پیاده‌سازی مدیریت شرایط فنی ناوگان عمومی 
پیاده‌سازی مدیریت شرایط فنی ناوگان عمومی 

  درجلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف شد با همکاری پلیس راهور ناجا با توجه به امکانات فنی موجود در ناوگان عمومی، زمینه «مدیریت شرایط فنی ناوگان عمومی»( FMS ) از طریق بستر موجود ارتباطی و پایش هوشمند ناوگان را فراهم کند. بر این اساس سازمان راهداری و […]

 

درجلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف شد با همکاری پلیس راهور ناجا با توجه به امکانات فنی موجود در ناوگان عمومی، زمینه «مدیریت شرایط فنی ناوگان عمومی»( FMS ) از طریق بستر موجود ارتباطی و پایش هوشمند ناوگان را فراهم کند.

بر این اساس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف شد با همکاری پلیس راهور ناجا با توجه به امکانات فنی موجود در ناوگان عمومی زمینه «مدیریت شرایط فنی ناوگان عمومی»( FMS ) از طریق بستر موجود ارتباطی و پایش هوشمند ناوگان را فراهم کند.

همچنین در این کمیسیون مصوب شد تا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازنگری در برخورد با تخلفات رانندگان و شرکت‌ها و صدور آرا در کمیسیون ماده ۱۲ جهت ارتقای بازدارندگی برخوردها و حذف عوامل ریشه ای اقدام کند.

آموزش رانندگان خاطی و سنجش سلامت و روان و جسم‌ها، اخذ التزام از رانندگان و شرکت‌های خاطی برای پذیرش مسوولیت آن‌ها در ارایه خدمات حمل و نقل از مبدا تا مقصد، انضباط بخشی به مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی و شرکت‌ها  به صورت سیستمی در چارچوب اختیارات قانونی سازمان،  از دیگر مصوبات این کمیسیون در این زمینه بود.

همچنین دراین جلسه گزارش طرح مدیریت سرعت در ایران ارایه شد. بر اساس این گزارش سه استان مرکزی، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان پایلوت انتخاب شدند و بعد از فازبندی پروژه، ۵ پروتکل شامل مهندسی ایمنی، اعمال مقررات، واکاوی تصادفات، بازاریابی اجتماعی و خدمات پس از سانحه تهیه شده است.

نوری، نماینده وزارت بهداشت در این جلسه با اشاره به طرح مدیریت سرعت در کشور گفت: در این طرح شاخص شدت تروما درسه استان یاد شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر اساس شاخص‌های بین المللی ارتباط بین شدت مصدومیت و مرگ و میر ، شدت مصدومیت و نوع برخورد و شدت مصدومیت با طراحی راه محاسبه خواهد شد و توصیه‌هایی برای کاهش شدت تصادفات ارایه می شود.

سردار حمیدی نماینده پلیس راهور نیز عنوان کرد: مشکل اصلی در کشور ما یکنواخت بودن سرعت برای همه وسایل نقلیه (تریلی- اتوبوس و سواری) است در حالی که در کشورهای توسعه یافته برای هر گروه از وسایل نقلیه سرعت‌های مجاز متفاوتی تعیین شده است و سرعت نسبت به شرایط جاده تنظیم می شود.

شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره گفت: در طرح مدیریت سرعت، قرار است مدیریت مناسب سرعت در شبکه جاده‌ای برای انواع وسایل، نوع کاربری و رده عملکردی در ایران تهیه و تدوین شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز عنوان کرد: سرعت ناوگان باید متناسب با شرایط جاده هماهنگ باشد، باید مدیریت هوشمند تردد به حداکثر برسد و مدیریت سرعت و فرهنگ جامعه به صورت ترکیبی دیده شود.

۳۰هزار کیلومتر راه‌آهن

وضعیت مطلوب مورد نیاز اقتصاد کشور

وزیر راه و شهرسازی از توسعه پنج هزار کیلومتری شبکه آزادراهی کشور ظرف پنج سال آینده خبر داد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان لرستان گفت: در حال حاضر ما در کشور حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی ما است و تا پایان دولت ۱۲۰۰ کیلومتر دیگر به خطوط ریلی کشور اضافه خواهیم کرد.

حدود ۱۴ هزار کیلومتر دیگر خط ریلی در دست مطالعه و ساخت داریم که سه‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن در دست ساخت و مابقی در دست مطالعه است.

اسلامی خاطرنشان کرد، معتقدیم با ۳۰ هزار کیلومتر راه‌آهن وضعیت مطلوب مورد نیاز اقتصاد کشور و جامعه ما فراهم می‌شود.

در بحث آزادراه نیز هم‌اکنون دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم. ۵۸۰ کیلومتر آزادراه نیز تا پایان دولت به شبکه آزادراهی کشور اضافه می‌کنیم و بدین ترتیب در مجموع ما آزادراه‌های کشور را در یک برنامه پنج ساله‌ای پنج هزار کیلومتر خواهیم رساند.

موضوعی که برای ما مهم است این است که شریان‌های اصلی آزادراهی و بزرگراهی کشور و شریان‌های ریلی آزادراهی کشور با اولویت مراکز بار و خطوط فرعی که می‌تواند سهم بار راه‌آهن را افزایش دهد در اولویت قرار دهیم. همچون تفاهم‌نامه‌ای که در قالب پروژه ریلی در روزهای گذشته با صنایع معدنی و صنعتی کشور به مبلغ هشت هزار میلیارد تومان برای ۷۷۰ کیلومتر راه آهن سنگان تا بافق منعقد کردیم تا ظرفیت بار این خط را از ۷/۵ میلیون تن به نزدیک ۲۰ میلیون تن افزایش یابد.

مرکز نیکوکاری راه آهن به منظورحمایت و توانمند سازی خانواده های نیازمند آغاز به کار کرد

با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران وهمزمان با هفته کرامت، مرکز نیکوکاری راه آهن به منظور کمک و توانمندسازی خانواده های نیازمند به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران،« سعید رسولی» در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به اهمیت تکریم نیازمندان ولزوم و دستگیری از همدیگر در آموزه های دین مبین اسلام، گفت: خدا را بسیار شاکریم که درهفته کرامت موفق به راه اندازی این مرکز نیکوکاری راه آهن برای کمک به عزیزان خود شدیم.

معاون وزیر راه شهرسازی اظهارامیدواری کرد: با راه اندازی مرکز نیکوکاری در شرکت راه آهن این مرکز با همت همه خیرین وامکانات موجود منشا خیر و برکت برای دستگیری و کمک نیازمندان باشد و با استعانت از خداوند متعال وعمل به سنت حسنه کمک و خیرخواهی در رفع نیازهای نیازمندان شاهد حال خوب همه اعضاء خانواده راه آهن باشیم.