روز گذشته طی مراسمی بهنام نیکنژاد به عنوان سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی جایگزین اسماعیل شاهآبادی فراهانی شد. همچنین روح الله لطفی به عنوان معاون دفتر امورشوراها و مناطق آزاد تجاری و علی فتحالهی به عنوان سرپرست حوزه ریاست منصوب شدند. وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: باز هم دشمنان به بهانههایی […]
روز گذشته طی مراسمی بهنام نیکنژاد به عنوان سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی جایگزین اسماعیل شاهآبادی فراهانی شد. همچنین روح الله لطفی به عنوان معاون دفتر امورشوراها و مناطق آزاد تجاری و علی فتحالهی به عنوان سرپرست حوزه ریاست منصوب شدند. وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: باز هم دشمنان به بهانههایی سعی در نشان دادن ناکارآمدی نظام داشتند که خوشبختانه با بصیرت مردم مخصوصا نوجوانان و جوانان، امروز انقلاب اسلامی مستحکمتر از سالهای گذشته به ادامه مسیر، فعالیت و مأموریتش به رهبری مقام معظم رهبری میپردازد؛ وظیفه اصلی ما هم در جهاد تبیین است که در این راستا مأموریتهای ویژه داریم و باید وقت بگذاریم. محمودزاده در ادامه ضمن معارفه مدیران جدید سازمان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم به شاخصهایی که موردنظرسازمان است متناسب با سند راهبردی سازمان که مستخرج ازسند تحول بنیادین است، دست یابیم. وی درباره امور شوراها نیز گفت: نگاه جدیدی به این حوزه به جهت بحث نظام حکمرانی و مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش در دولت ایجاد شده است؛ همچنین نگاه ویژه به مدارس هیأت امنایی و توسعه مشارکتها به عنوان سند مشارکت مدنظر است؛ وزیر آموزش و پرورش هم نسبت به شوراهای آموزش و پرورش نگاه ویژه دارد و در جلسه شورای معاونان وزارتخانه عنوان کرد که قانون تأسیس شوراهای اموزش و پرورش که به سال ۷۲ بر میگردد باید هر چه سریعتر بازنگری انجام شود. وی با بیان اینکه انسجام و وحدت در سازمان میتواند به اجرایی سازی سند تحول و اجرایی سازی سند راهبردی سازمان بینجامد، تصریح کرد: بالغ بر دو میلیون و۲۰۰ هزار دانشآموز در مدارس تحت پوشش سازمان و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فراگیر در آموزشگاههای علمی و زبان تحصیل میکنند. در مجموع ۴.۵ میلیون جمعیت دانشآموز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه تحت پوشش هستند.
به گزارش فارس، وی بر لزوم توسعه فعالیتهای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی در حوزه ورزش و پژوهش سراهای علمی تأکید کرد و گفت: برفعالیت آموزشگاهها و محتواهایی که درکتابهای درسی و زبان ارائه میشود، نظارت میکنیم؛ همچنین نگاه جدیدبه مدارس آموزش از راه دور در قالب مدرسه مجازی و بستر غیرالکترونیک داریم چرا که بخشی از دانشآموزانی که یه عنوان بازمانده از تحصیل امکان حضورشان در مدرسه نیست در این بستر آموزش میبینند.