۳۳ هزار قلم داروی قارچ سیاه توزیع شد
۳۳ هزار قلم داروی قارچ سیاه توزیع شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: ۳۳ هزار قلم داروی قارچ سیاه در داروخانه بیمارستان‌هایی که بیماران مبتلا به قارچ سیاه دارند، توزیع شد. سید حیدر محمدی افزود: داروی آمفوتریسین برای درمان قارچ سیاه است که در داروخانه‌های عمومی وجود ندارد و فقط در داروخانه بیمارستان‌هایی که دارای بیماران کرونایی […]

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: ۳۳ هزار قلم داروی قارچ سیاه در داروخانه بیمارستان‌هایی که بیماران مبتلا به قارچ سیاه دارند، توزیع شد.
سید حیدر محمدی افزود: داروی آمفوتریسین برای درمان قارچ سیاه است که در داروخانه‌های عمومی وجود ندارد و فقط در داروخانه بیمارستان‌هایی که دارای بیماران کرونایی مبتلا به قارچ سیاه هستند، موجود است.
وی با بیان اینکه واردات داروی آمفوتریسین همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: در صورت موجود نبودن این دارو در بیمارستان‌های مربوطه، افراد برای کسب اطلاعات بیشتر با ۱۹۰ تماس بگیرند.
شیوع قارچ سیاه در چند استان از جمله گیلان، اردبیل، خوزستان، مشهد، لرستان، کردستان و تهران و شمار تلفات آن در کنار نبود داروی درمان این بیماری سبب نگرانی بسیاری از مردم شده است.
یک علت ابتلای بیماران یا بهبودیافتگان کرونا می‌تواند این باشد که قارچ از طریق مرطوب کننده‌ها یا دستگاه‌های اکسیژن حاوی آب آلوده به آنها منتقل شده باشد. اما عفونت از طریق فرد به فرد قابل سرایت نیست. علت نام‌گذاری نیز آن است که لکه سیاهی بینی بیماران را فرا می‌گیرد.
در ایران نیز ۳۰ درصد مبتلایان به قارچ سیاه که به دلیل ابتلا به کرونا دچار این بیماری شدند، به دلیل درگیری مغز با آن، جان خود را از دست داده‌اند، ۵۰ درصد مبتلایان به قارچ سیاه با اقدامات درمانی کنترل شدند و ۲۰ درصد دیگر مبتلایان تحت اعمال جراحی قرار گرفتند.
قارچ سیاه بیماری شناخته شده‌ای است و این قارچ جریان خونی را که بافت عفونی از آن می‌گذرد، مسدود می‌کند و این بافت مرده است که به جای خود قارچ باعث تغییر رنگ پوست افراد می‌شود.
سازمان غذا و دارو نیز اعلام کرد: همزمان با کمبود مقطعی این دارو افراد سودجو مبادرات به فروش داروهای تقلبی با برچسب داروی اصلی و قیمت ۱۰ تا ۲۰ برابری می‌کردند که علاوه بر کلاهبرداری از خانواده بیماران، جان آنان را نیز به خطر می‌انداختند.
به مردم توصیه می‌شود داروی مورد نظر خود را تنها از داروخانه‌ها و پس از استعلام از سامانه TTAC به آدرس www.ttac.ir  تهیه کرده و به هیچ عنوان برای تهیه داروی خود به بازار آزاد مراجعه نکنند، چرا که هیچ تضمینی برای اصالت و سلامت این داروها وجود ندارد.
گزارش «هدیه به وزرای دولت» چند روز آینده نهایی می‌شود
رییس سازمان بازرسی از آماده‌سازی گزارشی با عنوان «هدیه به وزرای دولت» خبر داد و افزود: این گزارش‌ها شامل معرفی نقاط قوت، ضعف و چالش‌های مربوط به دستگاه‌هاست که مناسب است وزرا در ابتدای کارشان با آن‌ها آشنا شوند زیرا تمرکز سازمان بازرسی کل کشور همچنان بر نظارت و رویکرد پیشگیرانه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در آیین تکریم و معارفه معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور افزود: در روایات متعدد داریم که یکی از بالاترین عبادت‌ها خدمت به خلق است البته اگر کسی با نیت غیر از خدمت به مردم و کسب رضایت پروردگار در مسئولیتی قرار گیرد، خسارت دنیا و آخرت را برای خودش خریده است.
وی با اشاره به شرایط ویژه کشور و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان دستگاه نظارتی هر اقدامی که برای حل مشکلات مردم و کشور از دستمان برآید، نباید دریغ کند.
درویشیان با تاکید بر تمرکز بر مسائل اصلی کشور، تصریح کرد: از همه معاونت‌ها، استان‌ها و بازرسی‌های امور مرکز به صورت جدی انتظار داریم به مسئله محوری توجه کنند و این مسئله مستلزم کار مشترک و همکاری همه جانبه بین معاونت‌ها و یا مرکز و استان‌ها است.
رییس سازمان بازرسی‌ کل کشور با اشاره به جایگاه مهم و خطیر معاونت نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی گفت: نظارت بر بخش‌های اداری و مالی مجلس شورای اسلامی و قوه‌قضاییه و همچنین وزارت کشور و شهرداری‌ها و نهادهای انقلابی و حاکمیتی به عهده این معاونت است و کار در این معاونت با موانعی مواجه است و سخت‌تر است و از معاون جدید انتظار داریم رفع این موانع را در دستورکار خود قرار دهد.
درویشیان با اشاره به انتصاب محمد آقاجری به عنوان بازرس‌کل استان خوزستان با اختیارات ویژه افزود: استان خوزستان به علت مشکلات انباشته و زخم کهنه سال‌های طولانی با مسائل خاصی روبرو شده و این مشکلات باعث شده این استان از طرف دولت، مجلس و قوه‌قضاییه به صورت ویژه دیده شود.
وی یادآور شد: دولت نیز برای خوزستان استاندار ویژه منصوب کرد البته قبل از دولت موافقت رییس وقت قوه‌قضاییه برای ارتقای بازرسی‌کل استان خوزستان به عنوان بازرسی ویژه را اخذ کرده بودیم اما به علت جایگزینی آقاجری چندین ماه به تاخیر افتاد. اکنون نیز انتظار داریم مسایل مربوط به استان خوزستان در مرکز را با همکاری معاونت‌ها با جدیت دنبال کنند.
رییس سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم احمد اسدیان را از قضات پاکدست، متدین و انقلابی قوه‌ قضاییه معرفی کرد و افزود: اسدیان کار خود را از دادیاری در قوه‌ قضاییه آغاز و اخیرا نیز ابلاغ عضو معاون دیوان‌عالی کشور را دریافت کرده‌اند و سوابق متعددی در کارنامه خود دارد.
دستگیری ۲ قاچاقچی موادمخدر در مرزهای سیستان و بلوچستان
فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری ۲ قاچاقچی موادمخدر و کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی میرجاوه مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به وسیله خودرو به عمق کشور مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی میرجاوه در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و کمین‌های هدفمند، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان موفق شدند محموله موادمخدر را کشف کنند.
سردار گودرزی در ادامه تصریح کرد: مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن دستگیری دو نفر قاچاقچی و توقیف ۲ دستگاه خودروی حامل موادمخدر، مقدار ۶۱۸ کیلو و ۹۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۳۵۲ کیلو ۴۰۰ گرم تریاک و ۲۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش را کشف کنند.
فرمانده مرزبانی ناجا در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق موادمخدر با جدیت از سوی مرزبانی نیروی انتظامی دنبال می‌شود و در این زمینه همکاری و تعامل مرزنشینان عزیز با مجموعه مرزبانی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.