پایان شهریور؛ آخرین فرصت بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث
پایان شهریور؛ آخرین فرصت بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث

صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی تا پایان شهریورماه فرصت دارند از مزایای بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث بهره‌مند شوند. صندوق تامین خسارت‌های بدنی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و پشتیبانی از صنعت بیمه کشور طرح بخشودگی جرایم بیمه نامه موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی را با همکاری […]

صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی تا پایان شهریورماه فرصت دارند از مزایای بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث بهره‌مند شوند.
صندوق تامین خسارت‌های بدنی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و پشتیبانی از صنعت بیمه کشور طرح بخشودگی جرایم بیمه نامه موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی را با همکاری صنعت بیمه در دوره زمانی نیمه مرداد تا پایان شهریور سال جاری و به منظور توسعه فرهنگ بیمه اجرایی کرده است.
براین اساس راکبین موتورسیکلت و دارندگان ماشین آلات کشاورزی در سراسر کشور که فاقد بیمه نامه هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و دفاتر شرکت‌های بیمه‌ای و تهیه بیمه نامه شخص ثالث از مزایای این طرح استفاده کنند.
این بخشودگی در خصوص جریمه بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.
در ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث آمده است که مبلغی معادل حداکثر یک‌سال حق بیمه اجباری از دارندگان وسیله نقلیه‌ای که از انجام بیمه موضوع این قانون خودداری کنند وصول می‌شود. میزان مبلغ مذکور، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی آن به پیشنهاد بیمه مرکزی به تصویب مجمع عمومی‌صندوق می‌رسد.
بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری است که خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی پوشش می‌دهد.
با تصمیم شواری عالی بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث وسایل نقلیه ۱۴۰۰ با ۳۷ درصد ( ۸.۵ درصد تخفیف شرایط کرونا) رشد نسبت به سال ۹۹ به این صورت اعلام شد که وسایل نقلیه کمتر از چهار سیلندر یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پیکان، پراید و سپند دو میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان، سایر چهار سیلندرها ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان و بیش از چهار سیلندر سه میلیون و ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان باید بپردازند.

استراتژی بیمه سامان، همسویی با نیازهای بازار و مشتریان است
معاون اجرایی شرکت بیمه سامان با اشاره به جایگاه مطلوب این شرکت در صنعت بیمه، هم افزایی برای ارتقای هر چه بیشتر سطح خدمات قابل ارائه به مشتریان را خواستار شد و گفت: استراتژی بیمه سامان، همسویی اهداف و فعالیت ها با نیازهای بازار و مشتریان است.
عبدالرسول عطایی در مراسم معارفه رئیس جدید شعبه مازندران بیمه سامان با بیان این که بیمه سامان به منظور توسعه خدمات و فعالیت ها، سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه خدمات دیجیتال و استفاده از ظرفیت فضای مجازی داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه حضور بیمه سامان در بازارهای برون مرزی تا کنون موفقیت آمیز بوده و به زودی دامنه این فعالیت های بیشتر هم خواهد شد.
به گفته معاون اجرایی شرکت بیمه سامان، این شرکت پس از حضور در عراق، در حال مطالعه برای توسعه فعالیت ها در کشورهای افغانستان و ترکیه نیز هست.
در این مراسم که با حضور «نوید نظارتی» مدیر منطقه یک و «هامرز کریمی» مدیر امور پشتیبانی شرکت بیمه سامان و نیز جمعی از مدیران استانی صنعت بیمه برگزار شد، ضمن قدردانی از عملکرد «توکلی نیا» رئیس پیشین این شعبه، «هادی احمدزاده دارابی» به عنوان رئیس شعبه بیمه سامان در استان مازندران معرفی شد.
احمدزاده پیش تر در شرکت های بیمه کوثر، بیمه نوین و بیمه تجارت نو نیز فعالیت کرده است.

 

 

 

الزامی شدن ثبت‌نام تدریجی سهامداران در سجام
الزامی شدن ثبت‌نام در سجام برای سهامداران حقیقی و حقوقی به صورت تدریجی، همراه با زمانبندی، در گروه‌های مختلف سنی و با هماهنگی شرکت‌های کارگزاری صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: در پی راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، بیش از ۳۹ میلیون نفر از فعالان بازار سرمایه در این سامانه ثبت نام کرده اند. این سامانه با هدف ایجاد زیرساختی برای ارائه خدمات نوین به سهامداران به ویژه مشاهده دارایی‌ها به صورت متمرکز، توزیع سود و برگزاری مجامع الکترونیکی راه اندازی شده است و افراد را از شناسایی های مشتری به صورت مکرر در کارگزاری ها و دیگر نهادهای مالی بی نیاز می کند.
حسین فهیمی ادامه داد: بنابراین درخواست ما از فعالان حقیقی بازار سرمایه این است که به صورت داوطلبانه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سامانه سجام ثبت نام کنند تا بتوانیم خدمات کارآمدی به آنها ارائه دهیم.
وی درخصوص اجباری شدن ثبت نام و احراز هویت سهامداران حقیقی در سامانه سجام تاکید کرد: با توجه به درخواست تعداد زیادی از شرکت های کارگزاری و تماس های مکرر سهامداران با مرکز تخصصی ارتباط با بازار سرمایه، فرایند الزامی شدن ثبت نام در این سامانه به صورت تدریجی و با تعیین مهلت کافی برای ثبت نام و احراز هویت خواهد بود تا نگرانی معامله کنندگان حقیقی در این زمینه برطرف شود.
مدیر عامل سمات درباره وضعیت هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور که در بازار سرمایه کشورمان سرمایه گذاری کردند، گفت: تا زمانی که مکانیزم قابل اتکایی برای احراز هویت الکترونیکی آنها مهیا نشده باشد، ثبت نام در سامانه سجام برای آنها الزامی نخواهد بود.