پیام تبریک مدیرعامل بانک سینا به مناسبت روز پرستار
پیام تبریک مدیرعامل بانک سینا به مناسبت روز پرستار

مدیرعامل بانک سینا در پیامی میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار را به تمامی پرستاران، مدافعان سلامت و فعالان عرصه بهداشت کشور تبریک گفت. متن پیام دکتر ایمانی به شرح زیر است: «بی شک نامگذاری میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها، بزرگ بانوی کربلا، به نام روز پرستار […]

مدیرعامل بانک سینا در پیامی میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار را به تمامی پرستاران، مدافعان سلامت و فعالان عرصه بهداشت کشور تبریک گفت.
متن پیام دکتر ایمانی به شرح زیر است:
«بی شک نامگذاری میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها، بزرگ بانوی کربلا، به نام روز پرستار تقارن فرخنده ای برای قدردانی از این قشر فداکار است. روز پرستار فرصتی ارزشمند برای ارج نهادن به خدمات گرانمایه جامعه خدوم پرستار و تبیین نقش موثر آنان در ارتقاء نظام سلامت جامعه است. پرستاران در ارائه خدمات درمانی و مراقبتی نقش قابل توجهی دارند و زحمات این تلاشگران ساعی در ارتقاء سلامت جسم و روان جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.
دو سال اخیر یکی از سخت ترین ایام برای کادر سلامت به ویژه پرستاران کشور بود. کار در شرایط ناشی از همه گیری کرونا کارزاری بس طاقت فرسا و سخت است که علاوه بر خستگی های مفرط، سلامت این قشر از جامعه را نیز با مخاطراتی همراه ساخته و منجر به شهادت شمار زیادی از این عزیزان شد. اما این مدافعان سلامت و سفیران امید در جامعه از هیچ کوششی دریغ نورزیدند و از این آزمون، پیروز و سربلند بیرون آمدند و مایه افتخار و مباهات خود و کشور شدند. بر خود لازم می دانم به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار از خدمات خالصانه و ارزشمند کارکنان خدوم نظام سلامت به ویژه پرستاران که در راستای انجام وظایف و امور محوله در حوزه درمان تلاش می کنند، قدردانی نموده و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت از درگاه ایزد منان توفیق روزافزون برای این عزیزان ساعی و تلاشگر مسالت نمایم».
و من الله التوفیق
بانک مسکن پیشتاز حمایت از قهرمانان ورزشی
مدیر عامل بانک مسکن در دیدار اولین مدال آور تاریخ بوکس ایران با تاکید بر اینکه دریافت این مدال موجب برانگیختن غرور ملی شده است گفت: تمام دنیا با ورزش قدرت خود را نشان می دهد بنابراین مدیریت قهرمانی و حفظ آن می تواند برای جوانان الگوسازی شود. دکتر «محمود شایان» در ساختمان مرکزی بانک مسکن پذیرای دانیال شه بخش جادوگر بوکس و اولین مدال آور تاریخ بوکس ایران در جهان بود. در این دیدار، مدال آور تاریخ بوکس ایران در جهان را حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران و محمود نهتانی مربی تیم ملی بوکس همراهی می کردند. دکتر شایان با اشاره به اینکه بانک مسکن در راستای ارزش گذاری به قهرمان جهان بوکس پیشقدم شده اند گفت: این تقدیرها و توجهات در راستای اهداف فرهنگی و پیوست اجتماعی بانک مسکن در کشور، به رشد و امید در جوانان، توسعه فرهنگ ورزشی در ایران و ایجاد نشاط در جامعه کمک می کند. مدیر عامل بانک مسکن در این دیدار صمیمانه با اشاره به