بانک کشاورزی از معدود بانکهایی است که از دیرباز، پژوهش، برنامهریزی و بررسیهای اقتصادی را در ساختار خود به وجود آورده و کوشیده است تا فرآیند پژوهش در پیشبرد اهداف آن نقش کلیدی داشته باشد. روح اله خدارحمی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان این مطلب به پیشینه اقدامات پژوهشی در بانک […]
بانک کشاورزی از معدود بانکهایی است که از دیرباز، پژوهش، برنامهریزی و بررسیهای اقتصادی را در ساختار خود به وجود آورده و کوشیده است تا فرآیند پژوهش در پیشبرد اهداف آن نقش کلیدی داشته باشد.
روح اله خدارحمی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان این مطلب به پیشینه اقدامات پژوهشی در بانک کشاورزی پرداخت و افزود: پژوهش در این بانک، وظیفهای عمومی است و فقط به مرکز پژوهشهای کاربردی و اعضای شورای پژوهشی محدود نمیشود. مدیرعامل بانک کشاورزی که نزدیک به سه دهه پیش و به عنوان مسئول اداره بررسیهای اقتصادی این بانک زیرساختها و تمهیدات لازم برای فعالیتهای پژوهشی و بررسیهای علمی را فراهم ساخت، در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در بانک کشاورزی، بر لزوم هماندیشی برای استفاده از نتایج و یافتههای پژوهشی، با هدف ارائه خدمات بهتر تأکید کرد.
این گزارش میافزاید: در این مراسم که با حضور دکتر علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور، دکتر نوری نائینی، عضو شورای پژوهشی بانک کشاورزی، اعضای هیأت مدیره، مدیران امور، روسای ادارات و کارشناسان این بانک برگزار شد. خدارحمی، حفظ ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی و تلاش برای یافتن راه حلهای دانش محور را از اولویتهای بانک کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: تلاش کرده ام برای پررنگ کردن نقش دانش و پژوهش در تصمیمگیریها قدم بردارم و در آینده نزدیک برنامههای بیشتری را برای ارائه خدمات دانش بنیان مدنظر قرار خواهم داد. وی سپس به نقش موثر پژوهش در بهبود فرآیندها و دستیابی به اهداف بانک اشاره کرد و اظهار داشت: برای نیل به مقصود نیازمند همکاری و همفکری تمام کارکنان بانک هستیم و آمادگی خود را برای حمایت از ایدههای دانش بنیان و پژوهش محور اعلام میکنیم. دکتر علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور نیز اظهار داشت: بانک کشاورزی جزو بانکهای پیشرو در امر پژوهش است و با حضور روح اله خدارحمی که مدیری نوگرا و توانمند است و با تکیه بر توان، تخصص و تجارب ارزنده کارکنان، آینده درخشانی را برای بانک کشاورزی پیشبینی میکنم و معتقدم به زودی قدمهای ارزشمندی را برای توسعه اقتصاد کشور و اعتلای جایگاه خود بر خواهد داشت.
وی گفت: بانکها باید به فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به عنوان بازاری جدید نگاه کنند و به جای توسعه فیزیکی شعب و بازارهای فیزیکی، راهکارهای نوین و خلاقانه را به سیستم بانکی تزریق کنندکه خوشبختانه جناب آقای خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در این مورد پیشتاز و دغدغهمند است.