میلاد زنگانه به‌مناسب ۷۰ سالگی برند پورشه، بنای یادبود این خودروساز آلمانی در جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ ساخته شد. این اثر هنری، دارای جنبه‌های فنی و تاریخی فراوانی است. جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ با نمایش خیره‌کننده از خودروهای خاص و استثنایی به پایان رسید. به رسم هرسال، گودوود (Goodwood) بیست و پنجم هم ویژگی‌های منحصربه‌فرد […]

میلاد زنگانه

به‌مناسب ۷۰ سالگی برند پورشه، بنای یادبود این خودروساز آلمانی در جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ ساخته شد. این اثر هنری، دارای جنبه‌های فنی و تاریخی فراوانی است.

جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ با نمایش خیره‌کننده از خودروهای خاص و استثنایی به پایان رسید. به رسم هرسال، گودوود (Goodwood) بیست و پنجم هم ویژگی‌های منحصربه‌فرد و به‌خصوص مجسمه‌ی نمادین روبروی عمارت گودوود متفاوت خود را داشت. این جشنواره سال ۱۹۹۳ توسط لرد چارلز گوردون-لنوکس، دوک یازدهم ریچموند با هدف احیای مسابقات اتومبیل‌رانی این منطقه برگزار شد. در طول بیش از دو دهه تأسیس جشنواره‌ی سرعت گودوود، انواع مسابقات و همایش‌های متنوع مانند هیل کلایمب و رالی برگزاری شده است. قالب اصلی جشنواره‌ی گودوود هرساله در یک میدان و مجسمه‌ی نمادین روبروی عمارت اصلی طراحی می‌شود. جالب است بدانید، فقط در سال گذشته بود که قالب اصلی جشنواره از شرکت خودروساز به شخص تغییر پیدا کرد. قالب گودوود ۲۰۱۷ برنارد چارلز اکلستون بود که با مجسمه‌ای از ۵ خودروی مشهور مسابقات فرمول یک نمایش داده شد.

در گودوود امسال همانند ۲۱ سال گذشته، جری جودا طراح بریتانیایی-هندی طرح و مجسمه‌ای با مضمون ۷۰ سال خودروهای اسپرت پورشه را طراحی کرده بود. این مجسمه با طرح ستاره‌ی هفت‌پر، بیش از ۵۲ متر ارتفاع و ۱۲ سانتی‌متر ضخامت دارد. در بالاترین نقطه‌ی این ستون جالب، ۶ مدل افسانه‌ای پورشه شامل ۳۵۶، ۹۱۱R، مدل مسابقه‌ای ۹۱۷ با طرح مشهور Gulf، مدل رالی ۹۵۹، ابرخودروی ۹۱۸ اسپایدر و مدل پروتوتایپ ۹۱۹ هیبرید طراحی و نصب شده‌ است. برای تکمیل نمای زیبای این سازه، درست در پایین آن مدل مفهومی ۹۱۱ اسپیدستر پارک شده بود، اما این پایان نمایش محصولات پورشه در طول ۷۰ سال فعالیت نیست. ۶ خودروی مسابقه‌ای مشهور پورشه در نمونه‌ی واقعی روبروی این بنا قرار داده شده بودند. این مدل‌ها شامل مدل فرمول یک ۸۰۴ محصول سال ۱۹۶۲، مدل ۹۱۱ کاررا RSR توربو ۲٫۱ محصول سال ۱۹۷۴، ۷۸/۹۳۵ معروف به موبی‌دیک مدل سال ۱۹۷۸، مدل رالی داکار ۹۱۱ کاررا ۳٫۲ تایپ ۹۵۳ محصول سال ۱۹۸۴، مدل معروف ۹۶۲C سال ۱۹۸۷ و ایندی‌کار ۲۷۰۴ سال ۱۹۸۸ می‌شود.