درحالی‌که اولین محصول الکتریکی پورشه یعنی تایکان هنوز وارد خط تولید نشده، مشتریان قبلاً علاقه‌ی زیادی به خرید این خودرو نشان داده‌اند.در واقع مدیرعامل پورشه‌ی آمریکای شمالی در زمان برگزاری نمایشگاه لس‌آنجلس امسال اعلام کرده اگر تمامی افرادی که تایکان را پیش‌خرید کرده‌اند سرانجام اقدام به خرید این خودرو کنند، ظرفیت فروش سال اول […]

 

درحالی‌که اولین محصول الکتریکی پورشه یعنی تایکان هنوز وارد خط تولید نشده، مشتریان قبلاً علاقه‌ی زیادی به خرید این خودرو نشان داده‌اند.در واقع مدیرعامل پورشه‌ی آمریکای شمالی در زمان برگزاری نمایشگاه لس‌آنجلس امسال اعلام کرده اگر تمامی افرادی که تایکان را پیش‌خرید کرده‌اند سرانجام اقدام به خرید این خودرو کنند، ظرفیت فروش سال اول این خودرو تکمیل خواهد شد.

کلاوس زلمر خاطرنشان ساخته است:

بیش از نصف افرادی که تایکان را پیش‌خرید کرده‌اند مالک محصولات پورشه نبوده‌اند. زمانی که از این مدیر ارشد درباره‌ی تیپ‌های مختلف افرادی که تایکان را پیش‌خرید کرده‌اند پرسیده شده او گفته است:

معمولاً اگر به طیف خریداران نگاه کنیم شاهد افرادی خواهیم بود که مالک محصولات دیگر برندها همچون ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس هستند. البته برندی که مالکان آن بیشترین علاقه را به تایکان نشان داده‌اند تسلا است. این کاملاً جالب‌توجه است زیرا افرادی را می‌بینیم که قبلاً درباره‌ی تسلا کاملاً کنجکاو بوده‌اند و حالا هم نمی‌توانند این حس کنجکاوی خود را متوقف کنند. البته مشخص نیست که آیا این اظهارات به معنی تمایل مالکان تسلا به تعویض خودروی خود و خرید تایکان است یا اینکه آن‌ها می‌خواهند یک خودروی دیگر را نیز در گاراژ خود داشته باشند. البته علیرغم اینکه تایکان از پرفورمنس قابل‌توجهی برخوردار خواهد بود اما شاید پورشه درباره‌ی رقیب دیگری که همان آئودی e-tron GT است نگران خواهد بود.

 

او گفته است: اگر شما ماکان را رانده باشید می‌دانید که ما پلتفرم مشترکی با آئودی داریم اما ماکان خودروی کاملاً متفاوتی است؛ و دقیقاً همین موضوع درباره‌ی تایکان هم رخ می‌دهد و من مطمئنم آئودی همین روش را ادامه خواهد داد. اگرچه آئودی e-tron GT سواری بسیار جذابی خواهد داشت اما پورشه تایکان تجربه‌ی رانندگی اسپورت تری ارائه خواهد کرد و به میراث پورشه وفادار خواهد بود.