اینکه باید این نگاه که از مناطق محروم نمی توان قهرمان تربیت کرد تغییر کند ادامه داد: در تمام دنیا قدرت و اعتبار از طریق ورزش نشان داده می شود بنابراین می توان این طور عنوان کرد که مدال آور بوکس ایران در جهان (دانیال شه بخش) باعث برانگیختن غرور ملی شده است و باید این قهرمانان به نوعی حفظ و برای جوانان کشور الگوسازی شوند. وی موفقیت، افزایش دانش و آگاهی، حفظ موفقیت، فکر اقتصادی و فکر خلاق ورزشی را به جوانان و ورزشکاران توصیه و خاطر نشان کرد: ورزشکاران و به خصوص مدال آور ملی بوکس باید تنها به اراده ملی توجه کند چرا که حفظ مسوولیت قهرمانی و رعایت اخلاق ورزشی می تواند این جوان ۲۱ ساله را تا ۴۰ سالگی در سطح قهرمانی و قدرت آفرینی برای کشور حفظ کند.
تعاونگران در صدر دریافت کنندگان خدمات تخصصی بانک توسعه تعاون
مدیرعامل بانک توسعه تعاون به تبیین برنامه‌های بانک جهت توسعه خدمات به تعاونگران پرداخت و افزود: تعاونگران در صدر دریافت کنندگان خدمات تخصصی این بانک هستند.
حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: تعاونگران از اهمیت ویژه ای در برنامه های راهبردی و عملیاتی بانک برخوردار هستند و تلاش شده است محصولات و خدمات بانک در راستای تامین نیازهای مالی و بانکی این بخش مهم اقتصادی باشد. وی با اشاره به مهمترین محورهای همکاری میان بانک و معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معاونت تعاون جایگاه راهبردی برای نظارت، سیاست‌گذاری و حمایت از تعاونگران محسوب می‌شود و راهبردها و برنامه‌های بانک با توجه به سیاست‌های ستاد وزارتخانه در موضوع تعاون به اجرا در می‌آید. مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: با حضور آقای مسکنی در جایگاه معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توجه ویژه ایشان به بخش تعاون، این همکاری‌ها در سطوحی گسترده قابل انجام است. مهدیان افزود: تامین مالی تعاونی‌های مسکن، تامین مالی طرح‌های مصوب سفرهای استانی، تامین مالی جهت توسعه کارآفرینی و حفظ اشتغال تعاونی‌ها از طریق حمایت از تعاونی‌های صاحب برند، حمایت از تعاونی‌های تکمیل کننده زنجیره ارزش و تعاونی‌های تامین نیاز تولید کنندگان و تعاونی‌های مستقر در تعاون‌شهرها، اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش به تعاونی‌های برتر ملی و استانی، اختصاص خط اعتباری ویژه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه تعاونی‌های بانوان به عنوان برخی محورهای همکاری با معاونت تعاون مطرح است. مهدیان در ادامه به گسترش همکاری ها با اتحادیه های شرکت های تعاونی اشاره کرد و گفت: این تشکل ها نمایندگی تعاونگران در رسته های متنوع شغلی را بر عهده دارند و هماهنگی با اتحادیه ها می تواند کمک زیادی به وضعیت کنونی نیاز تعاونی ها به خدمات بانکی و سفارشی سازی خدمات تخصصی مطابق نیاز مشاغل حاضر در اتحادیه ها منجر شود. وی افزود: بانک توسعه تعاون تلاش نموده است تا در بازار تعاونی ها اعم از فروش محصولات و تامین نیاز واحدها نقش تسهیلگر بانکی را ایفا نماید و چنانچه اتحادیه ای در پیشبرد مناسبات اقتصادی نیازمند حضور بانک برای اطمینان بخشی به جریان معاملات باشد، این بانک به همراه شرکت های تخصصی زیر مجموعه می توانند این نقش را ایفا نمایند.

