پذیرش مجدد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه
پذیرش مجدد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه

é کرمانشاه – الهه فرهادی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه از آغاز ثبت نام مجدد دانشجویان در مراکز این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده از ابتدای شهریورماه خبر داد. دکتر سلیمان شفیعی در نشستی خبری، با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو برای مهر ۱۴۰۱ در این دانشگاه، اظهار کرد: از ۲۴ مرداد آغاز پذیرش دانشجویان […]

é کرمانشاه – الهه فرهادی

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه از آغاز ثبت نام مجدد دانشجویان در مراکز این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده از ابتدای شهریورماه خبر داد.

دکتر سلیمان شفیعی در نشستی خبری، با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو برای مهر ۱۴۰۱ در این دانشگاه، اظهار کرد: از ۲۴ مرداد آغاز پذیرش دانشجویان علاقمند به تحصیل در هشت مرکز علمی کاربردی استان آغاز و پس از پایان مهلت مقرر از ابتدای شهریور تا چهارم این ماه هم یک ثبت نام مجدد خواهیم داشت.
وی ادامه داد: پذیرش دانشجویان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه در ۱۴۰ رشته خواهد بود که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی دارد.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه با اشاره به تنوع رشته‌ها در این دانشگاه عنوان کرد: از ۱۴۰ رشته‌ای که در این دانشگاه پذیرش دانشجو انجام می‌شود، ۷۵ رشته در مقطع کاردانی و ۶۵ رشته در مقطع کارشناسی است‌.
وی یادآور شد: از مجموع ۱۴۰ رشته این دانشگاه ۴۸ رشته جدید است که ۲۲ رشته در مقطع کاردانی و ۲۶ رشته در مقطع کاردانی است که برای اولین بار در آنها پذیرش دانشجو داریم.
شفیعی ظرفیت پذیرش این دانشگاه برای مهر ۱۴۰۱ را ۸۶۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۴۵۹۰ صندلی خالی مربوط به مقطع کاردانی و ۴۰۸۰ صندلی خالی هم مربوط به مقطع کارشناسی است. وی با اشاره به فعالیت هشت مرکز علمی کاربردی در استان، عنوان کرد: پذیرش مجدد دانشجو برای مهر ۱۴۰۱ در شش مرکزِ جهاد دانشگاهی، هلال احمر، همیاری شهرداری ها، فرماندهی انتظامی، امام رضا(ع) و مدیریت صنعتی انجام خواهد گرفت. سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه با تاکید براینکه تمام رشته‌های این دانشگاه تقاضامحور و مبتنی بر بازار کار هستند، عنوان کرد: هدف ما پرورش نیروی انسانی ماهر است و تلاش داریم تا رشته‌های ما با رشته‌های دیگر دانشگاه‌ها حداقل همپوشانی را داشته باشد.
وی از مربیگری بوکس، مربیگری پرورش اندام، مربیگری رشته‌های رزمی، مربیگری فوتبال، هنرهای تجسمی گرایش عکاسی، طراحی گرافیک، مد و پوشاک، تصویرسازی، آهنگ سازی ایرانی، نوازندگی ساز کلاسیک، کاردانی و کارشناسی گردشگری، بورس، صنایع دارویی و … به عنوان برخی از رشته‌های جدید این دانشگاه نام برد.
شفیعی در ادامه یکی از اهداف مهم پیش روی دانشگاه را توسعه دوره‌های کوتاه مدت مهارتی دانست و گفت: در این راستا با برگزاری ۵۱ دوره کوتاه مدت موافقت اولیه شده و در حال حاضر هم در چهار دوره در حال ثبت نام هستیم.
وی از تزریقات و پانسمان و بانداژ، ادله اثبات دعوا، نرم افزار تحلیل سازه و اصول و مبانی کمپینگ برندینگ و بازاریابی به عنوان چهار دوره کوتاه مدت جدید نام برد. سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای برگزاری رویدادهای شتابی هم خبرداد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای سال‌جاری برگزاری پنج رویداد شتابی را در دستور کار قرار داده‌ایم که در حوزه‌های کسب و کارهای فناورانه تقاضا محور مبتنی بر وب و موبایل، کسب و کارهای مرتبط با بازار سرمایه، هوشمندسازی ترافیک استان کرمانشاه، امداد و نجات جاده‌ای و کسب و کارهای خانگی با محوریت غذا هستند.
وی در ادامه به جایگاه مهم آموزش‌های مهارتی در دنیا اشاره کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی یکی از انواع آموزش‌های عالی در جهان است که همزمان با انقلاب صنعتی شکل گرفت و طول عمر کمتر از ۱۵۰ سال دارد، با اینحال در کشورهای توسعه یافته مبنای توسعه پایدار و تولید ثروت همین آموزش‌های مهارتی است.
شفیعی افزود: در این کشورها، آموزش‌های مهارتی حجم زیادی از آموزش‌های عالی را به خود اختصاص داده، بگونه‌ای که ۸۰ درصد از نظام آموزشی این کشورها، آموزش مهارتی است. وی به وضعیت آموزش‌های مهارتی در کشورمان اشاره کرد و گفت: در کشور ما عمر آموزش‌های مهارتی حدود ۴۰ سال است و پس از انقلاب اسلامی و اصلاحات آموزشی مورد توجه قرار گرفت.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز همواره بر نشر، گسترش و تعمیق آموزش‌های مهارتی تاکید دارند، گفت: تربیت “پنجه‌های کارآمد” یکی از کلید واژه‌هایی است که در بیانات ایشان وجود دارد.
وی به تاثیرات آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال، کارآفرینی، تولید و ثروت اشاره کرد و افزود: با این وجود طبق پژوهش‌های انجام شده، آموزش‌های مهارتی هنوز در کشور ما جایگاه بالایی ندارد. شفیعی با بیان اینکه در کشور ما آموزش‌های مهارتی به دو شکل رسمی و غیررسمی ارائه می‌شود، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های غیر رسمی و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی و آموزش و پرورش متولی آموزش های رسمی هستند که در این بین گستره ترین و قوی ترین آموزش‌ها مربوط به دانشگاه علمی کاربردی است.
