مدیر بندر امیرآباد گفت: با گذشت سالها تلاش برای راه اندازی اسکله رو رو ریلی، این پروژه بزرگ بین اسفندماه امسال تا فروردین ۹۸ افتتاح میشود. سیاوش رضوانی با بیان اینکه اسکله رورو ریلی امیرآباد سال ۹۸ افتتاح میشود، افزود: در مجموع برای ساخت اسکله رورو ریلی ۶۰ میلیارد تومان تا پایان کار هزینه میشود. […]
مدیر بندر امیرآباد گفت: با گذشت سالها تلاش برای راه اندازی اسکله رو رو ریلی، این پروژه بزرگ بین اسفندماه امسال تا فروردین ۹۸ افتتاح میشود.
سیاوش رضوانی با بیان اینکه اسکله رورو ریلی امیرآباد سال ۹۸ افتتاح میشود، افزود: در مجموع برای ساخت اسکله رورو ریلی ۶۰ میلیارد تومان تا پایان کار هزینه میشود.
وی اظهار کرد: به دلیل اینکه در گذشته دانش روروریلی را نداشتیم مدت ساخت و تجهیز این اسکله طولانی شده است و اکنون بندرامیرآباد با دارا بودن ۲۵ کیلومتر ریل در بندر تنها بندر شمالی است که به شبکه سراسری ریلی متصل است و با اتمام بخش اعظمی از کار خشکی، بخشی از کار دریایی این اسکله باقی مانده است.
مدیر بندر امیرآباد همچنین گفت: تعداد ۹ پست اسکله بندر به ۱۵اسکله رسیده است و اکنون ظرفیت خوبی در این بخش داریم زیرا روروریلی از ظرفیت و پتانسیل بندر است و قطعا” اسفند با فروردین ماه افتتاح میشود.
رضوانی بیان داشت: برای اسکله رو رو تاکنون ۳۰میلیارد هزینه شد و ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است که در مجموع ۶۰میلیارد تومان تا اتمام این پروژه هزینه خواهد شد.
مدیر بندر امیرآباد با اعلام اینکه این بندر توانمندی لازم برای تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارا است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد ۲۲ وظیفه باهم دارند و در این بین ۶ تفاوت هم بین این دو منطقه وجود دارد.
رضوانی گفت: مهمترین تفاوت منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی این است که منطقه آزاد ۲۰ سال معافیت مالیاتی در حالیکه منطقه ویژه ۷ سال معافیت مالیاتی دارد و همچنین منطقه آزاد خرده فروشی دارد و منطقه ویژه اقتصادی ندارد.