پرداخت خسارت در تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان بدون کروکی
پرداخت خسارت در تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان بدون کروکی

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: درهفته دولت از سامانه‌ پرداخت خسارت زیر ۲۰ میلیون تومان در تصادفات رانندگی بدون نیاز به کروکی رونمایی می‌شود و افراد با ارسال اطلاعات به سامانه و بدون مراجعه حضوری خسارت دریافت می‌کنند. «مجید بهزاد پور» در برنامه‌تلویزیونی به مناسبت هفته دولت درباره مردمی سازی بیمه گفت: برای اولین بار […]

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: درهفته دولت از سامانه‌ پرداخت خسارت زیر ۲۰ میلیون تومان در تصادفات رانندگی بدون نیاز به کروکی رونمایی می‌شود و افراد با ارسال اطلاعات به سامانه و بدون مراجعه حضوری خسارت دریافت می‌کنند.

«مجید بهزاد پور» در برنامه‌تلویزیونی به مناسبت هفته دولت درباره مردمی سازی بیمه گفت: برای اولین بار سند بالادستی به نام سند تحول توسط دولت ابلاغ شد و در آن مردمی سازی صنعت بیمه، دیجیتال کردن، کاهش تصدی بیمه مرکزی هدفگذاری شده است.وی افزود: در حوزه مردمی سازی در حوزه‌های بیمه بازرگانی بیشترین پرتفوی را داریم و بخش بیمه درمان و شخص ثالث بیشترین حجم حوزه فعالیت است.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های مشخصی از ابتدای سال در صنعت بیمه تبیین کردیم، افزود: یکی از موارد که به نتیجه رسید این است که چگونه بیمه‌های تکمیلی را گسترش دهیم؟ اولین پروژه مربوط به خادمان سلامت و کارکنانی که در داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، است که شامل بیمه تکمیلی نمی‌شدند اما در پروژه جدید این قانون اصلاح ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم.
وی ادامه داد: در نظر داریم بیمه تکمیلی را به مشاغل دیگر همچون تاکسیرانی‌ها تسری دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم پنج میلیون نفر را پوشش دهد و به اضافه خانواده مطمئنا تعداد بیشتری خواهد شد.
بهزادپور با اشاره به اینکه تسهیل خدمات رسانی در اولویت برنامه‌ها قرارداد، گفت: در صدد هستیم خسارت‌ها را در زمان کم و پیچیدگی‌های کم پرداخت شود و برای این مورد پروژه‌های متعددی با هدف آسان سازی بیمه کردن و گرفتن خسارت و تماس با بیمه تعریف شده است و برخی در هفته دولت و بخشی تا پایان سال ارائه می‌شود.
رشد صنعت بیمه جز با فناوری امکان‌پذیر نیست
رئیس کل بیم مرکزی تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی حرکت بیمه مرکزی استفاده از فناوری‌های نوین است و فردا با معاونت علمی و فناوری تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم.وی تصریح کرد: رشد صنعت بیمه جز با فناوری‌ امکان‌پذیر نیست و از سوی دیگر ۷۰ درصد فروش بیمه برعهده کارگزاری‌ها و نمایندگی‌ها است که باید معیشت و فرایند کاری آنها نیز مورد توجه قرار گیرد بنابراین با تماس‌ها و توافق‌هایی انجام شده تا با پیاده‌سازی فناوری این قشر نیز آسیب نبینند.
