کارت مهارت قالی‌بافان نیاز به تمدید ندارد
کارت مهارت قالی‌بافان نیاز به تمدید ندارد

    رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: در چهل و هفتمین جلسه هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، استمرار بهره‌مندی افراد از حمایت‌های قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان مصوب شد. فرح‌ناز رافع گفت: کارت مهارت قالی بافان برای استمرار پوشش بیمه‌ای قالی بافان نیازی به تمدید ندارد. وی گفت: اما برای نوبت نخست برقراری پوشش […]

 

 

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: در چهل و هفتمین جلسه هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، استمرار بهره‌مندی افراد از حمایت‌های قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان مصوب شد. فرح‌ناز رافع گفت: کارت مهارت قالی بافان برای استمرار پوشش بیمه‌ای قالی بافان نیازی به تمدید ندارد. وی گفت: اما برای نوبت نخست برقراری پوشش بیمه‌ای نیاز است که کارت مهارت خود را دریافت کنند. جامعه شاغلان حوزه فرش دستباف کشور نزدیک به ۲ میلیون نفر است و بر اساس آمار چند برابر همین تعداد هم به صورت آزاد در حوزه‌های مختلف فرش دستباف مشغول به فعالیت هستند. وی ادامه‌داد: بیمه به عنوان یک چتر حمایتی همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران بوده است و نبود قانون فراگیر و کمبود اعتبارات لازم از چالش‌های اصلی دولت برای تحت پوشش قرار دادن شاغلان صنایع‌دستی عنوان می شد.

 

 

 

دسترسی آسان‌تر تولیدکنندگان به مواد اولیه از منافع برجام است

نایب رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: از منافع برجام این است که دسترسی تولیدکننده به مواد اولیه بهتر می‌شود. عبدالرضا حمیدی به وضعیت تولیدکنندگان داخلی در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: در دورانی که در تحریم شدید بودیم، شرکت های داخلی بسیاری از کالاهای استراتژیک صنعت نفت را تولید می کردند و موفق بودند. وی اضافه کرد: اما اکنون نگران هستند که اگر تحریم ها برداشته شود، سیاست‌ها تغییر رویه داده و مجددا خرید خارجی صورت بگیرد که این امر، آسیب بسیار جدی به بخش خصوصی و تولید کشور وارد می کند. حمیدی افزود: به طور کلی، در صورتی که برجام اتفاق بیفتد برای کشور مثبت است، اما باید مراقب افزایش خریدهای خارجی بود. وی یادآور شد: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی بزرگ کشور رشد داشتند.

 

 

 

بازار سرمایه باید حمایت همگانی شود

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه قرار است حمایت‌هایی از بازار سرمایه صورت بگیرد و نقدینگی وارد بازار سرمایه شود، اظهار کرد: بحث حمایت از سهام اخیرا در بازار سرمایه مطرح شده است. محمد خبری زاد بیان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که، نماد‌های متوسط و کوچک بازار سرمایه اکثراً در این چند وقت مخصوص از بهمن ماه ۹۹ که قانون دامنه‌ نامتقارن وضع شده، اصلاح چندانی نداشتند. بر این اساس این سهام مقداری ریزش داشته، اما در دو ماه اخیر این‌ سهام اصلاح چندانی نداشته‌اند. کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: به نظر من منابعی که به بازار تزریق می‌شود، برای حمایت از اکثریت نماد‌های بازار سرمایه است. اما الان انتقاد می‌شود که، بسیاری از نماد‌های کوچک اصلاح نداشتند، با تمام افت قیمت، اما تقاضای زیادی برای این سهام نیست.

 

 

پرداخت سود بیش از ۱۸ درصد مشمول جریمه مالیات!

معاون سازمان مالیاتی ، درباره جریمه مالیاتی بانک های متخلف که بیشتر از سقف مجاز سود سپرده می دهند، اظهار کرد: رعایت سود سپرده پرداختی به سپرده گذاران است که بر مبنای مصوبه شورای عالی پول و اعتبار باید صورت بگیرد و پرداخت‌های بیش از حد مجاز به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی نخواهد بود؛ و جریمه تحت عنوان مالیات اخذ خواهد شد و برگشت هزینه صورت می‌گیرد. محمود علیزاده ادامه داد: جریمه مالیاتی هم قسمتی است که بانک ها مازاد از سقف مجاز سود پرداخت کرده باشند مشمول جریمه است. وی بیان کرد: در آمد را فقط در بخش پرداخت‌ها محاسبه می‌کنیم که هزینه‌های بانک محسوب می‌شود که براساس سقف مصوب شورا‌ی پول و اعتبار خواهد بود. از ۱۵ و ۱۸ درصد و برای حساب‌های کوتاه مدت هم ۱۰ درصد سقف سود‌های پرداختی مجاز بانک هاست.

 

 

انتقاد وزارت صمت از تعلل شورای رقابت در اعلام نرخ جدید خودرو

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو، اظهار داشت: شورای رقابت خیلی وقت است که شاخص‌های تورم بخشی را از بانک مرکزی دریافت کرده و بر مبنای این شاخص و بر اساس مصوبات خودشان باید قیمت‌های جدید خودرو را اعلام کنند؛ ما نمی‌گوییم قیمت‌ها را افزایش دهند بلکه ما می‌گوئیم که بر اساس شاخص‌های تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی، اگر کاهش تورمی وجود داشته، قیمت خودروها را کاهش دهند و اگر افزایش تورم داشته ایم، قیمت خودروها را افزایش دهند؛ با این حال شورای رقابت تاکنون برای اعلام حدود مجاز تغییر قیمت محصولات خودروسازان اقدام نکرده است. سهیل معمارباشی افزود: این طور به تعلل انداختن تصمیمات، نه به نفع صنعت خودرو و نه به نفع زنجیره تأمین است و حتی به نفع تولید و اقتصاد کشور هم نیست.