ارتباط بین بیمهگر و بیمه گذار باید مستمر باشد تا زمینه رضایت مردم فراهم شود و سرمایه اجتماعی اعتماد عمومی در اختیار صنعت بیمه قرار بگیرد. دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع مدیران عامل و رییس سندیکای بیمه گران و روسای شورای هماهنگی بیمه استانها سخن میگفت با اعلام این مطلب افزود: شورای هماهنگی استانها […]
ارتباط بین بیمهگر و بیمه گذار باید مستمر باشد تا زمینه رضایت مردم فراهم شود و سرمایه اجتماعی اعتماد عمومی در اختیار صنعت بیمه قرار بگیرد.
دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع مدیران عامل و رییس سندیکای بیمه گران و روسای شورای هماهنگی بیمه استانها سخن میگفت با اعلام این مطلب افزود: شورای هماهنگی استانها حلقه اتصال شعبات و نمایندگیهای بیمهای سراسر کشور با نهاد ناظر است و برای رشد صنعت بیمه باید فعالتر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد.
رییس کل بیمه مرکزی این شورا را زمینه ساز کاهش وابستگی فعالان صنعت بیمه در استانها به دفاتر مرکزی شرکتهای بیمه دانست و افزود: خوشبختانه گزارش عملکرد اعضای کارگروههای شورا نشان می دهد فعالان صنعت بیمه در اقصا نقاط کشور به مسائل و مشکلات این صنعت اشراف کافی دارند.
وی اظهار داشت: بار اصلی صنعت بیمه بر دوش شعبات و نمایندگیهاست و همین اهمیت شبکه فروش را نشان میدهد.
دکتر سلیمانی با تاکید بر این نکته که نهاد ناظر صنعت بیمه به هیچ عنوان دنبال سودآوری نیست، خاطرنشان کرد: سودآوری برای بیمه مرکزی معنایی ندارد و ما زمینههایی را فراهم کردایم که سود حاصل از عملیات بیمهگری به شرکهای بیمه برسد.
وی ماموریت بیمه مرکزی را در راستای تولید ثروت برای اقتصاد کشور و صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: افزایش سود در کوتاه مدت رضایت سرمایهگذاران را به همراه خواهد داشت اما تولید ثروت پایدار میتواند به صنعت بیمه برای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود کمک کند.
رییس شورای عالی بیمه نقش سندیکای بیمهگران ایران را در ایجاد هماهنگی صنعت بیمه و تنظیم روابط بین شرکتهای بیمهای، پررنگ و مهم ارزیابی کرد و گفت: اراده بیمه مرکزی بر این اصل استوار است که سندیکای بیمهگران را تقویت کرده و سهم بیشتری از ماموریتهای کلان صنعت بیمه را به این نهاد ارزشمند واگذار کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد گوناگون پدیده نرخ شکنی در صنعت بیمه پرداخت و از مدیران صنعت بیمه خواست با پرهیز از نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرفنی به این صنعت آسیب وارد نکنند.
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگسازی در حوزه بیمه از اصحاب رسانه درخواست کرد که فقط به انعکاس دیدگاههای مدیران صنعت بیمه اکتفا نکنند و با ابزارهای گوناگون رسانهای در همگانی سازی صنعت بیمه مشارکت کنند.
وی از استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان به عنوان بازوان قدرتمند صنعت بیمه نام برد و افزود: بهره گیری از روشهای نوین و تکنولوژی روز دنیا میتواند خسارات را به شکل ملموسی کاهش دهد و شرکتهای بیمه باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنند.
دکتر سلیمانی با اشاره به اهمیت رتبه بندی شرکت های بیمه، خاطرنشان کرد: بیمه گذاران حق دارند از وضعیت شرکت های بیمه اطلاع داشته باشند و با آگاهی از شرایط ریسک پذیری آنها بیمه نامه مورد نیاز خود را تهیه کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در دوران تصدی خود در سمت ریاست کل بیمه مرکزی، رشد بیمه به گونهای باشد که دربرگیری این صنعت به بالاترین میزان ممکن برسد.
بيمه دي در نمايشگاه صنايع دريايي كيش حضور يافت
شركت بيمه دي در بيستمين نمايشگاه بينالمللي صنايع دريايي و دريانوردي كه به مدت سه روز در جزيره كيش برگزار ميشود حضور يافته است.
محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی ضمن بازدید از بیستمین نمایشگاه بینالمللی صنایع دریایی و دریانوردی در کیش، در حاشیه نمایشگاه به برنامه جدی بیمه دی برای حضور فعال در عرصه بیمههای دریایی اشاره کرد.
مدیرعامل بیمه دی افزود: بیمه دی در سه سال گذشته اقدامات شایسته ای در حوزه بیمههای دریایی داشته و ضمن برقراری تعامل مطلوب با سازمان بنادر و دریانوردی، دستاوردهای خوبی در استان های جنوبی کشور بالاخص استان بوشهر كسب كرده است.
وی درخصوص برنامههای آتی بیمه دی در حوزه بیمههای شناور عنوان نمود: شرکت تصمیم دارد تجربیات مناسب خود را به سایر استانهای دارای پتانسیل توسعه دهد.