با افزایش خدمات تلاش می‌کنیم جمعیت بیشتری از دانش آموزان معلول را تحت پوشش قرار دهیم به نحوی که تاکنون ۲۴ مدرسه شبانه‌روزی در کشور دایر شده است. رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۴۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و ۵۲۰ […]

با افزایش خدمات تلاش می‌کنیم جمعیت بیشتری از دانش آموزان معلول را تحت پوشش قرار دهیم به نحوی که تاکنون ۲۴ مدرسه شبانه‌روزی در کشور دایر شده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۴۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و ۵۲۰ مدرسه استثنایی در سراسر کشور زیر نظر ۲۳ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.
مجید قدمی افزود: استان فارس نیز به عنوان یکی از استانهای بزرگ ، نزدیک به یک دهم دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور را تحت پوشش دارد.
وی به برخی از برنامه‌های حوزه کاری خود اشاره کرد و گفت: کیفیت بخشی کتاب‌های رسی، توسعه فعالیت‌های ورزشی، ارائه خدمات حمایتی به خانواده‌های دانش آموزان معلول و نیازمند حمایت ، پرداخت هزینه‌های توان بخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله خدمات سازمان استثنایی به دانش آموزان تحت پوشش خود است.
قدمی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با افزایش خدمات ، جمعیت بیشتری از دانش آموزان معلول را تحت پوشش خود قرار داده و روند جذب دانش آموز نیز به نحوی است که تا کنون در مناطق مختلف کشور ، بویژه در مناطق دور افتاده ۲۴ مدارس شبانه روزی دایر کرده‌ایم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تراز حرفه‌ای کار آموزش و پرورش استثنایی فارس را بالا دانست و گفت: بالا بودن سطح تحصیلات همکاران آموزش و پرورش استثنایی در فارس به نحوی است که از توانمندی این افراد در برگزاری دوره‌های مختلف کشوری نیز استفاده می شود.
وی با اشاره به گستردگی استان فارس به برخی از مشکلات این استان در زمینه خدمات رسانی به دانش آموزان با نیاز های ویژه اشاره کرد و گفت: ارائه خدماتی مانند سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان یکی از آنهاست که با حمایت سازمان آموزش و پرورش استثایی کشور و اولیای دانش آموزان قابل حل است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این گردهمایی گفت: باید تلاش کنیم تا در دوران کوتاه خدمت، کار های اثر بخشی در راستای ارائه خدمات به دانش آموزان انجام دهیم، چرا که ماندگارترین افراد در هر جامعه‌ای ، اثر گذارترین آنهاست.
علی عسکر جمشیدی گفت: آموزش در نگاه سنتی گذشته اینگونه تعبیر می شد که وظیفه معلم شکل دهی انسان های ناقص و تبدیل آنها به یک انسان کامل است ،اما در نگاه نو آموزش اینگونه است که وظیفه معلم غبار روبی از روح زیبای دانش آموز به عنوان یک موجود کامل و هدایت آنها در مسیر اصلی است.
وی وظیفه معلمان استثنایی را در مدرسه، حضور و غیاب روح دانش آموزان و غبار روبی از آلام آنها دانست.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز گفت: تلاش ما این است تا در زمینه جذب و افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیاز های ویژه در سراسر استان تلاش کنیم.