابراهیم رییسی به‌عنوان رییس قوه مجریه انتخاب شود و کارهای بر زمین‌مانده این مرد را به اجرا درآورد.

  • نویسنده : ارسالی از مهدی روحی