تازهترین گزارش ماهانه مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن حکایت از برقراری بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ تماس با این مرکز به یکی از سه شیوه متداول تلفنی، ایمیل و صندوق صوتی دارد. بر اساس آخرین گزارش ماهانه مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن، در آذر ماه این مرکز به ۹ هزار و ۶۷۲ تماس […]
تازهترین گزارش ماهانه مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن حکایت از برقراری بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ تماس با این مرکز به یکی از سه شیوه متداول تلفنی، ایمیل و صندوق صوتی دارد.
بر اساس آخرین گزارش ماهانه مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن، در آذر ماه این مرکز به ۹ هزار و ۶۷۲ تماس از سوی مشتریان بانک پاسخ داد که از این تعداد ۸ هزار و ۸۵۶ تماس از طریق سامانه تلفنی مرکز ارتباطات مردمی (Call Center) برقرار شده است.
در آذر ماه همچنین ۳۵۶ ایمیل و ۴۶۰ پیغام صوتی از طریق صندوق صوتی بانک مسکن از مشتریان این بانک دریافت شد و طی این تماسها کارشناسان بانک مسکن به ۱۸ هزار و ۱۶۱ پرسش مخاطبان بانک مسکن پاسخ دادند.
پرتکرارترین سوالات تماسگیرندگان با بانک مسکن در آذر ماه مربوط به موضوعات تسهیلاتی بوده است. بر این اساس ۲۵ درصد از پرسشهای مطرح شده در ماه پایانی پاییز با این سامانه مرتبط با جزییات سپردهگذاری در صندوق پسانداز مسکن یکم و حساب پسانداز مسکن جوانان و نیز میزان تسهیلات قابل پرداخت از این دو محل بوده است. ۲۳ درصد از پرسشها نیز به سایر سرفصلهای تسهیلاتی اعم از تسهیلات ازدواج، ساخت، مسکن مهر و اقشار خاص اختصاص داشته است.
همچنین مواردی از قبیل ضامن مورد نیاز برای ارایه انواع تسهیلات، مبلغ قسط و نرخ سود انواع تسهیلات، شرایط تعویض وثیقه ملکی مربوط به تسهیلاتی که در گذشته اخذ شده، انتقال مانده بدهی تسهیلات به خریدار جدید ملک و ارزیابی ملک سومین گروه سوالات پرتکرار مطرح شده در آذر ماه از سوی مشتریان بوده که مجموعا ۲۱ درصد از پرسشها را به خود اختصاص داده است.
در مرتبه بعدی پرسشهای تسهیلاتی، تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم (تسه) قرار داشته که ۱۴ درصد از پرسشهای مخاطبان و مشتریان بانک را شامل شده است.
افزون بر سهم ۸۳ درصدی سوالات تسهیلاتی، گروهی از مشتریان بانک مسکن نیز با پرسشهایی درباره سایر خدمات بانک از قبیل چک، ضمانتنامه، صندوق امانات، مدارک سوخت و نظایر آن با مرکز ارتباطات مردمی تماس گرفتند. نرخ سود سپردهها و خدمات بانکداری الکترونیک نیز به ترتیب در مراتب بعدی سوالات به لحاظ میزان تکرار در آذرماه قرار دارند.
در حوزه پرسشهای تسهیلاتی، با توجه به ارسال پیامک در خصوص طرح «دو و یک»، تماس مشتریان به منظور اطلاع از جزییات این طرح در آذر ماه قابل توجه بود. همچنین گروهی از مشتریان درباره ارتباط تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم و ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن که به تازگی از سوی دولت کلید خورده است، سوالاتی را مطرح کردند.
افزایش قدمت ساختمان در تسهیلات از محل حساب جوانان و اوراق گواهی حق تقدم نیز زمینهساز افزایش تماسها به منظور اطلاع از شرایط جدید در این حوزه شد. افزون بر این، یکی دیگر از موضوعاتی که توسط مشتریان در آذر ماه مورد توجه قرار گرفت، ارسال خبر افزایش احتمالی سقف تسهیلات جعاله بود که مشتریان برای اطلاع از صحت و سقم خبر با این مرکز تماس گرفتند.