 

عضو هیا تمدیره بانک تجارت:
بانک تجارت به سامانه «پل » می پیوندد

سامانه«پل» با هدف سهولت در استفاده از خدمات نقل و انتقال وجوه رونمایی می‌شود. در این خصوص، نایب رئیس هیات‌مدیره بانک تجارت گفت: در حال آماده‌سازی سامانه پل هستیم و پس از تعامل نهایی با شرکت‌های مرتبط با بانک تجارت، به‌زودی به این سامانه برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، ملحق خواهیم شد.
مرتضی ترک‌تبریزی با اشاره به اینکه در بانک تجارت، هر سامانه حاکمیتی که ابلاغ شود، حتما شرکت خواهیم کرد و برای تمرینات اولیه و هماهنگ‌سازی‌های مورد نظر، تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد، اظهار کرد: درخصوص سامانه «پل» که اخیرا مسوولان بانک مرکزی در‌باره آن صحبت کرده‌اند، در حال آماده‌سازی هستیم و پس از تعامل نهایی با شرکت‌های مرتبط با بانک تجارت، به‌زودی به سامانه «پل» برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، ملحق خواهیم شد.
عضو هیات‌مدیره بانک تجارت با اشاره به اینکه سامانه «پل» راهکاری برای انتقال لحظه‌ای وجه از طریق سازوکار حساب به حساب در شبکه بانکی است، اظهار کرد: در این میان البته باید مسائل مرتبط با آموزش مشتریان را به خوبی انجام دهیم. این مقام مسوول در بانک تجارت در ادامه با اشاره به مثبت بودن نتایج بهره‌مندی از سامانه «پل» در شبکه بانکی اظهار کرد: در این شرایط باید توجه و حواسمان به شرکت‌های نوپا و فین‌تک و استارت‌آپ‌هایی که در حوزه بانکی مشغول کار هستند، باشد. زیرا باید در کشورمان کاری کنیم که سرویس‌ها را متنوع و غیرمتمرکز ارائه دهیم. در حقیقت باید به سمتی حرکت کنیم که شرکت‌های کوچک استارت‌آپی که در حال ارائه سرویس‌های خوب و چابک به مردم هستند و به سیستم بانکی در ارائه خدمات، کمک موثری دارند، در این مسیر جدید احساس خوبی داشته باشند. به بیان دیگر باید نقش این نوع شرکت‌ها را در نظام بانکی جدی بگیریم. باید کاری کنیم که این شرکت‌ها با ارائه سامانه‌های جدید، از بین نروند و همچنان به خدمت‌رسانی ادامه دهند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت بررسی ریسک هر کاری در شبکه بانکی و خدماتی اظهار کرد: در خصوص هرکاری که ریسک بالایی دارد، نباید اقدامی ‌انجام دهیم که منجر به توقف آن کار شود؛ در حقیقت محدود کردن‌های ما در شبکه بانکی، باید بر اساس ریسک موضوع باشد. این در حالی است که باید توجه داشت در سیستم‌های دنیا، ابتدا ریسک را بررسی می‌کنند سپس بر اساس ریسک، کنترل می‌گذارند. ترک‌تبریزی در انتها افزود: باید نگاه سیاستگذار در حوزه اپلیکیشن‌ها و حوزه سرویس‌ها، ریسک‌محور باشد.
این مساله چند خاصیت دارد: اول اینکه هزینه‌های بانک‌ها را به شدت کاهش می‌دهد، دوم؛ نگاه مشتری را به سرویس‌های بانکی مثبت می‌کند و در نهایت تجربه مشتری نیز خیلی خوب و علاقه‌مند به شبکه بانکی کشور خواهد شد. ولی از آن طرف باید کنترل‌های ریسک را با استفاده از ابزاری همچون مانیتور و چک کردن به طور دائم، انجام دهیم.
همچنین در این باره داوود محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اظهار کرد: این خدمت جدید، از منظر کارکردی و همچنین از منظر مشتری، خیلی شبیه به انتقال وجه کارت به کارت است. منتها مبدأ و مقصد تراکنش‌ها در این سامانه، حساب به جای شماره کارت است.