علی فروغی (مدیر شبکه سوم سیما) در واکنش به خبرها و مطالب منتشر شده درباره احسان علیخانی در صفحه شخصی خود نوشت:   علاقه‌مندان سینما حتماً به یاد دارند که در فیلم تحسین شده‌ «محرمانه‌ لس آنجلس»، روزنامه‌ای وجود دارد به نام «هاش هاش» که کار ویژه‌اش انتشار مطالب افشاگرانه از فسادها و اتفاقات […]

 

علی فروغی (مدیر شبکه سوم سیما) در واکنش به خبرها و مطالب منتشر شده درباره احسان علیخانی در صفحه شخصی خود نوشت:

 

علاقه‌مندان سینما حتماً به یاد دارند که در فیلم تحسین شده‌ «محرمانه‌ لس آنجلس»، روزنامه‌ای وجود دارد به نام «هاش هاش» که کار ویژه‌اش انتشار مطالب افشاگرانه از فسادها و اتفاقات پشت پرده‌ شهر لس آنجلس و حواشی زرد ستارگان هالیوودی است. فیلم با متنی از این روزنامه آغاز می‌شود و تصویری که از آن می‌سازد، تصویر یک رسانه‌ جسور و افشاگر در برابر فسادهاست. اما هر چه پیش می‌رویم، به تدریج مشخص می‌شود این روزنامه و سردبیرش، خود آلت دست مفسدین شهرند که در پوشش افشاگری، رقبا و دشمنان خود را بدنام می‌کنند.

 

این مقدمه را گفتم تا بگویم حکایت شبکه‌ ۳ و حواشی خبری این روزهایش، چیزی است شبیه به همین ماجرای فیلم بالا. چنانکه چند روزیست نوبت یکی دیگر از اعضای خانواده‌ شبکه‌ی ۳ شده تا هدف اتهامات «افشاگرانه» قرار گیرد. گویا افرادی که در این چند صباح سرمایه‌ اجتماعی و اعتماد مردم نسبت به خود را از دست رفته می‌بینند، از «شرق» و غرب کمر به افشاگری بسته‌اند!

اما دست‌اندرکاران «آشنا»ی این سناریوی نخ‌نما شده، باید بدانند که شبکه ۳ مهم‌ترین سرمایه‌ خود را اعتماد مردم و نیروی انسانی پاکدست خود می‌داند و از این سرمایه تا به آخر دفاع می‌کند. در همین راستا، بعد از سال‌ها شنیدن قصه‌های مردم، فردا نوبت احسان علیخانی است تا قصه‌های خودش را برای مردم روایت کند و شفاف با مردم از تهمت‌های اخیر بگوید.

 

در دوره‌ جدید شبکه ۳، استراتژی «سکوت» در برابر «دروغ» و «تهمت» به تاریخ پیوسته و همه اینها در موجی معکوس به اصل ایجاد آن برمی‌گردد.