احمدرضا صباغی (( نه به خرید)) عنوان کمپینی است که آغازگر آن بسیاری از چهره های مشهور ودر رفاه جامعه بودند. در حقیقت افزایش قیمت ناگهانی کالاهای مختلف در جامعه قشرهای مختلف مردم وبه خصوص عموم جامعه در طبقات متوسط و ضعیف را به ستوه آورده است. از سوی دیگر تا چند سال گذشته گران […]
احمدرضا صباغی
(( نه به خرید)) عنوان کمپینی است که آغازگر آن بسیاری از چهره های مشهور ودر رفاه جامعه بودند. در حقیقت افزایش قیمت ناگهانی کالاهای مختلف در جامعه قشرهای مختلف مردم وبه خصوص عموم جامعه در طبقات متوسط و ضعیف را به ستوه آورده است. از سوی دیگر تا چند سال گذشته گران شدن یک کالا موجب می شد تا مردم برای خرید آن کالا هجوم ببرند که با تشکیل کمپین(( نه به خرید)) به نوعی دیگر شاهد این اتفاق نیستیم.در حقیقا مدیریت ضعیف در اقتصاد ایران موضوع تازه ای نیست بلکه در دولت های مختلف شاهد ظهور مدیرانی در هرصه اقتصاد کشور بوده ایم که تحصیلات آنها حتی مرتبط با رشته اقتصاد هم نبوده است.تشکیل کمپین ((نه به خرید)) با عضو گیری بالا را باید به فال نیک گرفت زیرا اگر بطن جامعه واکثریت عموم مردم اقدام به نخریدن کالاهایی بکنند که افزایش قیمت را تجربه کرده اند وقوع این اتفاق موجب می شود تا از یک طرف دلال ها وسفته بازها از بازار جمع شوند واز طرف دیگر دولت هم نظارت وکنترل دقیقی بر قیمت کالاهای مختلف داشته باشد. در واقع تشکیل کمپین((نه به خرید)) را در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا مشاهده کرده ایم به طوری که در آلمان پس از گران شدن اعلامی قیمت شیر از سوی دولت شاهد بودیم که نه مردم شیر خریدند ونه دامداران شیرهای خودشان را فروختند که وقوع این اتفاق ها در بازگشت قیمت شیر به قیمت قبل از گرانی موثر بود.بنابراین تشکیل کمپین((نه به خرید)) برای نخستین بار است که در کشور ما اتفاق می افتد وامید می رود که تشکیل این کمپین به نوعی در کاهش چشمگیر قیمت کالاهایی که افزایش قیمت داشته اند تاثیرگذار باشد.