یک برنامه‌ساز تلویزیون درباره مرز میان غم‌انگیز و معنوی بودن برنامه‌های رمضانی گفت: در برنامه‌ها نباید شعاری عمل کنیم، بلکه باید معنویت را در بطن و تاروپود برنامه، سریال و آیتم‌ها ببریم تا مخاطب در ناخودآگاه خود معنویت را دریافت کند.   سهیل سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برنامه‌های ماه رمضان به […]

یک برنامه‌ساز تلویزیون درباره مرز میان غم‌انگیز و معنوی بودن برنامه‌های رمضانی گفت: در برنامه‌ها نباید شعاری عمل کنیم، بلکه باید معنویت را در بطن و تاروپود برنامه، سریال و آیتم‌ها ببریم تا مخاطب در ناخودآگاه خود معنویت را دریافت کند.

 

سهیل سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برنامه‌های ماه رمضان به سمت غم‌انگیز شدن رفته‌اند، اظهار کرد: این برنامه‌ها به جز غمگین شدن به سمت کپی‌کاری و سری‌دوزی هم رفته‌اند، چراکه شرایط در برنامه‌سازی جالب نیست. در واقع افرادی می‌توانند برنامه بسازند که اسپانسر آنچنانی داشته باشند. اسپانسرها گاهی تعیین تکلیف می‌کنند و برنامه‌ساز باید با توجه به ذائقه آن‌ها برنامه بسازد. با احترام به تمام افرادی که برنامه می‌سازند، باید بگویم که ۸۰ درصد افرادی که این اسپانسرها را دارند، برنامه‌ساز نیستند بلکه دلال‌ هستند

او ادامه داد: برنامه‌های رمضانی امسال به جز غمگین بودن، کسل‌کننده هم هستند. باید درباره آن‌ها فکری کرد و بدانیم که رمضان، ماه نشاط است. همچنین یادمان باشد که زمانی جشنواره برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی داشتیم که همه شبکه‌ها و گروه‌ها سعی می‌کردند بهترین برنامه و سریال‌های خود را برای ماه مبارک رمضان بسازند. این مساله به تهیه‌کننده، برنامه‌سازان و خلاقیت و تلاش آن‌ها بستگی دارد. همچنین بخش دیگری از این نوع برنامه‌سازی به سیستم مدیریتی برمی‌گردد و اینکه از برنامه‌ساز چه می‌خواهند.

تهیه‌کننده برنامه «پنجره‌ها» درباره مرز میان معنویت و غم در برنامه‌های ماه رمضانی گفت: معنویت با غم همراه نیست. شاید در معنویت غم عزیزی وجود داشته باشد که در دین و فرهنگ ما به عنوان غمی که دل آدم را پاک می‌کند یاد می‌کنند اما بخش دیگر ماه مبارک رمضان جلای دل و عید رفتاری انسان‌هاست. در واقع افراد مسلمان و کسانی که به ماه رمضان اعتقاد دارند می‌گویند این ماه بهار دلهاست که بخشی از اشتباهات و خطاها را از دل می‌زداییم و عید می‌شود که بابت آن باید جشن بگیریم.

 

 

تهیه‌کننده «با صبح» در پایان با بیان اینکه برنامه‌ساز باید معنویت را در بستر برنامه‌ای که می‌سازد نشان دهد، گفت: اگر برنامه با نشاط و سرزندگی همراه باشد، بیشتر به نتیجه می‌رسد. نمایش زندگی درست، مهربانی و احترام به یکدیگر معنویت را نشان خواهد داد. در برنامه‌ها نباید شعاری عمل کنیم بلکه معنویت را در بطن و تار و پود برنامه، سریال و آیتم‌ها باید ببریم تا مخاطب در ناخودآگاه خود معنویت را دریافت کند و احتیاج نیست که داد بزنیم که معنویت را سفارشی کرده‌ایم، پس ببینید.