معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر که راهبری تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به معاونت مسکن و ساختمان واگذار شده است، از آغاز پالایش متقاضیان اینترنتی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد: متقاضیانی که با پیامک اقدام به ثبتنام کردند بعد از برطرف شدن […]
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر که راهبری تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به معاونت مسکن و ساختمان واگذار شده است، از آغاز پالایش متقاضیان اینترنتی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد: متقاضیانی که با پیامک اقدام به ثبتنام کردند بعد از برطرف شدن بحران با تکمیل مراحل، پالایش خواهند شد.
محمود محمودزاده در خصوص پالایش ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه۹۸، ثبت نام مرحله دوم به دو روش مراجعه به سامانه اینترنتی tem.mrud.ir و پیامکی به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴ انجام شد، گفت: ۵۴۲ هزار و ۴۰۹ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از طریق سامانه اینترنتی و ۸۱۹ هزار و ۷۳۹ نفر از طریق پیامک ثبت نام کردند که کار پالایش یک گروه از آنها آغاز شده است.
معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: پالایش افرادیکه از طریق سامانه ثبتنام کردند به این دلیل که اطلاعات آنها در سامانه بارگذاری شده در حال انجام است. افرادی که از طریق پیامک ثبت نام کردند بعد از بهبود وضعیت بهداشتی و رفع بحران کرونا، فراخوان میشوند تا اطلاعات لازم را بارگذاری کنند و پس از آن پالایش اطلاعات آن عده نیز انجام خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با عادی شدن شرایط بهداشتی جامعه، بلافاصله تکمیل ثبت نام متقاضیان پیامکی و پالایش آنها انجام و نتایج قطعی ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن اعلام خواهد شد.
محمودزاده همچنين در خصوص واگذارى تدوين مقررات ملى و كنترل ساختمان كه پیش تر و از سال های ۹۲ تا ۹۸ در اختیار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بود، اعلام کرد: تدوین مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان جزو وظایف ساختاری معاونت مسکن و ساختمان بوده که برای مدتی و از سال های ۹۲ تا ۹۸ از معاونت جدا بود، اما دوباره این اختیارات به معاونت مسکن و ساختمان بازگشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش مقررات ملی و کنترل ساختمان، علاوه بر بازنگری و به روزرسانی مباحث ۲۲ گانه لازم است روی موضوعات کیفی و مباحث تخصصی ساختمان کار کنیم. همچنین با تاکید وزیر راه و شهرسازی در حوزه های مربوط به ضوابط و مقررات شهرسازی و همچنین ضوابط ترافیکی به شکل ویژه کار خواهد شد.
وی تصریح کرد: مجموعهای ایجاد خواهد شد که تمامی مباحث مرتبط با وزارت خانه راه و شهرسازی را استانداردسازی میکند و مقررات لازم را برای آن تدوین خواهد کرد.
محمودزاده یادآور شد: همواره در تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان از استادان خبره خارج از سیستم وزارت راه و شهرسازی بهره گرفته می شد که زین پس نیز همین روال ادامه پیدا خواند کرد. در نظر داریم تا دامنه موضوعات را گسترده تر کرده و از متخصصان بیشتری برای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان بهره ببریم.
تعریف دو پروژه جادهای برای تسهیل دسترسی
به پرند
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند از تعهد ۱۷۶ میلیارد تومانی این شرکت برای احداث متروی پرند خبر داد و گفت: شهرداری تهران نیز برای شروع عملیات قول مساعد داده است.
پدرام صمیمی فر، شهرداری تهران و شرکت متروی این شهر را متولی کنونی احداث متروی شهر جدید پرند خواند و با اشاره به قول مساعد مسئولان شهرداری تهران برای شروع عملیات متروی پرند، گفت: با پیشنهاد مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به شهرداری تهران، قرار است شرکت عمران شهر پرند بهعنوان دستگاه اجرایی، عامل احداث متروی این شهر باشد. در این خصوص اگر بتوانیم موانع قانونی این کار را برطرف کنیم، سرعت احداث پروژه بالاتر رفته و بسیاری از بوروکراسیهای اداری نیز کاهش مییابند.
صمیمیفر، پرند را تنها شهر جدید پایلوت پروژه TOD (توسعه مبتنیبر حملونقل) خواند و درباره دیگر پروژههای حملونقلی در این شهر جدید عنوان کرد: TOD بهمعنای توسعه مبتنیبر حملونقل است و در قالب این طرح باید امکان حمل و نقل ریلی از مبدا تا مقصد وجود داشته باشد و به این منظور تاکنون دو طرح در پرند تهیه و ایستگاههای لازم نیز پیشبینی شده است. قرار است، خطوط سبک ریلی(LRT) در شهر پرند احداث شود که شامل هفت ایستگاه است و شهروندان میتوانند از طریق این خطوط از مقابل منزل خود به ایستگاه رفته و سپس بهوسیله مترو خود را به هر نقطه از شهر تهران برسانند.
او با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات مشاور پروژه، اقلیم شهر پرند و شیب کم منطقه، بهترین گزینه برای توسعه LRT در پرند، احداث تراموا است از انجام مطالعات فاز یک و صفر پروژه LRT در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال نیز مطالعات فاز دوم شامل تهیه نقشههای اجرایی انجام و وارد فاز اجرایی پروژه خواهیم شد. با اجرای این پروژه پرند تبدیل به شهری از منظر حملونقل و دسترسیها در کشور خواهد شد.
عضو هیاتمدیره شهر پرند درباره توسعه مسیرهای دسترسی این شهر گفت: یکی از مشکلات شهر پرند این است که فقط یک راه دسترسی جادهای به آزادراههای اطراف در این شهر وجود دارد که این مساله از منظر پدافند غیرعامل و توسعهای و صرفهجویی انرژی، از معایب شهر محسوب میشود. بنابراین و به منظور اصلاح این عیب و تسهیل دسترسیهای شهر از سال گذشته دو برنامه را دستور کار قرار دادهایم؛ نخست، احداث محور موسوم به جاده گاز که فاز ۶ شهر پرند را به شهرستانهای ملارد و شهریار متصل میکند و بر اساس مطالعات مشاور پروژه از این طریق دسترسی پرند به شهریار ۱۵ کیلومتر کوتاهتر میشود. اتصال پرند به کمربند جنوبی تهران(جاده چرمشهر) دیگر پروژهای است که در دستور کار قرار دارد. کمربند جنوبی تهران از شهرستان آبیک شروع شده و به گرمسار منتهی میشود و نقش مهمی در ترانزیت جادهای استان تهران دارد که با پیگیریهای مستمر و تایید مدیرعامل شرکت عمران شرکت شهرهای جدید، توانستیم اجازه دسترسی پرند به این کمربندی را بگیریم. از این طریق شهر پرند از بنبست خارج و به یکی دیگر از مسیرهای مهم جادهای کشور متصل میشود.