قائم مقام راه آهن در کارگروه مدیریت بحران و ارتقا ایمنی با اشاره به کاهش ۱۹درصدی مجموع حوادث ریلی در سال جاری ضمن قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان که موجب کاهش حوادث ریلی شدند گفت: در هیچ کجای دنیا حوادث ریلی صفر نیست اما باید تلاش کنیم که روند این حوادث کاهشی باشد.به گزارش […]
قائم مقام راه آهن در کارگروه مدیریت بحران و ارتقا ایمنی با اشاره به کاهش ۱۹درصدی مجموع حوادث ریلی در سال جاری ضمن قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان که موجب کاهش حوادث ریلی شدند گفت: در هیچ کجای دنیا حوادث ریلی صفر نیست اما باید تلاش کنیم که روند این حوادث
کاهشی باشد.به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در این جلسه که در ساختمان شهدای راه آهن و با حضور اعضای ستاد ارتقای ایمنی و حضور برخط مدیران مناطق برگزارشد افزود : با توجه به بررسی های انجام شده میزان حوادث از ابتدای امسال روند کاهشی داشته است به طوری که در ۱۱ماهه سال جاری، حوادث خروج از خط ۱۲درصد، آتش سوزی ۶۰درصد، برخورد با عابر ۲۳درصد و برخورد با وسایل نقلیه جادهای نیز ۳۳درصد کاهش داشته است که مجموع این عوامل، کاهش ۱۹ درصدی حوادث ریلی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را رقم زده است.وی بر ضرورت
فرهنگ سازی جهت کاهش برخورد با عابرین پیاده تاکید و تصریح کرد: در این راستا بایستی تمامی اقدامات و تدابیر لازم انجام شود چرا که علاوه بر اهمیت حفظ جان انسانها، هر حادثه ای می تواند بر عملکرد راه آهن تاثیر منفی بسیاری داشته باشد .وی ادامه داد: لازم است بیشترین حساسیت بر سوانح خروج از خط و عوامل پیشگیرانه اتخاذ شود.عاشوری تعجیل در امور حمل و نقل ریلی را از جمله مهمترین عوامل ایجاد حوادث ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: زمانی که در بخش ایمنی با یک مشکل مواجه می شویم بایستی با بررسی دقیق جوانب، علل آن را برطرف کنیم .قائم مقام راه آهن همچنین از مدیران مناطق خواست علاوه بر حفظ ایمنی در ناوگان و خطوط ریلی ، تدابیر لازم در مورد ساختمان های قدیمی و فرسوده را اتخاذ کرده تا موضوعاتی چون مشکلات کابل های فرسوده در این ساختمان ها بستر ساز حوادث و آتش سوزی در ماه های گرم سال نباشد.به گفته عاشوری؛ این مشکلات یکروزه و یک باره قابل حل نیست و بایستی به شکل گام به گام، حل و مراقبت های ویژه در این زمینه اتخاذ شود.در این جلسه مدیران مناطق ضمن ارائه مشکلات و بررسی های انجام شده برای ارتقاء ایمنی بیشتر حمل و نقل ریلی، راهکارهای اصلاحی و برنامه های خود را در این راستا عنوان کردند که از جمله این اقدامات می توان به آموزش و فرهنگ سازی و هماهنگی با همسایگان خطوط ریلی ، کاهش و حذف نیروهای فراخوان اشاره کرد.
در ادامه این جلسه با اعلام اینکه تا کنون ۷۴دستگاه لکوموتیو زیمنس به دوربین های نظارتی مجهز شده اند، گزارشی در مورد نصب دوربین های نظارتی لکوموتیوها، ارائه و از جمله اهداف این اقدام، نظارت بر عملکرد مامورین، کمک به راهبری قطارها، حفظ منابع سازمان، حفاظت و پالایش حریم ریلی و … عنوان شد.