آغاز به کار سامانه تقلب و تخلف
در بیمه در هفته دولت
بهزادپور در خصوص مقابله با تقلب و تخلفات در صنعت بیمه گفت: یکی از اقدامات در سال گذشته طراحی سامانه تقلب و تخلف است که در هفته دولت افتتاح می‌کنیم و با کمک این سامانه افراد و شرکت‌های پرریسک و به صورت هوشمند شناسایی می‌شود و برای مقابله با تقلبات نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شود.
وی اظهارداشت: صنعت بیمه یکی از مجموعه صنایع پیچیده است زیرا در رشته‌های مختلف درمان و شخص ثالث مقابله با تقلب و تخلف نیز پیچیده است اما سامانه ای برای این منظور طراحی شده است.
وظیفه صنعت بیمه دادن آرامش
به مردم است
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مهمترین چالش ما در بیمه مرکزی شناخت مردم از بیمه و اعتماد به این صنعت است در گذشته کارهایی نیز شروع شده بود.
وی با بیان اینکه اعتقاد ندارم خیلی از شاخص‌های جهانی بیمه عقب هستیم، افزود: از لحاظ تجربه در آسیا یکی از مجربترین افراد را در اختیار داریم و از لحاظ شاخص‌ها ضریب نفوذ بیمه در منطقه ۱.۹ است و ضریب نفوذ ما در منطقه۲.۴ است.
بهزادپور اضافه کرد: البته در مقایسه با شاخص‌های بیمه جهانی عقب هستیم که برنامه‌هایی نیز در این خصوص تبیین شده برای نمونه در برنامه ششم ضریب نفوذ هفت پیش‌بینی شده است که برای نیل به این هدف جهت‌گیری لازم را
تبیین کردیم.
وی تاکید کرد: اصلی ترین وظیفه صنعت بیمه آرامش دادن در حوزه‌های مختلف به مردم است و باید حوزه‌های بیمه را در کشور توسعه دهیم برای این منظور برنامه‌های آموزشی داریم و در کتاب‌های درسی مسائل آموزشی وجود دارد.
رونمایی از سامانه پرداخت خسارت بدون کروکی
رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص اقدامات صنعت بیمه توضیح داد: یکی از برنامه‌های صنعت بیمه پرداخت خسارت تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان بدون نیاز به کروکی است که سامانه‌ای طراحی کردیم که با ارسال اطلاعات تصادفات بدون مراجعه حضوری پرداخت خسارت انجام شود و به حساب فرد زیان دیده واریز شود
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات طراحی سامانه کروکی آنلاین است و در این طراح پلیس با نرم افزارهایی که در اختیار دارد کروکی تصادف را به صورت آنلایت به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌کند تا در زمان صرفه‌جویی شود و افراد هرچه سریع‌تر خسارت خود را دریافت کنند.
اجرای نسخه الکترونیکی برای بیمه‌های تکمیلی در ۲ ماه آیندهصنعت بیمه پس از خصوصی سازی با چالش نیروی انسانی مواجه شد
بهزادپور تصریح کرد: تکلیفی که سال‌ها برعهده بخش‌های مختلف از جمله بیمه بازرگانی بوده این است که در حوزه بیمه تکمیلی نسخه الکترونیکی را اجرا کند.
وی افزود: پروژه ما هاب بیمه درمان است و تا دو ماه آینده بخش نسخه الکترونیکی بیمه تکمیلی نیز آماده می‌شود و به سیستم جامع می‌پیوندد.

