رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ابلاغ سند مخاطرات غیر سازه‌ای برای۱۳۵۰ مدرسه شهر تهران به شهرداران مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد. دکتر احمد صادقی دراین باره گفت: طرح «مدرسه آماده» با هدف افزایش آمادگی و ایمنی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث اجرا می […]

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ابلاغ سند مخاطرات غیر سازه‌ای برای۱۳۵۰ مدرسه شهر تهران به شهرداران مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.

دکتر احمد صادقی دراین باره گفت: طرح «مدرسه آماده» با هدف افزایش آمادگی و ایمنی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث اجرا می شود که طی آن تاکنون مخاطرات غیرسازه ای ۱۳۵۰ مدرسه ارزیابی و برنامه کاهش آن ارائه شده است.

وی افزود: سند مخاطرات مدارس با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در قالب چک لیست ایمنی و بر اساس بازدیدهای میدانی از بخش های مختلف مدارس تهیه شده است.

صادقی ضمن تشریح بخش های مختلف این طرح گفت: اطلاعات جمع آوری شده در سامانه مدرسه آماده وارد شده و براساس امتیاز بدست آمده، هر یک از مدارس در یکی از سه سطح قرمز دارای خطرپذیری بالا، زرد خطرپذیری متوسط و سبز خطرپذیری پایین قرار گرفته اند. همچنین طرح کاهش مخاطرات هر مدرسه در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و به مدارس ارائه می شود تا از طریق راهکارها و توصیه های این برنامه، مسئولان مدارس، بتوانند نسبت به کاهش خطرپذیری مدارس اقدام و شناسنامه ایمنی دریافت کنند.

 

ابلاغ سندمخاطرات غیرسازه‌ای ۱۳۵۰مدرسه تهران

 

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ابلاغ سند مخاطرات غیر سازه‌ای برای۱۳۵۰ مدرسه شهر تهران به شهرداران مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.

دکتر احمد صادقی دراین باره گفت: طرح «مدرسه آماده» با هدف افزایش آمادگی و ایمنی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث اجرا می شود که طی آن تاکنون مخاطرات غیرسازه ای ۱۳۵۰ مدرسه ارزیابی و برنامه کاهش آن ارائه شده است.

وی افزود: سند مخاطرات مدارس با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در قالب چک لیست ایمنی و بر اساس بازدیدهای میدانی از بخش های مختلف مدارس تهیه شده است.

صادقی ضمن تشریح بخش های مختلف این طرح گفت: اطلاعات جمع آوری شده در سامانه مدرسه آماده وارد شده و براساس امتیاز بدست آمده، هر یک از مدارس در یکی از سه سطح قرمز دارای خطرپذیری بالا، زرد خطرپذیری متوسط و سبز خطرپذیری پایین قرار گرفته اند. همچنین طرح کاهش مخاطرات هر مدرسه در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و به مدارس ارائه می شود تا از طریق راهکارها و توصیه های این برنامه، مسئولان مدارس، بتوانند نسبت به کاهش خطرپذیری مدارس اقدام و شناسنامه ایمنی دریافت کنند.

 

 

پیام وزیر آموزش و پرورش در روز جهانی سواد آموزی:

نرخ باسوادی از ۴۸ به ۸۷ درصد رسیده است

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش درصد باسوادی از ۴۸ درصد در سال ۱۳۵۵ به بالغ بر ۸۷درصد در سال ۱۳۹۶ گفت: ورود آموز‏ش مهارت‌های رایانه‌ای به چرخه سوادآموزی کشور، تنوع‌بخشی به شیوه‏‌های سوادآموزی از جمله آموزش از طریق تبلت و تلویزیون، ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی با هدف ترویج آموزش‏های مهارتی و حقوق شهروندی و آموزش اتباع خارجی از جمله توفیقات درحوزه نهضت سوادآموزی است.

سید محمد بطحائی به مناسبت روز جهانی سواد آموزی پیامی صادر کرد که به این شرح است: « سوادآموزی یکی از مؤلفه‌های اساسی تعالی‌بخش ادیان آسمانی بویژه دین مبین اسلام و آغازی بر حرکت انسان‌ها در جهت بهبود زندگی و حقی از حقوق اولیه‏ بشر است که موجب کاهش فقر، مرگ و میر و توسعه پایدار می‌شود.

روز جهانی سوادآموزی، نماد اراده تمامی کشورها در مقابله و مبارزه با جهل و نادانی و آگاه‌سازی آحاد مردم نسبت به راه‌های رشد و بالندگی و حفظ و حراست از کرامت انسانی است. نام‌گذاری این روز در سال ۲۰۱۸ با عنوان «سوادآموزی و توسعه مهارت‏ها»، نشانگر توجه و تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی در کنار سواد خواندن و نوشتن و در نتیجه توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‏ی تلاش، تولید، استقلال و زندگی با عزت است.

وی ادامه داد:  خدای بزرگ را شاکریم که در نتیجه تلاش شبانه‌روزی همکاران ارجمندم در سازمان نهضت سوادآموزی، آموزش‌دهنده‌ها و نیز دستگاه‏های مشارکت‌کننده در این امر مهم، در لبیک‌گویی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و حمایت‏های دولت تدبیر و امید، موفقیت‏های بزرگی به دست آورده‌ایم.

از دستاوردهای مهم این حرکت بزرگ، افزایش درصد باسوادی از ۴۸درصد در سال ۱۳۵۵ به بالغ بر ۸۷درصد در سال ۱۳۹۶ و ورود آموز‏ش مهارت‌های رایانه‌ای به چرخه سوادآموزی کشور، تنوع‌بخشی به شیوه‏ های سوادآموزی از جمله آموزش از طریق تبلت و تلویزیون، ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی با هدف ترویج آموزش‏های مهارتی و حقوق شهروندی و آموزش اتباع خارجی است و امیدوارم که این توفیقات ارزشمند همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه این پیام آمده است: ضمن آرزوی توفیق، از تلاش‌های صادقانه همکاران گرانقدرم در صف و ستاد و دستگاه‏های مشارکت‌کننده در این فعالیت، قدردانی و تشکر می‌نمایم.