پنجمین جلسه دادگاه گروهک تروریستی «حرکه النضال» برگزار شد
پنجمین جلسه دادگاه گروهک تروریستی «حرکه النضال» برگزار شد

  پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» […]

 

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» امروز (یکشنبه، ۸ اسفند) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

 

ترامپ: بایدن برای بازگشت به برجام به ایران التماس می‌کند

رئیس جمهور پیشین آمریکا باری دیگر در یک سخنرانی از تصمیم دولت جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای انتقاد کرد.
به گزارش شبکه C-Span آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور که در گردهمایی محافظه کاران آمریکا سخنرانی می‌کرد، با «فاجعه‌بار» تلقی‌کردن توافق هسته‌ای[برجام] و انتقاد از سیاست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران، گفت: حالا بایدن دست به دامن اوپک شده و در برابر ایران به التماس افتاده تا به توافق فاجعه بار هسته‌ای بازگردد.
به گزارش ایسنا، دولت ترامپ در مه سال ۲۰۱۸ با ادعای ناقص‌ بودن توافق هسته‌ای از این توافق خارج شد و ضمن بازگردانی تحریم‌های پیشین، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.
جو بایدن با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ آمریکا،اعلام کرد یکی از اولویت‌هایش بازگشت به توافق هسته‌ای خواهد بود. دولت آمریکا در مارس ۲۰۲۱ به مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای پیوست.
در حال حاضر هشتمین دور مذاکرات در وین در حال برگزاری است و به گفته طرفین، پیش‌رفت‌های قابل توجهی در آن انجام گرفته است، اگرچه برخی مسائل هنوز باقی مانده‌اند.

 

انتقاد سفارت روسیه از سفارت انگلیس در تهران

سفارت روسیه در تهران از پست توییتری اخیر سفارت انگلیس در ایران در محکومیت حمله کرملین به اوکراین انتقاد کرد.‌
سفارت روسیه در ایران در توییتر نوشت: « با توجه به انتقاد کشورهای غربی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین به ویژه پست سفارت انگلیس در ایران در تویتر، سفارت فدراسیون روسیه در ایران اعلام می نماید:
آنهایی که در سال ۱۹۹۹ شهرهای غیر نظامی صربستان را تحت بمباران قرار دادند و در سال ۲۰۰۳ به طور غیر قانونی به خاک عراق تجاوز کردند، آنهایی که لیبی و سوریه را ویران کردند و از افغانستان فرار ننگین داشتند حق اخلاقی ندارند روسیه را محکوم کنند.»
به گزارش ایسنا، روز گذشته سفیر انگلیس در تهران در توییتی با انتقاد از حمله روسیه به اوکراین و با تاکید براین که ما در کنار مردم اوکراین ایستاده ایم اعلام کرد که در راستای حمایت از اوکراین ، پرچم این کشور در سفارت انگلیس برافراشته شده است.

 

اعزام ۱۰۰ نفر از دانشجویان ایرانی به شهرهای مرزی در غرب اوکراین

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین اعلام کرد: روز گذشته یکصد نفر از دانشجویان ایرانی از ایستگاه راه آهن کی‏یف عازم شهرهای مرزی در غرب ‎اوکراین شدند. منوچهر مرادی سفیر کشورمان در کی یف در توییتی نوشت: ‏خوشبختانه روز شنبه و با تلاش همکاران سفارت، نزدیک به یکصد نفر از دانشجویان ایرانی از ایستگاه راه آهن کی یف عازم شهرهای مرزی در غرب ‎اوکراین شدند. اگر مقررات حکومت نظامی در اوکراین اجازه دهد، ان‌شاءالله فردا نیز بخش دیگری از دانشجویان از این کشور خارج خواهند شد.

نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با حضور وزیر خارجه برای بررسی آخرین تحولات صورت گرفته در مذاکرات وین خبر داد و گفت که این جلسه امروز تشکیل می‌شود.
ابراهیم عزیزی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی امروز ساعت ۱۲:۳۰ جلسه‌ای با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای مذاکرات وین تشکیل می‌دهد.
وی همچنین با اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز صبح مجلس شورای اسلامی گفت که آقای قالیباف گزارشی درباره آخرین تحولات صورت گرفته در مذاکرات ارائه کرد.

 

سخنگوی دولت عضو داوطلب هلال احمر شد

دکتر علی بهادری جهرمی با حضور در ساختمان صلح با دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر دیدار کرد.
دکتر علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با حضور در ساختمان صلح با دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر دیدار کرد. در این دیدار سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از تلاش های رئیس جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به حوادث اخیر کشور تشکر و بر حمایت کامل دولت از جمعیت هلال احمر تاکید کرد. دکتر پیرحسین کولیوند نیز با اشاره به این که حمایت های دولت سیزدهم نقش بسزایی در پیشبرد اهداف هلال احمر خواهد داشت، گفت: هلال احمر آماده است تا با تمام ظرفیت در مسیر حل مسائل پیش رو گام بردارد و در این عرصه تمام تلاش خود را خواهد کرد. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، همچنین در این دیدار دکتر علی بهادری جهرمی با پوشیدن لباس جمعیت هلال احمر عضو داوطلب این جمعیت شد.