مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه بحث ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه مغفول مانده که باید به آن پرداخته شود، گفت: برای حمایت از حوزه اقتصاد رسانه، بازار سرمایه باید مؤسسات بزرگ رسانهای را پذیرش کند تا به تأمین مالی این حوزه کمک شود. «امیر هامونی» با بیان اینکه بحث رسانه و رابطه آن […]
مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه بحث ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه مغفول مانده که باید به آن پرداخته شود، گفت: برای حمایت از حوزه اقتصاد رسانه، بازار سرمایه باید مؤسسات بزرگ رسانهای را پذیرش کند تا به تأمین مالی این حوزه کمک شود.
«امیر هامونی» با بیان اینکه بحث رسانه و رابطه آن با بازار سرمایه و اقتصاد کشور یک رابطه دوطرفه است، افزود: در راستای توسعه سواد مالی طی سالهای گذشته در تلاش بودیم تا در کنار رسانه ملی از سازوکار تلویزیون اینترنتی استفاده کنیم، در ادامه با همکاری سازمان صداوسیما توانستیم مجوز لازم را از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اخذ کنیم تا یک رسانه تخصصی در حوزه بازار سرمایه را کلید بزنیم که حال شاهد رونمایی از تلویزیون اینترنتی «واچار» هستیم.
وی با اشاره به اینکه به طور معمول در عرصه رسانه و همچنین رسانههای اقتصادی کمتر به موضوع اقتصاد رسانه و معیشت افراد این حوزه توجه شده است، گفت: بیشتر موضوع بحث رسانه اقتصادی مطرحشده و این در حالی است که در رسانهها طی سالهای اخیر اقدامات متنوعی در حوزه اقتصاد و بهصورت خاص بازار سرمایه انجامشده است.
هامونی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اقتصاد رسانه، بحث ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه مغفول مانده که باید به آن پرداخته شود، اظهار داشت: نباید انتظار داشت رسانه اقتصادی داشته باشیم اما به اقتصاد رسانه توجه نشود.
مدیرعامل فرابورس ایران معتقد است برای حمایت از حوزه اقتصاد رسانه، بازار سرمایه باید مؤسسات بزرگ رسانهای را پذیرش کند تا به تأمین مالی این حوزه کمک شود.
وی با بیان اینکه برنامههای متعددی برای توسعه این رسانه تهیه و پیشتولید شده و در آینده نیز تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه پذیرش شده در بورس بتواند نقش مؤثری در حوزه ارتقای سواد مالی همگانی، تحلیل بازار سرمایه و دانش اقتصادی داشته باشد و به کمک آن شاهد عمقبخشی سواد مالی در بازار سرمایه باشیم.
در نخستین رویداد «کوپ استار» انجام شد:
اهدای بیمه تکمیلی ۱۰۰ میلیون ریالی بیمه تعاون به اعضای برگزیده رویداد
نخستین رویداد استارت آپی کوپ استار با محوریت تعاون، اقتصاد جمعی و جامعه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بیمه تعاون برگزار شد.
ضعف نوآوری در حوزه تعاون، اینرسی رویکرد سنتی در این بخش مهم اقتصاد و از طرفی نقش آفرینی فعال بازیگران چابک زیست بوم نوآوری در رشد سریع سایر بخش های اقتصاد، ضرورت تعامل بخش تعاون کشور و زیست بوم نوآوری را بیش از پیش نمایان کرده است. از این رو نخستین رویداد استارت آپی کوپ استار با محوریت تعاون، اقتصاد جمعی و جامعه، به همت مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران (منتا)، برگزار شد.
در این رویداد حدود ۵۰ تیم، با ارسال طرح کسب و کار خود در فراخوان اولیه این رویداد شرکت کردند که در دو مرحله داوری اولیه ابتدا ۱۴ تیم و سپس ۸ تیم موفق به جلب نظر داوران برای ارائه ایده های نوآورانه خود شدند.
سه تیم نخست این رویداد ضمن برخورداری از خدمات ویژه منتا به عنوان راهبر نوآوری در بخش تعاون کشور، از بیمه تکمیلی ۱۰۰ میلیون ریالی اعضای تیم ها توسط بیمه تعاون در کنار سایر جوایز ارائه شده برخوردار شدند.
علاوه بر این ۵ تیم باقیمانده، از ۲۰ درصد تخفیف بیمه تکمیلی اعضای خود بهره مند شدند.
پرداخت سود قطعی ۳۸درصدی به بیمههای زندگی در بیمه ملت
شرکت بیمهملت سود قطعی مشارکت در منافع بیمههای زندگی بیمه ملت در سال ۹۹ را محاسبه و اعلام کرد.
شرکت بیمهملت از معدود شرکتهایی است که در سالهای اخیر همواره بالاترین نرخ قطعی سود مشارکت در منافع بیمههای زندگی و سرمایهگذاری را به خود اختصاص داده است.
این شرکت با تاکید بر آییننامه ۶۸ شورای عالی بیمه، در سال مالی ۹۹، ۳۸ درصد سود قطعی به بیمهگزاران بیمههای زندگی در بیمه ملت پرداخت میکند.
بنابر این گزارش، محاسبات انجام شده در خصوص سود حاصل از عملکرد بیمههای زندگی بیمهملت، بیانگر آن است که این شرکت به اندوخته بیمهگزاران بيمههای عمر خود برای سال ۱۳۹۹ معادل ۳۸ درصد سود قطعی پرداخت میکند. این در صورتی است که در سال ۹۹ سود تضمینی بیمههای زندگی در صنعت بیمه، حداکثر ۱۶ درصد تعیین شده بود.
گفتنی است شرکت بیمه ملت، در ۸ سال گذشته (۹۱ تا ۹۸) به صورت میانگین، حدود ۲۵ درصد سود مشارکت در منافع برای بیمهگزاران زندگی خود محاسبه و پرداخت کرده و از معدود شرکتهایی است که بالاترین سود مشارکت در منافع را در صنعت بیمه محقق کرده است و این مهم، نمایانگر برنامهریزی راهبردی و دقت نظر در سرمایهگذاری این شرکت است.
استقبال بیمه دی از ایده های نوین کسب و کار دیجیتال
شرکت بیمه دی با هدف ارتقای خدمات دیجیتالی و ورود به عرصه کسب و کار دیجیتال خود، در رویداد «شناسایی شرکتهای توانمند (استارت آپها) در صنعت بیمه کشور» حضور یافت و به تبادل نظر و ایده با فعالان این حوزه پرداخت.
این شرکت به منظور ورود به عرصه بیمه داری نوین و کسب و کار دیجیتال و همچنین بهره گیری از فناوری های روز این حوزه، در رویداد «شناسایی شرکتهای توانمند (استارت آپها) در صنعت بیمه کشور» شرکت کرد و برخی نیازهای فن آورانه خود را جهت شناسایی و دریافت پیشنهادات از سوی تیم های شرکت کننده تشریح کرد.
در این گردهمایی آنلاین که بیش از ۱۶۰ نفر از تیم های نوآور حضور داشتند، ۱۶ نیاز فناورانه صنعت بیمه کشور با هدف ایجاد همکاری بین شرکتهای دانشبنیان و خلاق با شرکتهای بیمهگر مطرح گردید که دو محور نیازمندی در حوزه های خلق باشگاه مشتریان و سازماندهی بازاریابان دیجیتال به شیوه های کارآمد توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه کسب و کار بیمه دی ارائه شد.
گفتنی است بیمه دی در جهت توسعه خدمات نوین و خلق تجربه منحصر به فرد برای مشتریان خود از کلیه ایدههای خلاقانه استقبال مینماید.