گروسی با امیرعبداللهیان دیدار کرد
گروسی با امیرعبداللهیان دیدار کرد

      مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد . رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان سفر به تهران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، ظهرروز شنبه با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیر عبداللهیان دیدار ورایزنی […]

 

 

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد .
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان سفر به تهران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، ظهرروز شنبه با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیر عبداللهیان دیدار ورایزنی کرد .
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اواخر شب گذشته با استقبال بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، صبح دیروز با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.
نرخ خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.
در جلسه علنی نوبت صبح دیروز شنبه مجلس و در جریان بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۱ از کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی، جزء ۱ بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ تصویب شد.
طبق این مصوبه، مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، با رعایت اصل یکصد و دهم(۱۱۰) قانون اساسی می توانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار(۱۵.۰۰۰) یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. مشمولین متأهل دارای فرزند از مادر ایرانی از بیست و پنج درصد(۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند.

 

 

مجوز مجلس به دولت برای واردات خودرو

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت مجوز واردات ۷۰ هزار خودروی سواری دوگانه سوز، هیبریدی و برقی را برای سال ۱۴۰۱ دادند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی لایح بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۱ تبصره ۷ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.
بر اساس بند الحاقی ۱ تبصره ۷ لایحه، به دولت اجازه داده می شود در سال ۱۴۰۱ و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات به صورت ذیل توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می رسد اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب درآمدی ردیف جدول شماره ۵ این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. اقلام وارداتی عبارت است از:
۱. تعداد ۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو سواری و ۲۰۰۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری دوگانه سوز، هیبریدی و برقی
۲. ۱۰۰۰۰ دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچال دار و کشنده
۳. تعداد ۱۰۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری و درون شهری
۴. تعداد ۱۰۰۰ دستگاه واگن و واگن یخچال دار
۵. تعداد ۵۰۰۰ دستگاه ماشین الات سنگین معادن و راه سازی اعم از نوساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت

 

 

کاخ سفید: به حصول توافق در وین نزدیک شده‌ایم

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه مذاکرات وین به حصول توافق نزدیک شده است، تاکید کرد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره توئیت نماینده انگلیس در وین که گفته بود “مذاکرات وین به حصول توافق نزدیک شده است”، این موضوع را مورد تائید قرار داد.
بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی اظهار داشت: بله، ما نزدیک شده‌ایم. ما در حال پیشرفت‌ هستیم. اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام شود.
وی‌ در ادامه گفت که رئیس جمهور بایدن به‌طور مرتب در جریان روند مذاکرات وین قرار می‌گیرد.
سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم واشنگتن برای توقف واردات نفت از روسیه و اینکه “آیا نفت ایران می‌تواند در این شرایط جایگزین شود؟ “ به تکرار ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و گفت: بزرگ‌ترین اولویت ما در توافق با ایران، نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. البته اگر به اجرای برجام نگاه کنید، می‌بینید که دسترسی به نفت بخشی از آن بود اما اکنون باید بگویم که نخستین و مهم‌ترین اولویت ما ممانعت از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای است!

 

رونمایی از پایگاه های جدید موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه

در آستانه فرارسیدن روز پاسدار، دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شد. همزمان با اعیاد فرخنده ماه شعبان و در آستانه روز پاسدار، دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه با حضور سردارسرلشکرپاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شد.
این پایگاه های تونلی که در دل کوه های مرتفع ساخته شده است، محل نگهداری سامانه های موشکی زمین به زمین با تجهیزات پیشرفته و نیز پهپادهای تهاجمی نفوذ پذیر در شبکه های راداری و پدافندی دشمن است که با هدایت نیروهای انقلابی جوان و با انگیزه، به دژ مستحکم ایران اسلامی در مقابل دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی تبدیل شده است.
اولین بار است که نیروی هوافضای سپاه از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی رونمایی می‏کند.
وجود پهپادهایی با برد ۲ هزارکیلومتر، سکوهای پرتاب موشک‌های دو فروندی ، سکوهای پرتاب چند فروندی پهپاد با دقت و کیفیت ترکیب این سامانه‌ها که اخیراً در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به نمایش گذاشته شد، نشان از تاثیرگذاری شگفت این پایگاه ها در دفاع و صیانت از امنیت ایران اسلامی و ملت ایران مقابل هر تهدیدی دارد.