 

صنعت بیمه پس از خصوصی سازی با چالش نیروی انسانی مواجه شد

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی تهران رواک، با تاکید بر اهمیت شناخت سهامداران شرکت های بیمه ای از صنعت بیمه اظهار داشت: اگر سهامداران، صنعت بیمه را نشناسند، در انتخاب مدیران دچار خطا و اشتباه می شوند، بنابراین تصمیم گیری غلط و ناقص یکی از عواملی است که باعث عدم ثبات مدیریتی در صنعت بیمه می شود.
ابراهیم حمیدی با بیان اینکه سازمان ها نباید خود را از افراد توانمند و صاحب تجربه خالی کنند،گفت: افراد جوان ریسک پذیری بالایی داشته و به دنبال جاه طلبی مثبت وخلاقیت و نوآوری هستند.
وی، افزود: درعین حال به هر میزان که بر سن مدیران افزوده می شود به اقتضای سن محتاط تر می شوند که این هم حسن است و هم عیب، حسن آن این است که امور شرکت را باری به هرجهت انجام نمی دهد و عیب آن هم این است که خلاقیت ، نوآوری و ریسک پذیری در آن کاهش می یابد.این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی تهران رواک معتقد است که نباید تمام طیف های مدیریتی یک سازمان افراد جوان و یا با سن بالا باشند و ویژگی یک مدیر بالغ، تسلط به دانش و تخصص، تجربه و مسئولیت پذیری و پاسخگویی است.
به گفته وی، باید آشتی و تلفیق وجود داشته باشد چراکه بعضی از سمت های شرکت های بیمه ای، نیازمند حضور جوانان است و بعضی از سمت ها مانند هیات مدیره و یا مدیریت عاملی نیازمند تجربه است.
حمیدی، بیان کرد: تجربه در دنیای امروز دارای یک عمری است و ممکن است تجربه ۲۰ سال قبل به دلیل بالا بودن تغییرات در محیط کسب و کار به خصوص در بخش فناوری و دیجیتال،به درد امروز نخورد، ضمن آنکه بعضی از سمت های شرکت های بیمه ای نیازمند تجربه و دانش آن کاراست.
وی اذعان داشت که اگر حتی یک شرکت بیمه در اختیار جوانان گذاشته شود تا زمانی که بستر برای خلاقیت، نوآوری و به اشتراک گذاری، و کار تیمی در شرکت بیمه وجود نداشته باشد، اتفاقی نمی افتد.
نیروی انسانی یکی از چالش های صنعت بیمه
حمیدی در رابطه با اهمیت نیروی انسانی در صنعت بیمه، گفت: از دهه ۸۰ به بعد یکباره تعداد شرکت های بیمه ای زیاد شد در حالیکه صنعت بیمه نیروی انسانی برای این تعداد شرکت بیمه تربیت نکرده بود.
این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی تهران رواک، تصریح کرد: نیروی انسانی صنعت بیمه در حال گردش است و از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر می روند و کسی هم نمی تواند مانع این موضوع شود، مهم این است که نیروی انسانی متخصص صنعت بیمه برای رشد و شکوفایی آن شرکت و صنعت بیمه کار کنند.
حمیدی، با بیان اینکه صنعت بیمه پس از خصوصی سازی با چالش نیروی انسانی مواجه شده است،گفت: یکی از چالش های این صنعت با حضور شرکت های خصوصی فعلی و شرکت های بیمه جدیدی که درحال دریافت مجوز فعالیت هستند، نیروی انسانی است و شرکت های بیمه ای مسئولیت دارند که نیروی انسانی متخصص را توانمند کنند.
وی اضافه کرد: صنعت بیمه باید تلاش کند تا نیروهای جوان و با استعداد را به کار گرفته و آنها را آموزش دهد تا فرصتی برای رشد پیدا کرده، در آزمون و خطا قرار بگیرند و تجربه کسب کنند.
تصمیم گیری غلط منجر به عدم ثبات مدیریتی در صنعت بیمه می شود
این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی تهران رواک، در رابطه با عدم ثبات مدیریتی در صنعت بیمه گفت: تصمیم گیری یک فرآیند چند مرحله ای است و اینکه تنها با برگزاری جلسه ای بگویند یک نفر عضو هیات مدیره یک شرکت بیمه باشد یعنی تنها یک مرحله انجام شده و به طور قطع با مشکل مواجه خواهد بود، بنابراین تصمیم گیری ناقص است که خروجی غلط و ناقص را بدنبال
خواهد داشت.
وی، تاکیدکرد: آسیب جابجایی یک مدیر بیشتر از انتخاب مدیری است که ویژگی های لازم را ندارد، ثبات مدیریتی به انتخاب سهامداران بر می گردد و اگر انتخاب آنها درست باشد مدیر می تواند به کارخود ادامه دهد.
حمیدی، افزود: از سوی دیگر این سهامداران شرکت های بیمه ای هستند که مدیران و هیات مدیره شرکت ها را انتخاب می کنند و اگر سهامداران این صنعت را نشناسند و بلد نباشند مشخص است که در انتخاب ها هم دچار خطا و اشتباه می شوند.

