کرمانشاه در رتبه چهارم خرید تضمینی گندم کشور ایستاد
کرمانشاه در رتبه چهارم خرید تضمینی گندم کشور ایستاد

/ الهه فرهادی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت کامل مطالبات کشاورزان گندم کار کرمانشاهی خبر داد. ماشااله ارویسی گفت: استان کرمانشاه با دارا بودن بیش از ۱ میلیون و چهارصد هزار تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد در ۲ بخش دولتی و خصوصی یکی از قطبهای صنعت سیلو سازی و مراکز ذخیره […]

/ الهه فرهادی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت کامل مطالبات کشاورزان گندم کار کرمانشاهی خبر داد.
ماشااله ارویسی گفت: استان کرمانشاه با دارا بودن بیش از ۱ میلیون و چهارصد هزار تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد در ۲ بخش دولتی و خصوصی یکی از قطبهای صنعت سیلو سازی و مراکز ذخیره استراتژیک کشور می باشد و این دستاورد مرهون تلاش و همکاری گسترده دولت ها با بخش خصوصی محسوب می گردد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به اعلام پایان فصل خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه در ابتدای شهریور ماه افزود: با یاری خداوند متعال وهمت کشاورزان گندم کار هم استانی امسال از نمیه دوم اردیبهشت ماه که فصل برداشت گندم آغاز شد تا کنون بیش از ۴۲۲ هزار تن گندم بصورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری شده است که از این مقدار سهم خرید تضمینی بیش از ۳۷۲ هزارتن و سهم خرید توافقی نیز بیش از ۵۰ هزار و هشتصد تن بوده است که با وجود کاهش نزولات جوی در فصل زراعی گذشته، استان کرمانشاه با این مقدار خرید تضمینی توانست به جایگاه چهارم خرید تضمینی گندم کشور بعد از استانهای خوزستان، گلستان و فارس دست پیدا نماید. ارویسی ارزش گندم های خریداری شده در بخش خرید تضمینی را بیش از ۱۸۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال گندم به ازاء هر کیلو گرم به مبلغ پنج هزار تومان خریداری شد که با تلاش دولت این مبلغ بطور کامل تا ابتدای شهریور ماه به حساب کشاورزان واریز گردید.
وی همچنین با اشاره به کیفیت مطلوب گندمهای خریداری شده در سطح استان افزود: امسال به منظور رفاه حال کشاورزان گرامی و با هدف کاهش فاصله مزرعه تا مراکز خرید تضمینی، ۶۱ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان دایر گردید که از این تعداد ۷ مرکز خرید تضمینی دولتی، ۴۱ مرکز خرید تضمینی بخش خصوصی (شامل سیلو های بخش خصوصی و کارخانه های آرد سازی) و همچنین ۱۳ مرکز مباشرین تعاونی روستایی، در نظر گرفته شد که در هر یک از مراکز با استقرار نیروهای عامل تشخیص و ذیحساب و ناظرین خرید تضمینی بطور کامل بر عملیات خرید تضمینی طبق دستورالعمل های ابلاغی نظارت صورت گرفت. ارویسی در پایان با ورود به حوزه آرد و نان استان گفت: بیش از ۲۲۰۰ واحد خبازی در استان کرمانشاه وظیفه تامین نان مورد نیاز هم استانی های گرانقدر را بر عهده دارند که از این تعداد ۱۵۸۲ واحد با پخت یارانه ای نوع ۱ و ۶۱۸ واحد نیز با پخت یارانه ای نوع ۲ مشغول فعالیت می باشند.
این مقام مسئول افزود: آرد مورد نیاز خبازی های استان نیز اکنون توسط ۱۴ کارخانه آرد سازی فعال سطح استان تامین می گردد که بر اساس قانون واحدهای خبازی می توانند سهمیه آرد خود را از هر یک از این کارخانه ها در غالب سامانه فروش آرد استان خریداری نمایند.
وی همچنین از مردم شریف استان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مشکل در بحث تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی استان و رعایت نکردن ساعات پخت نان با شماره تلفن ۳۸۲۲۰۹۰۲۰ اداره کل غله و خدمات بازرگانی و ۱۲۴ بازرسی سازمان صمت تماس حاصل فرمایند.