پنجاهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد
پنجاهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

پنجاهمین محموله واکسن کرونا شامل حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دُز از نوع سینوفارم چینی و از سبد کوواکس وارد کشور شد. با ورود این محموله، مجموع واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دُز عبور کرد. جمال ارونقی معاون فنی گمرک در حاشیه تخلیه این محموله در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تشریفات گمرکی این […]


پنجاهمین محموله واکسن کرونا شامل حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دُز از نوع سینوفارم چینی و از سبد کوواکس وارد کشور شد.
با ورود این محموله، مجموع واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دُز عبور کرد.
جمال ارونقی معاون فنی گمرک در حاشیه تخلیه این محموله در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تشریفات گمرکی این محموله و مطابقت لازم، بلافاصله و در داخل هواپیما انجام شد و به‌صورت حمل یکسره در اختیار نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این پنجاهمین محموله واکسن‌های وارداتی کروناست، افزود: در ۴۹ محموله قبلی، حدود ۴۷ میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است.
ارونقی اضافه کرد: حدود ۴۵ درصد از کل واکسن‌های وارداتی در همین ماه و ۵۵ درصد دیگر در هفت ماه گذشته وارد شده است.
طی هفته‌های اخیر واردات واکسن شتاب مضاعفی گرفته و روز پنجشنبه ۱۸ مرداد نیز جمعیت هلال‌احمر نوزدهمین محموله واکسن کرونا حاوی پنج میلیون دُز واکسن را وارد کرد و تحویل وزارت بهداشت داد.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: تا به امروز ۳۵ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و تا پایان شهریورماه نیز ۴۰ تا ۵۰ میلیون دُز وارد می‌شود.
غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهوری ۱۸ شهریور ماه از واردات حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تا پایان آبان امسال خبر داد و گفت: واکسیناسیون گسترده و مهار اپیدمی کرونا اولویت مهم دولت سیزدهم است.
تاکنون ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکم شهریور ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه برنامه خود اعلام کرد واکسیناسیون تا پایان بهمن سال جاری به پایان می‌رسد.
ارتقای رضایت‌مندی عمومی ارباب رجوع
از اولویت‌های دیوان است
رییس دیوان عدالت اداری در نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر شعب ارتقای رضایتمندی عمومی ارباب رجوع را از اولویت‌های دیوان دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری در این نشست هم اندیشی به بررسی ارائه راهکارها، نظرات و پیشنهادات از سوی کارکنان پرداخت و گفت: به دنبال اجرای برنامه‌های تحولی هستیم تا با کمک شما بتوانیم جایگاه خوب دیوان را به جایگاه عالی ارتقاء دهیم.
وی ارتقای رضایت‌مندی عمومی ارباب رجوع را از اولویت‌های دیوان دانست و افزود: با ارباب رجوع حتی در صورتی که امکان برطرف شدن مطالبات نیز وجود نداشته باشد باید پسندیده برخورد کرد تا مردم با احساس رضایت از دیوان خارج شوند.
مظفری با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در اکثر سازمان‌ها و دستگاه اجرایی مشترک است، گفت: باید در برابر مشکلات ایستادگی کرد تا از آن سربلند خارج شویم چرا که هرگز یک زندگی ایده‌آل بدون دست و پنجه نرم کردن با مشکلات برای انسان به وجود نمی‌آید.
رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه ضرورت دارد کارکنان نظام اداری خود را خدمت‌گزار و کارگزار مردم بدانند، گفت: زمانی که دید کارکنان به مردم، مافوق مسائل مادی بوده و اصلاح شود کار کردن به مثابه خدمت نمودن و عبادت کردن است و این خود سبب رشد در اداره و توسعه اخلاق در ادارات می‌شود.
در ادامه مدیران دفاتر شعب حاضر در این نشست به بیان مشکلات، سوالات، نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‎های مورد نظر خود پرداختند و رییس دیوان عدالت اداری نیز به طور شفاف پاسخ‌های لازم و رهنمودهای مناسب را ارائه نمود که اهم موضوعات حول محورهایی شامل: حجم کاری بسیار بالا، کندی و قطعی سیستم، اجرای احکام دیوان از سوی
دستگاه‌های اجرایی، پاسخگویی به ارباب رجوع و…. بود.
برای واکسیناسیون تهران برنامه ویژه‌ای داریم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای واکسیناسیون تهران برنامه ویژه ای داریم که هم تیم‌های واکسیناتور و هم مراکز واکسیناسیون باید افزایش یابد، البته تیم‌های بازرسی وزارت بهداشت از روزهای گذشته از مراکز واکسیناسیون بازدید می‌کنند.
دکتر بهرام عین‌اللهی در بازدید از مرکز واکسیناسیون مجموعه ورزشی کردستان در بزرگراه کردستان تهران افزود: مردم صبح خیلی زود و قبل از بازگشایی مراکز واکسیناسیون به این پایگاه‌ها مراجعه نکنند چون ساعات کار این مراکز باید تا ساعت ۲۰ ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: برخورد پرسنل مراکز واکسیناسیون با مراجعین حتما باید با احترام باشد و مردم تکریم شوند چون ما موظف به خدمت‌گزاری همراه با حُسن خلق به مردم هستیم.
عین‌اللهی همچنین در بازدید از مرکز واکسیناسیون پارک ترافیک واقع در خیابان امیرآباد و گفت‌وگو با مردم، ضمن ناکافی دانستن نیروهای این مرکز و سه تیم واکسیناتور فعال، اظهار داشت: تیم‌های واکسیناتور حتما باید افزایش یابند تا معطلی مردم برای تزریق واکسیناسیون وجود نداشته باشد و کار تزریق واکسن در کوتاه‌ترین زمان با حفظ عزت و احترام مردم انجام شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه اعلام سن برای تزریق واکسن برای جلوگیری از ازدحام جمعیت است، افزود: بازدیدهای سرزده بنده و تیم‌های بازرسی وزارت بهداشت از مراکز واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.
تاکنون ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسید.
تمدید پوشش بیمه‌ای روستاییان
به صورت غیرحضوری
مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، از امکان تمدید پوشش بیمه صندوق‌های سلامت همگانی و روستایی و عشایری به صورت غیرحضوری خبر داد.
داوود حاج قاسمعلی افزود: بیمه‌های فاقد اعتبار صندوق‌های سلامت همگانی و روستاییان و عشایر تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به صورت خودکار تمدید شده و با توجه به شیوع بیماری کرونا برای جلوگیری از تردد بیمه‌شده‌ها و تحقق دولت الکترونیک امکاناتی فراهم شده است که به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سامانه مربوطه پوشش بیمه این گروه توسط فرد سرپرست بیمه شده قابل تمدید است. وی اظهار داشت: در حال حاضر سامانه های bimehsalamatiranian.ir و http://eservices.ihio.gov آماده شده است و بیمه شده‌هایی که تاریخ اعتبار آنها پایان شهریورماه است می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را وارد و بسیاری از اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند.
مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: هم چنین این امکان فراهم شده که
بیمه شده‌ها دیگر به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری و سلامت همگانی مراجعه نکنند، لذا اگر بیمه آنها فاقد اعتبار باشد با مراجعه به همین سامانه می‌توانند بدون حضور آن را تمدید کنند.
به گفته حاج قاسمعلی این بیمه شدگان می‌توانند در این سامانه عکس‌های خود را اصلاح و عکس جدید بارگذاری و از تمام بیمه‌شدگان انتظار می‌رود که قبل از پایان شهریور از امکانات سامانه ایجاد شده استفاده کنند.