 

بیمه سلامت با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک قدم مهمی در کشور برداشت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت با اجرای طرح نسخ الکترونیک قدم مهمی در اجرای سلامت الکترونیک کشور برداشت.
محمد مهدی ناصحی، در جمع کارکنان بیمه سلامت استان همدان گفت: روز پزشک، داروساز و کارمند را خدمت همدانی‌های پرافتخار تبریک عرض می‌کنم.وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت نقش مهمی در سلامت مردم دارد افزود: خوشبختانه در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که با تلاش‌های صورت گرفته اعتماد متقابل را با پزشکان داریم و می‌توانیم خدمات بهتری‌ را به مردم و به خصوص بیمه‌شدگان بیمه سلامت ارائه دهیم.مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه پرداختی‌های به روز مطالبات مراکز درمانی و پزشکان از سوی سازمان بیمه سلامت بی‌سابقه است و در این راستا خدمات نیز افزایش یافته است افزود: افتخار می‌کنیم این پرداختی‌ها به موقع انجام می‌شود که جز با تلاش جمع حاضر محقق نمی‌شد و ما قدردان زحمات همکاران هستیم.وی با اشاره به اینکه ما بیمه سلامت را از مناطق حاشیه ای و کم برخوردار آغاز کردیم تا به بیمه همگانی و کاهش پرداختی جیب مردم رسیدیم عنوان کرد: مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان که رقم شایسته‌ای بوده با کمک نمایندگان مجلس برای بیماران صعب العلاج کشور تصویب شده تا رسالت خود را در کاهش دغدغه درمان بیماران به خوبی پیش ببریم. ناصحی با تاکید به اینکه وظیفه ما در خدمت‌رسانی به مردم در ریل مناسبی افتاده است خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه طرح دارویار به خوبی پیش می‌رود و از این پس یارانه و ارز دارویی به جیب مردم برمی‌گردد.وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در اجرای نسخ الکترونیک قدم مهمی در کشور برداشته و تلاش ما این است در آینده نزدیک تمام خدمات به صورت الکترونیک ارائه شود یادآور شد: حمایت از بیماران اوتیسم و بخش توانبخشی قدم مهمی است که از سوی بیمه سلامت برداشته شده است. ناصحی با بیان اینکه باید راهگشا باشیم و فضایی فراهم کنیم که خدمت گیرنده و خدمت دهنده رضایتمندی کامل داشته باشند گفت: در بیمه سلامت اقدامات زیادی انجام شده و به دنبال حمایت‌های بیشتر از کارکنان بیمه سلامت نیز هستیم هرچند خدمات جمع حاضر از لحاظ مادی قابل جبران نیست.وی عنوان کرد: مدیریت هزینه‌ها در تامین منابع لازم است و باید هزینه‌ها را در بیمارستانها و مراکز درمانی بهینه و خدمت را افزایش و ارتقا بخشید.

 

 

تخفیف یک ماهه بیمه آسیا به مناسبت هفته دولت
بیمه آسیا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای اموال، زندگی و مسوولیت تخفیف می‌دهد. روابط عمومی بیمه آسیا در اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اعلام کرد شرکت بیمه آسیا در راستای اهداف دولت خدمتگزار با محوریت شعار «دولت مردم» تخفیفات و تسهیلات ویژه بیمه‌ای را در رشته‌های اموال، زندگی و مسوولیت تا پایان شهریور ارائه می‌کند.
بنابر این اطلاعیه، این تسهیلات بیمه‌ای در رشته بیمه‌های اتومبیل شامل ۴۰ درصد تخفیف در بیمه بدنه خودروهای سواری و ۵۰ درصد تخفیف در بیمه بدنه خودروهای بارکش و همچنین تخفیف ویژه در بیمه شخص ثالث با تعهدات مازاد مالی ۸۰۰ میلیون ریال و بالاتر از آن است.
بر اساس این گزارش، در بیمه منازل مسکونی نیز تا ۸۰ درصد تخفیف و در بیمه آتش‌سوزی صنعتی و غیر‌صنعتی ۵۰ درصد تخفیف در حق بیمه‌ها در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر در این مدت در بیمه‌های باربری، ۲۵ درصد تخفیف در نرخ حق بیمه‌های صادراتی، وارداتی، داخلی و ترانزیت اعمال می‌شود.
در بیمه‌های مهندسی نیز تخفیف ۱۰ درصدی حق بیمه تمام خطر مقاطعه‌کاری و عیوب اساسی و پنهان ساختمان در نظر گرفته شده است. همچنین، انواع بیمه‌های مسوولیت بیمه آسیا جهت ارائه به فعالان اقتصادی تا۵۰ درصد تخفیف (با توجه به شرایط و سوابق بیمه‌نامه) ارائه می‌شود.

