
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اعلام سطح توانگری مالی شرکتهای بیمه در روز ملی بیمه گفت: صنعت بیمه در سال۹۶ با حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه صادره نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۱ درصدی داشته است. در این میان برخی از شرکتهای بیمه با نوآوری و استراتژیهایی که داشتند توانستند سهم […]
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اعلام سطح توانگری مالی شرکتهای بیمه در روز ملی بیمه گفت: صنعت بیمه در سال۹۶ با حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه صادره نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۱ درصدی داشته است. در این میان برخی از شرکتهای بیمه با نوآوری و استراتژیهایی که داشتند توانستند سهم بیشتری از این پرتفوی را به خود اختصاص دهند و برخی از شرکتهای بیمه نیز به دلایلی نتوانستند از فرصتها بهره بگیرند
دکتر غلامرضا سلیمانی افزود: خوشبختانه ما توانستیم توانگری مالی را زودتر از سالهای گذشته اعلام کنیم. بنابر این گزارش از ۳۲ شرکت بیمه، ۸ شرکت در سطح ۲ توانگری مالی و یک شرکت در سطح۴ و باقی شرکتهای بیمه در سطح یک توانگری مالی از سال ۹۶ تا کنون قرار داشتند و این نشان دهنده رشد مثبت شرکتهای بیمه است.
افراد مسئول قیمتگذاری بیمه خودشان هستند
امین شیرکانی، مدیرعامل بیمه سینا در پنل اختتامیه همایش بیمه و توسعه گفت: صنعت بیمه با فضای متفاوت در زمینه ریسک پیشبینی رفتارها مواجه است.
وی گفت: مقالات ارائهشده، این حقیقت را نشان میدادند که هماکنون با حضور اینشورتکها گویی افراد مسئول قیمتگذاری بیمه خودشان هستند و با ریسک خود میتوانند در نرخ تاثیر داشته باشند.
وی افزود: این روند با آنچه که هماکنون در صنعت بیمه دیده میشود، متفاوت است؛ چراکه ما با ریسکهای گذشته، خسارت را محاسبه میکنیم، اما الآن بحث پیشبینی رفتارهای مرتبط با ریسک مطرح است.
شیرکانی تصریح کرد: پیشنهاد میکنم کارگروهی در بیمه مرکزی ایجاد شود تا قوانینی که لازم است در زمینه بیمهنامههای اینشورتکها صادر و پرداخت خسارت شوند، وضع نماید.
وی در مورد اهمیت این موضوع خاطرنشان کرد: آنچه که ما از اینشورتکها مطرح میکنیم، با قوانین جاری صنعت بیمه تطابق ندارد.
انتشار ۲۳۸۰ خبر و محتوا از بیمه دانا
در رسانههای گروهی
بیش از ۲۳۸۰ خبر، محتوا و بازتاب خبری در هشت ماه ابتدای سال جاری از شرکت بیمه دانا در رسانههای گروهی منتشر شده است.
به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، در پی تعامل دوسویه و ارتباطات مناسب این مدیریت با اصحاب رسانه، به ویژه از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری، بیش از ۲۳۸۰ خبر و محتوا از شرکت بیمه دانا در رسانههای گروهی اعم از خبرگزاریها، پایگاههای خبری و تحلیلی، روزنامهها و نشریات مختلف به چاپ رسیده است.
بیشترین حجم مطالب منتشر شده مربوط به حوزه مدیرعامل، گزارش عملکرد شرکت، برنامهها و اقدامات انجام شده توسط این شرکت بوده است.
بیمه دانا ضمن قدردانی از اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران محترم حوزه بانک و بیمه برای پوشش مناسب اخبار و گزارشهای خبری این شرکت، برای آنها در ادامه رسالت اطلاع رسانی آرزوی توفیق و سلامتی دارد.