وضعیت حمل و نقل عمومی در بدترین حالت است
وضعیت حمل و نقل عمومی در بدترین حالت است

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد که وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت طی ۳۰ سال گذشته بدترین وضعیت را دارد. محسن هاشمی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: روزهای گذشته را در حالی سپری کردیم که آلودگی هوای تهران به مرحله‌ی ناسالم برای تمامی گروه‌ها رسید و تهران را به عنوان آلوده‌ترین […]

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد که وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت طی ۳۰ سال گذشته بدترین وضعیت را دارد.
محسن هاشمی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: روزهای گذشته را در حالی سپری کردیم که آلودگی هوای تهران به مرحله‌ی ناسالم برای تمامی گروه‌ها رسید و تهران را به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان ثبت کرد.
وی با بیان این‌که درست است که بخشی از موضوع آلودگی هوا به شرایط جوی و باد و بارندگی بستگی دارد، اما بخشی نیز وابسته به میزان تولید آلاینده‌ها است که مستقیما در اختیار و کنترل شهروندان است.
رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که در شرایط فعلی دو منبع اصلی برای آلایندگی تهران وجود دارد که می‌توان به تولید انرژی گرمایشی در منازل و ادارات و همچنین سوخت خودروها اشاره کرد و توضیح داد: در موضوع تولید انرژی گرمایشی در منازل و ادارات باید توجه داشته باشیم که براساس دیدگاهی تولید انرژی گرمایی در شهرها به وسیله سوخت‌های فسیلی کاری غیراصولی، غیرایمن و غیره است و تمامی شهرهای توسعه یافته انرژی گرمایشی خود را از برق تولید می‌کنند.
وی با بیان اینکه لوله‌کشی شاهرگی و مویرگی گاز طبیعی در شهر تهران و سایر شهرهای کشور را بر روی بمبی بالقوه قرار داده که می‌تواند در سوانح طبیعی و بحران‌ها خطرساز باشد و همچنین آلایندگی زیادی دارند، اظهار کرد: البته وزارت نفت معتقد است که تبدیل انرژی فسیلی به برق و تبدیل برق به گرما راندمان آنها را کاهش می‌دهد که البته مدیریت شهری باید در این زمینه بررسی دقیقی انجام دهد و تصمیم‌گیری کند.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به نقش خودروها در آلایندگی هوا گفت: با وجود تکرار موضوع لزوم تقویت سیستم حمل و نقل عمومی متاسفانه هنوز اقدامی اجرایی صورت نگرفته است و باید اعلام کنم که متاسفانه طی ۳۰ سال سپری شده از زمان پایان جنگ وضعیت حمل و نقل عمومی در بدترین شرایط قرار دارد و اگر به سرعت راجع به این موضوع اقدامی صورت نگیرد، وضعیت از شرایط فعلی به مراتب بدتر می‌شود.