زائران اربعین، تحت پوشش بیمه سامان قرار گرفتند
معاون اجرایی و رئیس ستاد بیمه اربعین شرکت بیمه سامان اعلام کرد که امسال زائران اربعین، تحت پوشش شرکت بیمه سامان به زیارت اباعبدالله الحسین می‌روند.
عبدالرسول عطایی با بیان اینکه بر اساس قرارداد منعقد شده میان شرکت بیمه سامان و سازمان حج و زیارت، زائران اربعین باید پیش از عزیمت در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) به نشانی samah. haj. ir. www ثبت‌نام کرده و در مرحله نهایی، مبلغ ۱۸‌هزار تومان حق بیمه را پرداخت کنند، اظهار کرد: تکمیل ثبت‌نام قطعی، منوط به پرداخت حق بیمه و دریافت کدرهگیری از این سامانه است که با دریافت آن، بیمه‌نامه درمان و عمر و حوادث زائران برقرار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به منظور خدمت رسانی به بیمه شدگان، ۵۰ پایگاه خدمات رسانی بیمه با رویکرد امداد مجهز به آمبولانس و پزشک جهت فوریت‌های اولیه درمانی در نقاط مختلف مسیر تردد زائران اربعین در کشور عراق و مرزهای ورودی و خروجی کشورمان دائر شده است، افزود: همکاران شرکت بیمه سامان در مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی، مهران، قصر شیرین، باشماق، تمرچین و شهرهای زیارتی عراق مستقر شده و آماده خدمت‌رسانی به زائران
هستند.
به گفته او، شعبه بیمه سامان در عراق در حال پشتیبانی و ارائه خدمات بیمه‌ای به زائران است و زائران می‌توانند در صورت بروز هر گونه حادثه یا اتفاق که به خدمات درمانی نیاز داشته باشد، به این مراکز مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند.
رئیس ستاد اربعین شرکت بیمه سامان با بیان اینکه بیمه‌نامه صادره برای زائران از ۲۳ مردادماه تا ۱۰ مهرماه فعال است، گفت: زائران از لحظه ورود به مرز و خروج به سمت کشور عراق تحت پوشش این بیمه‌نامه هستند و خدمات شرکت بیمه سامان به زائران تا زمان بازگشت آنها به داخل کشور ادامه خواهد داشت.
عطایی با اشاره به اینکه شعبه بیمه سامان در کشور عراق و به‌ویژه در شهرهای بغداد، نجف، کربلا و کاظمین زیرساخت‌های مناسبی برای ارائه خدمت به زائران دارد، گفت: علاوه بر امکان مراجعه زائران به پایگاه‌های در نظر گرفته شده توسط شرکت بیمه سامان، شماره تلفن ۶۶۱۲-۰۰۹۶۴ نیز برای ارتباط تلفنی و ارائه خدمات به آنها فعال و شماره ۸۹۴۳-۰۲۱ داخلی ۲ در ایران آماده
پاسخگویی است.
معاون اجرایی شرکت بیمه سامان همچنین با اعلام اینکه شرایط لازم به منظور ارائه پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر به زائران در ازای افزایش حق بیمه در حال ایجاد است، گفت: جهت ارائه پوشش‌هاس و تعهدات بیشتر اقدامات در دست بررسی است. پوشش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، بدنه، مسوولیت و آتش سوزی موکب‌ها نیز به صورت اختیاری به زائران ارائه
خواهد شد.