وی ماموریت انتقال دانش فنی و کار به متقاضیان و شاغلین در بخش‌های مختلف برای توانمند شدن این افراد را از ماموریت‌های اصلی دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: آموزش‌های علمی کاربردی تلفیقی از فن، هنر و علم است. سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در پایان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در احادیث و روایات هم مورد تاکید قرار داشته و تاریخی طولانی در فرهنگ ایرانی اسلامی دارد، گفت: با این وجود ما هنوز از آموزش‌های مهارتی چندان استفاده‌ای نکرده‌ایم که در دانشگاه علمی کاربردی این مهم به عنوان یک اصل مطرح است.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:
۱۱۰ پروژه با ۳۴ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران شمار پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت را ۱۱۰ پروژه با ۳۴ میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد و گفت: برای گذر از پیک امسال تمام چراغ‌های روشنایی به صورت یک درمیان شده است و ۴۰ میلیارد تومان برای رفع ضعف ولتاژ صرف شده است.
سید کاظم حسینی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران کل مصرف برق صنایع را در استان حدود ۲۰۰ مگاوات بیان کرد و گفت: بار پیک برق تابستان در استان سه برابر می شود.
سید کاظم حسینی در نشست با خبرنگاران شمار مشترکان تحت پوشش را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: ۷۵ درصد مشترکان خانگی و کمتر از یک درصد صنعتی هستند. وی با بیان اینکه ۴۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور در شرکت توزیع برق استان نصب شده است، افزود: ۱۸ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۴ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط وجود دارد و ۴۹ درصد از مصرف انرژی توسط بخش خانگی و ۲۰ درصد توسط بخش صنعت انجام می‌شود. وی با اظهار اینکه کل برق مصرف صنایع ۱۸۰ تا ۲۰۰ مگاوات است، پیک بار مصرف برق را در سال جاری تاکنون دو هزار و ۲۵۲ مگاوات اعلام کرد و گفت: این درحالی که بار پایه در استان ۸۰۰ مگاوات است و میزان بار در تابستان سه برابر می‌شود. حسینی کارنامی با بیان اینکه میزان خاموشی‌ها طی سال قبل بسیار زیاد بود، ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف و کمبود تولید را از جمله دلایل ذکر کرد و گفت: خوشبختانه امسال تاکنون هیچ خاموشی در بخش خانگی نداشتیم و تمامی نیروگاه‌ها تعمیرات اساسی انجام شده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با عنوان اینکه تاکنون نیروگاه‌ها با ظرفیت کامل فعالیت هستند، تفاهمنامه با وزارت صمت و جهاد کشاورزی را از جمله اقدامات برای گذر از پیک برشمرد و گفت: در قالب تفاهمنامه هفته‌ای یک روز تمامی صنایع بزرگ و کوچک در طرح شرکت می‌کنند و با تغییر شیفت‌ها و تعطیلی‌ها در مدیریت مصرف برق همکاری می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف شدند نسبت به کاهش بار پیک و صرفه جویی در مصرف اقدام کنند و دستگاه‌هایی که بخشنامه دولت را رعایت نکردند با اخطار مواجه و برق چند دستگاه قطع شده است. حسینی کارنامی یادآور شد: همچنین ادارات موظف شدند تا در ساعت غیراداری ۶۰ درصد بار مصرف را کاهش د دهند و همه اقدامات سبب شد تاکنون در بخش خانگی و اداری خاموشی نداشته باشیم.
وی تبدیل سیم به کابل را برای تقویت برق و جلوگیری از آسیب‌ها را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: سال قبل ۵۵۰ کیلومتر و امسال تاکنون هزار کیلومتر از سیم برق به کابل تبدیل شده است. وی بهسازی سیم‌های برق روستا را از طرح‌های دیگر برشمرد و گفت: امسال وضعیت سیم‌های برق ۴۰۰ روستا در استان اصلاح و بهسازی می‌شود.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان:
خوشبختانه خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان اظهار کرد: از ۲۸ اردیبهشت سال گذشته شاهد تجارب بسیار تلخی در خاموشی‌های گسترده بودیم اما در دولت سیزدهم برای گذر از تابستان بدون خاموشی ۱۰۰ برنامه عملیاتی پیش بینی و اجرا شد.
سید احمد موسوی گفت: در اوج مصرف برق در تابستان امسال تاکنون ۱۴۷۷ مگاوات برق در استان توزیع شد و با تدابیری که اندیشیده شد خوشبختانه خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم.
وی افزود: نیروگاه علی آبادکتول ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد و با تکمیل ســیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاوات به ظرفیت آن افزوده می‌شود که در سفر رییس جمهور به گلستان مصوبه ۴۳۰ میلیون یورویی برای آن اخذ گردید
. مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان گفت: با همکاری برق منطقه‌ای مازندران نیروگاه ۴.۸ مگاواتی با ۱۲۰ میلیاردتومان اعتبار در شهرک صنعتی اترک افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه ۱۶ مگاواتی با ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آق‌قلا آغاز می‌شود. وی ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان رهآورد سفر رئیس جمهور به گلستان در حوزه برق بوده است که در ۱۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

