
دوره آموزشی مدیران دوایر روابط عمومی سراسر کشور با حضور مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت و مدیر کل حراست بانک مهر اقتصاد به مدت سه روز در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، منصور شیخ الاسلامی – مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت – […]
دوره آموزشی مدیران دوایر روابط عمومی سراسر کشور با حضور مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت و مدیر کل حراست بانک مهر اقتصاد به مدت سه روز در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، منصور شیخ الاسلامی – مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت – در افتتاحیه این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح دانش و معلومات تخصصی در پیشبرد اهداف شغلی، اظهار داشت: روابط عمومی یک فن و هنر است لذا کسب تخصص و افزایش اطلاعات علمی و مهارتی پیش نیاز موفقیت در این عرصه هستند. شیخ الاسلامی در ادامه به نقش تاثیر گذار شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در کارکردهای روابط عمومی اشاره کرد و افزود: امروزه در دورانی از انقلاب تکنولوژیک به سر می بریم که هیچ چیز غیر شفافی وجود ندارد و غالب جریان سازی ها به صورت دو سویه و تعاملی صورت می گیرد بنا بر این باید با برخورداری از یک سناریو مفید و کارآمد با افزایش سواد رسانه ای و تولید محتوای مناسب، حضوری مثمر ثمر و تاثیر گذار در این فضا داشته باشیم. مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک خاطر نشان کرد: انتخاب پیام، نحوه ارائه و زمان انتشار آن اهمیت بسیار زیادی دارد لذا باید به این موضوع واقف باشیم که در حوزه کسب و کار و اقناع افکار عمومی چه زمانی پیام را تولید و با چه مفهومی آن را در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه های مکتوب و اینترنتی منتشر نماییم. شیخ الاسلامی با اشاره به اهمیت حوزه خبر و ارتباطات رسانه ای مطلوب و اثر گذار، تصریح کرد: باید با فراگیری و ارتقاء دانش خبرنگاری و مهارت های رسانه ای، واکنش و حضور به موقع و به جایی بر رویدادها داشته باشیم و با تولید محتوای مناسب علاوه بر اطلاع رسانی شفاف، جایگاه و برند بانک را ارتقاء دهیم. وی با بیان اینکه در حوزه ارتباط با مشتریان با حمایت مدیر عامل محترم و هیات عامل بانک، مصوبات مناسبی در این رابطه داشته ایم، ابراز داشت: در حال حاضر در بحث رتبه بندی مشتریان به مدل مشخصی دست یافتیم و در مرحله نخست برای تکریم، مشتریان در سه سطح، طبقه بندی شدند و هدایایی مختص هر گروه در نظر گرفته شد که به صورت یکسان و با وحدت رویه در تمامی استان های سراسر کشور اجرایی می شود.
شیخ الاسلامی با بیان اینکه هدایا باید ماندگار، کارا و تداعی کننده یک خاطره مشترک باشد، گفت: در تهیه اقلام تبلیغاتی ابتدا باید سیاست بانک در حمایت از تولید داخلی را مد نظر قرار دهیم و با خرید محصولات ساخت داخل، هدایایی تهیه کنیم که در خور شان بانک و مشتریان باشد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا برگزاری اینگونه دوره های آموزشی، علاوه بر حفظ و ارتقاء جایگاه روابط عمومی با افزایش دانش شغلی و مهارت های تخصصی نقشی تاثیر گذارتر از قبل در سازمان داشته باشیم. در ادامه همایش، احمدرضا خدایاری – سرپرست مدیریت کل حراست بانک – با اشاره به تأکیداتی که در متون اسلامی در خصوص اهمیت «ارتباط با مردم» دیده می شود، مأموریتهای محوله به روابط عمومی سازمان ها را مطابق با فرامین دینی دانست. وی در ادامه ابراز داشت: همانطور که بانک مهر اقتصاد تلاش میکند شعار « نگین بانکداری اسلامی » را در عمل محقق سازد، مدیران روابط عمومی هم باید ضمن شناسایی نقاط ضعف و قابل بهبود در حیطه کاری خود، بر اساس شاخص های مورد تأکید بانک، پرچم دار و سرآمد روابط عمومی اسلامی کشور باشند. مدیریت کل حراست بانک، اتکاء مطلق بر آموزه ها و متون غربی در این حرفه را جایز ندانست و افزود: روابط عمومی، تبلیغات و ارتباط با مشتریان، ضمن بهره برداری از فناوری و دانش روز، باید مبتنی بر تفکر دینی و اسلامی باشد.