کاپیتان استقلال در دربی ۹۷ کیست؟
کاپیتان استقلال در دربی ۹۷ کیست؟

استقلال در شرایطی امروز عصر مقابل پرسپولیس در دربی شماره ۹۷ پایتخت به میدان می‌رود که کمتر کسی می‌تواند ترکیب مد نظر فرهاد مجیدی برای این مسابقه را حدس بزند. آبی های پایتخت به واسطه مصدومانی که دارند و البته برگزاری تمرینات شان پشت در های بسته و بیرون نیامدن اخبار تیم با نظر مجیدی، […]

استقلال در شرایطی امروز عصر مقابل پرسپولیس در دربی شماره ۹۷ پایتخت به میدان می‌رود که کمتر کسی می‌تواند ترکیب مد نظر فرهاد مجیدی برای این مسابقه را حدس بزند.
آبی های پایتخت به واسطه مصدومانی که دارند و البته برگزاری تمرینات شان پشت در های بسته و بیرون نیامدن اخبار تیم با نظر مجیدی، تقریبا تیمی ناشناخته برای پرسپولیس محسوب می‌شوند. در این شرایط حتی کاپیتان استقلال در دربی هم مشخص نیست.
با توجه به اینکه وریا غفوری کاپیتان استقلال دچار مصدومیت شده و به احتمال فراوان به دربی نمی‌رسند بازوبند کاپیتانی باید در شروع بازی به گزینه های دیگری برسد.
کاپیتان دوم آبی ها سیدحسین حسینی است. اگرچه حسینی از نظر تجربه شرایط خوبی برای بازی کردن در دربی دارد اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که او بازوبند را در مصاف با پرسپولیس بر دست داشته باشد. چراکه علیرضا رضایی دروازه بان جوان آبی ها در ۳ مسابقه گذشته برای تیمش به میدان رفته و شرایط خوبی هم داشته و شاید مجیدی بخواهد بازهم به این دروازه بان اعتماد کند.
در چنین فضایی اگر سیدحسین درون دروازه باشد،در غیاب غفوری او بازوبند کاپیتانی را بر دست می‌بندد اما اگر بازهم فرصت بازی به رضایی جوان درون دروازه استقلال برسد، محمد دانشگر کاپیتان استقلال خواهد شد. دانشگر که در مسابقه با نساجی هم کاپیتان استقلال بود، حالا احتمال دارد در دیدار با پرسپولیس برای اولین بار بازوبند را بر دست ببندد وبه عنوان کاپیتان آبی ها به میدان برود. اتفاقی که فقط در صورت نیمکت نشینی همزمان وریا غفوری و سیدحسین حسینی رخ خواهد داد.
نصب مجسمه لیگ قهرمانان مقابل ساختمان الهلال
مجسمه ای از جام رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مقابل ساختمان باشگاه الهلال نصب شد.
پس از قهرمانی الهلال در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، بازتاب های مربوط به آن همچنان ادامه دارد. حالا باشگاه الهلال در اقدامی جالب توجه، مجسمه ای نمادین از جام معروف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را در درب جنوبی ساختمان خود نصب کرده است.
مجسمه ای آهنین و غول پیکر که به دلیل ۲ قهرمانی الهلال در نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا و به طور کلی ۴ قهرمانی در آسیا نصب شده است. دو قهرمانی در نسخه فعلی که در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به دست آمد و در سالهای قبل و در جام باشگاه های آسیا نیز این تیم ۲ قهرمانی را کسب کرده بود.
پیروزی الهلال در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر پوهانگ استیلرز، هشتمین عنوان قهرمانی این تیم در آسیا بود. از جمله ۴ عنوان در رقابت های سوپرجام و جام در جام آسیا به همراه ۴ قهرمانی در جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان که این تیم را با ۸ قهرمانی به پرافتخارترین تیم آسیا تبدیل کرده است. حالا مسئولان باشگاه الهلال قصد دارند به زودی ۸ ستاره را به پاسداشت ۸ قهرمانی آسیا بر روی لوگوی خود نصب کنند.
نصب مجسمه لیگ قهرمانان آسیا مقابل ساختمان باشگاه الهلال باعث تمسخر رقبای این تیم نیز شد ولی هواداران الهلال در توجیه این حرکت، مدعی شدند باشگاه رئال مادرید نیز مجسمه ای از جام لیگ قهرمانان اروپا را مقابل استادیوم دی استفانو نصب کرده است.
اسکوچیچ دربی را از نزدیک می بیند
سرمربی تیم ملی دیدار استقلال – پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر را با حضور در استادیوم آزادی از نزدیک خواهد دید.
اسکوچیچ که برای دیدار با لژیونرها و هم چنین زیر نظر گرفتن بازی های آنها به ترکیه و قطر سفر کرده است پیش از دربی به تهران باز می گردد تا دو ئل آبی ها و قرمزها را از نزدیک تماشا کنند. او بعد از این بازی به یونان سفر خواهد کرد تا عملکرد لژیونرها در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهد.
اردوی بعدی تیم ملی در بهمن ماه و پیش از بازی با عراق برگزار خواهد شد و با توجه به فاصله زمانی زیاد تا شروع بازی با عراق احتمالا سرمربی تیم ملی چند هفته ای تهران را ترک خواهد کرد تا با خانواده خود دیدار کند.
تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با ۵ برد و یک تساوی و با ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه A قرار دارد و از بیشترین بخت برای صعود به جام جهانی برخوردار است.
تیم ملی فوتبال ایران بر اساس برنامه تعیین شده ۷ و ۱۲ بهمن ماه در استادیوم آزادی میزبان تیم های عراق و امارات خواهد بود. پیروزی در این دو دیدار صعود تیم ملی به جام جهانی را پیش از پایان بازی ها قطعی خواهد کرد.
تاکید دوباره سازمان لیگ؛ تست کرونا بگیرید
چند هفته ای بود که باشگاه های لیگ برتر گرفتن تست کرونا را از اعضای تیم خود متوقف کرده بودند. این به دلیل تزریق هر دو دوز واکسن به اعضای تیم ها بود.
متوقف کردن تست کرونا از اعضای تیم با استقبال باشگاه ها مواجه شد به این دلیل که گرفتن هر ست تست کرونا برای باشگاه ها هزینه هایی را به همراه داشت اما با تاکید کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال همه تیم ها موظف شدند از این هفته طبق روال قبلی از اعضای تیم خود تست کرونا بگیرند و نتیجه را به ایفمارک اعلام کنند. بر این اساس نتایج آزمایشات باید به صورت مرتب برای ایفمارک ارسال کنند.
در پی افزایش سرماخوردگی بازیکنان در تیم های لیگ برتری این تاکید از سوی ایفمارک به کادر پزشکی تیم های لیگ برتری ابلاغ شد. نمونه اش تیم نساجی در بازی با سپاهان با سرماخوردگی سه بازیکن کلیدی خود یعنی امیر مهدی جانملکی – سعید بیگی و اکبر صادقی مواجه شد و در نهایت در غیاب این بازیکنان به مصاف سپاهان رفت.
همه تیم های حاضر در لیگ برتر موظف شده اند پیش از هفته هشتم نتایج تست کرونا را به سازمان لیگ اعلام کنند. دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر امروز و فردا آینده در شهرهای مختلف برگزار می شود.