 

 

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان:
۸۰۰ مگاوات کسری برق در مازندران و گلستان رفع شد

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به کسری هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید برق در دو استان گفت: ۸۰۰ مگاوات با افزایش ظرفیت نیروگاه ها تامین شد.
کوروش موسوی تاکامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای جبران و رفع کمبود برق در استان اظهار داشت: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین برق مازندران و گلستان از سوی دولت تزریق شد و توانستیم چالش نقدینگی را رفع کنیم.
وی با اظهار این که پروژه‌های متعددی برای گذر از چالش پیک مصرف برق در استان شروع شده است، افزود: شناسایی مناطق بحرانی شبکه برق انجام شد و ظرفیت نیروگاهی نصب شده پاسخگوی نیازها نبود و هزار و ۵۰۰ مگاوات باید برق تأمین می‌کردیم.
وی با بیان این که بالانس انرژی در استان‌های مازندران و گلستان صفر است، افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت در سال انرژی مصرف و تولید می‌کنیم و باید ساعت پیک را کاهش دهیم تا به نصب نیروگاه جدید نیاز نداشته باشیم.
موسوی تاکامی یادآور شد: برای گذر از پیک باید ظرفیت نیروگاهی را تادو هزار مگاوات افزایش دهیم وعلاوه براین سال قبل در تأمین آب نیروگاه و سوخت آن با مشکل روبرو بودیم.
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان افزود: تولید سال قبل در نیروگاه نکا به هزار مگاوات کاهش یافت و دولت سعی کرد با تعمیرات دوره‌ای و بازتوانی چاه آب و ایجاد تصفیه خانه، مشکل را حل کند و میزان تولید امسال ۵۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات افزایش یافت.
وی با بیان اینکه ۷۰۰ مگاوات ناترازی تولید داشتیم، گفت: برای رفع این مشکل بزرگترین ترانسفورماتور با ظرفیت ۳۸۰ مگاواتی را نصب کردیم.