
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه سند تحول و برنامه درسی از اسناد بالادستی هستند گفت: زیرنظام برنامه درسی سند تحول تصویب و به اجرا در آمد اما متاسفانه زیرنظامهای دیگر با تاخیر تصویب و برخی هنوز اجرایی نشدند و برخی نواقص اجرا از همین امر ناشی میشود. حجت الاسلام و […]
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه سند تحول و برنامه درسی از اسناد بالادستی هستند گفت: زیرنظام برنامه درسی سند تحول تصویب و به اجرا در آمد اما متاسفانه زیرنظامهای دیگر با تاخیر تصویب و برخی هنوز اجرایی نشدند و برخی نواقص اجرا از همین امر ناشی میشود.
حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان، افزود: در برنامه درسی توجه به تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در چهارعرصه ارتباطی انسان با خدا، خود، خلقت و انسان را انجام دادیم و شایسته محوری را در الگوی عملی قرار دادیم و همسوسازی کتب با برنامه درسی ملی را پیش گرفته بودیم.
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه قرار بود برنامه درسی ملی طی ۱۶ سال اجرا شود گفت: اما بر حسب ضرورت شورای عالی تصویب کرد در هر سال کتب دو پایه بازنگری شوند که حجم کار را سنگین کرد.
محمدیان ادامه داد: تقویت هویت اسلامی ایرانی و ترجمه نیازهای عمومی به زبان برنامه درسی را باید انجام می دادیم. اکنون مشارکت جمع قابل قبولی از معلمان در تالیف کتب وجود دارد و کتب به سه چهار نفر از معلمان زبده در هر استان داه میشود و ۱۲۰ معلم نظر درباره آن می دهند.