کلاس بدون معلم نخواهیم داشت
کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در استان به شکل ترکیبی، حضوری و غیرحضوری، خواهد بود، گفت: به رغم همه مشکلات تلاش کرده ایم که کلاس بدون معلم نداشته باشیم. جعفر پاشایی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها و امکانات در جهت حذف نارسایی ها است، افزود: برنامه ریزی های […]

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در استان به شکل ترکیبی، حضوری و غیرحضوری، خواهد بود، گفت: به رغم همه مشکلات تلاش کرده ایم که کلاس بدون معلم نداشته باشیم.
جعفر پاشایی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها و امکانات در جهت حذف نارسایی ها است، افزود: برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی مدارس در حالت های حضوری، ترکیبی و غیرحضوری در پروژه مهر امسال انجام شده است.
وی اضافه کرد: تمامی تلاش‌ها در جذب و بکارگیری نوآموزان جهت پوشش کامل تحصیلی تحت هر شرایطی انجام شده است و ارتقا تحصیلی، میانگین نمرات نهایی و بحث نتایج کنکور، ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و عمرانی با تکیه بر مشارکت های مردمی و بحث رضایتمندی عمومی فرهنگیان عزیز در اولویت است.
وی ادامه داد: طبیعتاً همه‌ ماموریت‌ها که در این جلسات شورای دستگاه تعلیم و تربیت موظف به اجرا است، افتخاراتی را در بر داشته به عنوان مثال کسب رتبه های تک رقمی کنکور بود که رتبه اول و چهارم گروه تجربی مربوط به استان ما بود که یکی از استان های پیشتاز در کسب رتبه های زیر ۱۰ کشور هستیم.
پاشایی ادامه داد: نکته دیگر در بحث ماموریت های مهم سیستم، بحث ساماندهی نیروی انسانی است و در جلسه گذشته گفته شد که باید تمام منابع انسانی در خدمت سیستم باشد که تمام تلاش ها در ستاد اداره کل و ۳۹ ناحیه و منطقه با عقد قرارداد کمبود نیروی انسانی برابر دستورالعمل وزارت ساماندهی می شود و انشالله کلاس خالی از بابت کمبود معلم نخواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لزوم صیانت از حقوق مراجعین و همکاران، بحث ثبت نام دانش آموزان در پایه های مختلف مخصوصا پایه اول، هفتم و دهم تاکید بود که حداقل نارسایی باشد، برای بازگشایی مدارس در حالت های حضوری، ترکیبی و غیرحضوری در پروژه مهر آمادگی لازم برنامه ریزی شده و صورت می گیرد.
پاشایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ۱۸ ماه می‌شود که دنیا با کرونا درگیر است است که رویکرد سیستمی فرآیندی در بهبود خدمات رسانی آموزش و پرورش در حوزه های مختلف انجام گرفت مثل تولید محتوا آموزشی و درسنامه که محوری ترین برنامه بوده و دیگری پشتیبانی و یاریگری آموزشی، نظارت عملیاتی و میدانی، کلاس گذاری حضوری در مناطق روستایی، تخصیص منابع و نیرو و نهایتا امتحانات بود که تجارب خوبی کسب کرده ایم و آمادگی داریم که با تصویب ستاد کرونا با تمام ظرفیت و انرژی و با بکارگیری تمام ظرفیت‌های برون و درون سازمانی کلاس های را برگزار کنیم.