مدیرکل حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه به واسطه دوربین‌هایی که پلاک را می‌خواند معاینه فنی جعلی تشخیص داده می‌شود و جریمه صورت می گیرد، به دقت در معاینه فنی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان ناظر در قانون […]

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه به واسطه دوربین‌هایی که پلاک را می‌خواند معاینه فنی جعلی تشخیص داده می‌شود و جریمه صورت می گیرد، به دقت در معاینه فنی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان ناظر در قانون هوای پاک باید در تمام بحث‌های مربوطه خصوصا آلایندگی، کنترل‌های لازم را داشته باشد.
پوریا محمدیان یزدیدر پاسخ به این سوال که برخی از شهروندان تهرانی که قادر به پاس کردن معاینه فنی در تهران نیستند برای اخذ آن به شهرستان‌های اطراف مراجعه می‌کنند و آیا برای این موضوع تدابیری اندیشیده شده است یا خیر؟ گفت: این مباحث قبلا وجود داشت؛ اما از زمانی که سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) به وجود آمد به عبارتی تمام مراکز معاینه فنی به این سامانه و سرور مرکزی متصل شدند و با این شیوه مشخصات و عمده تخلفات قابل شناسایی است و در حقیقت می‌توان گفت میزان خطاها به حداقل رسیده اما ادعا نمی‌کنیم که صفر شده است.
وی در ادامه به وضعیت معاینه فنی جعلی اشاره کرد و افزود: سال‌های قبل شنیده می‌شد که برگه معاینه فنی دم در خانه به خرید و فروش می‌رسید؛ اما در حال حاضر این موضوع وجود ندارد و یا حتی اگر هم هست به واسطه دوربین‌هایی که پلاک را می‌خواند معاینه فنی جعلی تشخیص داده می‌شود و جریمه صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر دوربین پلاک خودرو را می‌خواند و در پایگاه اطلاعات معاینه فنی معتبر بررسی می‌شود و اگر اطلاعات آنجا نباشد خودرو روزی ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.