وزیر ارشاد درباره گسترش نفوذ بازیهای رایانهای گفت: در زمینه میزان مصرف، هم در تعداد و هم ساعات مصرف گسترش یافته و آمار مصرفکنندگان و بهره وران افزایش چشمگیری داشته است. سیدعباس صالحی افزود: اگر در دهههای گذشته بازیهای رایانهای موضوعی برای فراغت کودکان و نوجوانان بود ولی امروز به فضای جدیدی تبدیل شده […]
وزیر ارشاد درباره گسترش نفوذ بازیهای رایانهای گفت: در زمینه میزان مصرف، هم در تعداد و هم ساعات مصرف گسترش یافته و آمار مصرفکنندگان و بهره وران افزایش چشمگیری داشته است.
سیدعباس صالحی افزود: اگر در دهههای گذشته بازیهای رایانهای موضوعی برای فراغت کودکان و نوجوانان بود ولی امروز به فضای جدیدی تبدیل شده که این امر ایجاب میکند تا اقدامات و کارهای موثری در این زمینه صورت بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کارکردهای بازیهای رایانهای متنوع شده و مخاطب آن از کودک و نوجوان فاصله گرفته و سنین مختلف را دربر میگیرد.
وی ادامه داد: بازیهای رایانهای از لحاظ اقتصاد صنعت بازی هم تغییرات شگرفی پیدا کرده است و در زمینه میزان مصرف، هم در تعداد و هم ساعات مصرف گسترش یافته و آمار مصرفکنندگان و بهره وران در این زمینه افزایش چشمگیری داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پژوهش سال ٩٤ در زمینه بازیهای رایانهای تصریح کرد: این پژوهش نشان میدهد ٢٤ میلیون نفر در ایران از بازیهای رایانهای استفاده میکنند.