چین در تلاش است تا از شهرت خود به عنوان پایتخت آثار کپی جهان بکاهد. رویترز با انتشار گزارشی درباره فعالیت هنرمندان چینی که پیش از این اغلب به کپی آثار مشهور جهان مشغول بودند، از تلاشی خبر می‌دهد که این هنرمندان را به سمت خلق آثار دست اول سوق می‌دهد. «ماو چانیان» یکی از […]

چین در تلاش است تا از شهرت خود به عنوان پایتخت آثار کپی جهان بکاهد.
رویترز با انتشار گزارشی درباره فعالیت هنرمندان چینی که پیش از این اغلب به کپی آثار مشهور جهان مشغول بودند، از تلاشی خبر می‌دهد که این هنرمندان را به سمت خلق آثار دست اول سوق می‌دهد.
«ماو چانیان» یکی از ۸۰۰۰ هنرمند نقاشی است که در دافن ـ یک منطقه کوچک ولی با تراکم جمعیت زیاد در نزدیکی هنگ کنگ ـ به کپی کردن آثار هنری غربی مشغول است.
کپی «شب پر ستاره» ونسان ون‌گوگ از کارهای اوست.
این هنرمند ۳۲ ساله چینی در حال حاضر مشغول رسیدگی به یک اثر ۱۴۵ دلاری کپی است که آن را تنها با صرف یک روز از روی یک عکس در گوشی همراه خود کشیده است.
دافن که یک روستای گم‌نام در بین ۳۰۰ روستای شالیکار دیگر در چین است به‌یک باره پس از اینکه رهبر سابق این کشور به‌ نام دنگ ژیائوپینگ در سال ۱۹۷۸ اقتصاد چین را دچار تحول کرد تنها طی چند سال به یک قطب جهانی کپی آثار نقاشی بدل شد.
بر اساس محاسبات جهانی که صورت گرفته، این شهر در یک نوبت، ۷۵ درصد از آثار نقاشی رنگ روغن کپی را به خود اختصاص داده است.
دافن دارای ۱۲۰۰ گالری و مراکز کسب و کار هنری است که ۲۰ هزار نفر را تحت اشتغال دارد. درآمد این شهر در سال ۲۰۱۷ به ۶۰۱ میلیون دلار رسید.
زمانی که چین چهلمین سالگرد «درهای باز» را در روز سه‌شنبه جشن می‌گرفت، دافن مشغول شمردن ثروت خود بود. زیرا درآمد این شهر در سال ۲۰۰۸ به‌ دلیل بحران مالی جهانی و همچنین درخواست از بین رفتن صنعت کپی آثار هنری از طرف خارجی‌ها، کاهش پیدا کرده است.
کاهش سفارش‌های برون مرزی موجب شد تا دولت محلی برنامه‌ای را برای تبدیل دافن به یک مرکز تولیدکننده آثار هنری اصل تدوین کند.