عضو هیات مدیره و معاون شعب بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه شعب بانک‌ها اولین حلقه اتصال مشتریان با بانک هستند، گفت: بانک ملی ایران به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بانکداری همواره مورد اقبال اقشار مختلف مردم بوده و در کنار عرق ملی و تعصب مردم به استفاده از خدمات بانک‌های ایرانی، رفتارهای […]

عضو هیات مدیره و معاون شعب بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه شعب بانک‌ها اولین حلقه اتصال مشتریان با بانک هستند، گفت: بانک ملی ایران به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بانکداری همواره مورد اقبال اقشار مختلف مردم بوده و در کنار عرق ملی و تعصب مردم به استفاده از خدمات بانک‌های ایرانی، رفتارهای ممتاز مدیران و کارکنان بانک با مشتریان نیز نقش چشمگیری در این موضوع داشته است.
برات کریمی با بیان اینکه مردم، کارکنان این بانک را امین خود دانسته و در بسیاری از مسائل خود به عنوان افرادی کاردان و دلسوز با آنها مشورت می‌کنند، افزود: دقت و نظم و سرعت عمل در انجام امور مشتریان، تحمل فشار کاری توام با حسن خلق در مواجه با خواسته‌های مشتریان، ابتکار عمل در ارائه محصولات و خدمات مورد نیازکسب و کارها در سطح داخلی و بین‌المللی و تسهیل تعاملات تجاری آنها از جمله اقدامات زمینه ساز این جایگاه برای بانک ملی ایران و کارکنان آن در جامعه بوده است.
وی با تاکید بر اینکه مشتری در بانک ملی ایران همواره محور اصلی فعالیت های مدیران و کارکنان است، اظهار کرد: آسودگی خیال مشتری و رضایتمندی وی، هدف نهایی برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های مدیریت بانک است. ضمن اینکه توجه کارکنان به نیازها و خواسته‌های مشتریان در تعاملات روزانه و لزوم پاسخگویی شفاف، به موقع و کامل به آنها و همچنین دقت نظر در ارتقای سطح رفتاری کارکنان در شعب بانک، دغدغه خاطر و مورد تاکید همیشگی مدیریت عالی بانک است.
به گفته این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، راه اندازی سامانه تکریم ارباب رجوع در شعب بانک و نظرسنجی از مشتریان، برگزاری دوره‌های آموزش رفتاری و مشتری مداری، تدوین منشور اخلاقی با تاکید بر مسئولیت‌پذیری، تکریم مشتریان، سرعت و دقت در ارائه خدمات، آراستگی کارکنان، ضرورت کسب رضایت مشتری و الزام کارکنان به رعایت آن، توجه به نقش نیروی انسانی و افزایش امکانات رفاهی، خدمات درمانی، طرح‌های تشویقی، امنیت شغلی و … برای حفظ و صیانت از جسم و روح کارکنان، انجام نظر سنجی‌های دوره ای از مشتریان در قالب طرح‌های سنجش افکار و بررسی مستمر و دقیق نیازها و خواسته های آنها، رسیدگی سریع واحد های بازرسی در ادارات امور و اداره کل مربوطه به شکایات مشتریان، طراحی فضای عمومی و سالن مشتریان شعب متناسب با شان آن‌ها، راه اندازی واحد اکانت آفیسر، CRM و … برخی از اقداماتی است که بانک به منظور ارج نهادن به مقام مشتریان انجام می‌شود.
کریمی بیان کرد: در مقوله نیروی انسانی نیز، بانک ملی ایران با اعتقاد به اینکه دارایی‌های ثابت به هیچ عنوان ضامن موفقیت سازمان نبوده، بلکه سرمایه‌های فکری موثر و نیروی انسانی کارا و کارآمد، مهمترین رکن و سرمایه برای رشد و توسعه بانک هستند، اقدام به برنامه‌ریزی جهت افزایش توانمندی‌ها و انگیزه کارکنان کرده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس سعی شد تا نیازهای مبتنی بر امکانات رفاهی و خدمات درمانی، طرح‌های تشویقی، تناسب و طراحی شغل(غنی سازی و توسعه شغل)، فراهم کردن زمینه رشد و پیشرفت کارکنان، آموزش و مواردی از این قبیل مجدداً مورد بررسی و در صورت نیاز اصلاح شوند.