پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، تلاش جهادی را می‌طلبد
پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، تلاش جهادی را می‌طلبد

  مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در جلسه تحويل کميسيون زمين پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد تاکيد کرد که اين پروژه يک تلاش جهادی را می‌طلبد و اميدوارم از اوايل زمستان امسال باند اصلی به چرخه عمليات بازگردد. سیاوش امیرمکری، رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران […]

 

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در جلسه تحويل کميسيون زمين پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد تاکيد کرد که اين پروژه يک تلاش جهادی را می‌طلبد و اميدوارم از اوايل زمستان امسال باند اصلی به چرخه عمليات بازگردد. سیاوش امیرمکری، رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران گفت: این پروژه مهم‌ترین و حساس‌ترین پروژه شرکت فروگاه‌هاست و علاوه بر اینکه در یکسال گذشته تلاش های زیاد و هماهنگی‌های بی وقفه‌ای در خصوص مهیا ساختن شرایط انجام آن محقق شده، این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: در انجام این پروژه باید تمام پیش‌بینی‌های لازم برای هر اتفاق غیرمترقبه انجام و با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط ، عملیات اجرایی طرح در زمان برنامه‌ریزی شده به پایان برسد.
وی افزود: خانواده شرکت فرودگاه‌ها به ویژه کارکنان فرودگاه مهرآباد به عنوان مسوول اصلی پروژه و گروه مشارکت، مشاور کارفرما، اعضای کارگروه عملیات بهسازی و تمام مسوولان مربوط باید وظایف خود در این پروژه را طبق برنامه‌رشیزی روزانه انجام دهند تا بتوانیم با یک همکاری، هم‌افزایی و تعهد، این مهم را در صنعت فرودگاهی ایران به پایانی خوش برسانیم.
امیرمکری با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها وظیفه دارد با انجام تعهدات خود در زمان مقرر، به سرعت بخشیدن انجام این پروژه کمک کند، اظهار کرد: از کارکنان فرودگاه مهرآباد که به صورت شبانه روزی برای مهیا کردن زیرساخت های بهره‌برداری از باند ۲۹ راست تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم. این پروژه یک تلاش جهادی را می‌طلبد و تمام مسوولان باید در این تلاش جهادی برای حرکت در مسیر برنامه‌ریزی شده پیش بروند.
همچنین در این جلسه، ابراهیم مرادی، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه مهرآباد به عنوان مدیر پروژه گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کرد.
حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره شرکت و راهبر عملیات فرودگاهی نیز گفت: همه ما درخصوص این پروژه مسوولیت داریم و باید در کنار هم برای حرکت در مسیر برنامه‌ریزی شده برای انجام به موقع پروژه تلاش کنیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در این نشست مصطفی صفایی معاون عملیات فرودگاهی، محمدرضا زحمتکشان مدیرکل توسعه و عمران، ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و اعضای کارگروه بهسازی باند ۲۹ چپ، گروه مشارکت و مشاور کارفرما در این پروژه حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور:
۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه ۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است، گفت: بخشی از آزادراه‌های در حال احداث تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور با اشاره به دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی طی دو سال گذشته در حوزه ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور گفت:در دو سال گذشته برای احداث ۶۶۰ کیلومتر آزادراه برنامه‌ریزی و نزدیک به ۷ هزار میلیاردتومان برای احداث این آزادراه‌ها سرمایه‌گذاری کردیم که قیمت روز این پروژه‌ها حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: ۹پروژه آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بالا وجود داشتند که باید آن‌ها را به بهره‌برداری می‌رساندیم، خوشبختانه در سال ۹۹ ما از ۲۲۱ کیلومتر آزادراه بهره‌برداری کردیم که ۲/۵ برابر متوسط سالانه بود. آزادراه کنار‌گذر جنوبی تهران (غدیر) و کنارگذر شرقی اصفهان از جمله این پروژه‌ها بودند. اکنون ۶ پروژه آزادراهی دیگر  نیز در حال انجام است و غیر از یکی از آن‌ها که پیشرفت فیزیکی۷۰ درصد دارد، بقیه پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای۸۰ درصد دارند.
خادمی با بیان اینکه این پروژه‌های باقی مانده ۴۴۰ کیلومتر طول دارند، گفت:  اگر منابع مالی وعده داده شده که ۳۰۰۰ میلیارد تومان است، در اختیار ما و بخش خصوصی قرار بگیرد این پروژه‌ها نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. اکثر این پروژه‌ها در مرحله روکاری هستند. به عنوان مثال پیشرفت فیزیکی آزادراه اراک- خرم آباد بالای۹۰ درصد است و پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز-اصفهان که ۲۲۵ کیلیومتر طول دارد، بالای ۷۰ درصد است.
وی افزود: قطعه دوم آزادراه تهران-شمال و نیز آزادراه منجیل-رودبار دو پروژه دیگر هستند که احداث آن‌ها در دست اقدام است. نبود آزادراه منجیل-رودبار باعث ایجاد گلوگاه در آزادراه قزوین-رشت شده است.این آزادراه تونل و پل‌های زیادی دارد و مباحث تملک اراضی هم در آن مطرح بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: ۵۰ کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم است تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. همچنین ۴۰ کیلومتر از آزادراه مراغه به هشترود نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. از سوی دیگر پروژه احداث آزادراه مرند به تبریز نیز فعال است. احداث این آزادراه‌ها می‌تواند عملکرد خوبی در توسعه شبکه آزادراهی کشور باشد و در افزایش تردد جاده‌ای کشور کمک کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:
ثبت پهپادهای غیرنظامی الزامی شد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از الزام ثبت پرنده های هدایت پذیر از راه دور (پهپادها) خبرداد.
محمدحسن ذیبخش اظهار داشت: تمامی کاربران  پهبادهای غیرنظامی، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از امروز به مدت شش ماه فرصت دارند نسبت به دریافت پلاک ثبتی از سامانه پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور سازمان هواپیمایی کشوری به نشانیuas.cao.ir اقدام کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تنها مرجع رسمی ثبت پهپادها به شمار می‌رود، افزود: پهپادهایی که در سامانه مذکور ثبت نشوند، قاچاق محسوب می‌شود.
ذیبخش با تاکید بر اینکه پهپادهایی که در گذشته توسط سایر مراجع ثبت شده‌اند فاقد اعتبار است، تصریح کرد: ثبت پهپاد توسط بهره برداران حقیقی رایگان بوده و پرداخت هزینه از سوی بهره برداران حقوقی طبق تعرفه انجام خواهد شد.