
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید را مسئلهای فرهنگی دانست که در این مسیر کالاهای فرهنگی و بینش برآمده از فرهنگ و هنر نقشی تعیینکننده را ایفا خواهند کرد. به گزارش جمله به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی درباره حمایت از تولید داخل اظهار کرد: […]
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید را مسئلهای فرهنگی دانست که در این مسیر کالاهای فرهنگی و بینش برآمده از فرهنگ و هنر نقشی تعیینکننده را ایفا خواهند کرد.
به گزارش جمله به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی درباره حمایت از تولید داخل اظهار کرد: ممکن است ما در صنایع کاربردی، سنگین یا کشاورزی کالایی تولید کنیم اما واقعیت این است که این کالا را در بسیاری کشورهای دیگر هم میتوان تولید کرد. به همین خاطر بخشی از مسئله را باید در یافتن نقاط ممتاز برای تولید تعریف کرد که یکی از مهمترین این نقاط را میتوان در صنایع فرهنگی و خلاق مشاهده کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: چه در مصرف داخلی و چه در صادرات خارجی اگر در فروش این کالاها موفق باشیم، به خاطر اثرگذاری فرهنگی و روانی عمیقی که دارند، بدون شک در رونق بخشیدن در سایر حوزههای تولیدی ملی هم موفق خواهیم بود.
به گفته او، جامعه ما در بخشهای مختلف سینما، موسیقی، اسباببازی، قصه و همچنین مجسمهسازی، تئاتر، و سایر صنایع فرهنگی، تجربهها و قابلیتهای قابل توجهی برای تولید دارد که یکی از اهداف برنامههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و پیشبرد این صنایع است.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: البته صنایع فرهنگی علاوه بر این که کالای فرهنگی ایران ساخت تولید میکنند نقش دیگری هم دارند و آن کمک به تبلیغات سایر کالاهای ایرانی است. تبلیغات در این روزگار نقش پررنگی در جهت دادن به افکار عمومی دارد و صنایع فرهنگی به پشتوانه نیروهای آگاه، خلاق و هنرمندی که دارد، این توانایی را دارد که وارد همکاریهای مستقیم با رسانهها شده و در این عرصه هم نقشآفرینی کنند.